Ministerie van Justitie en Veiligheid - JustID

Technisch beheerder digitale gegevens-uitwisseling

Functie omschrijving

Gegevensstandaarden, digitale handtekeningen, Europese uitwisselingen. Een greep uit de voorzieningen waarmee de afdeling Elektronisch BerichtenVerkeer (EBV) van de Justitiële Informatiedienst de ketenpartners ondersteunt binnen het ministerie van Justitie en Veiligheid (JenV). Als technisch beheerder zorg jij er vanuit Almelo voor dat onze klanten op een veilige en snelle manier altijd kunnen vertrouwen op digitale informatie-uitwisseling.

Cryptoboxen naar https migreren? Samenwerken met meer dan 450 partijen om te zorgen voor een optimale connectivity? Zomaar voorbeelden van projecten waar jij als technisch beheerder mee aan de slag gaat.

Justid heeft inmiddels flink wat kennis in huis op het gebied van onder meer digitale informatie-uitwisseling. Een team van vijf beheerders, twee senioren en één product-owner beheren een aantal diensten. Zo beheert het team Justitie Berichten Service de berichtbroker voor al het berichtenverkeer tussen JenV-partijen en de poort ‘naar buiten’, en verwerkt het team 1,5 miljoen berichten per dag. Ook is het team verantwoordelijk voor berichtenbroker Collectieve Opdracht Routeer Voorziening, wat ervoor zorgt dat gemeentelijke en justitiële partijen elkaar berichten kunnen sturen en informatie uitwisselen.

Als technisch beheerder beweeg jij je in het justitiële knooppunt als het gaat om
digitale informatie-uitwisseling. Je werkt nauw samen met ketenpartners en zorgt voor de aansluitingen, bewaking en verbetering van de ketenvoorzieningen en gerelateerde services. Als technisch beheerder ben jij het eerste aanspreekpunt voor leveranciers en afnemers voor de fysieke gegevensuitwisseling betreffende de EBV-dienstverlening. Ook vindt op gestructureerde en regelmatige basis afstemming plaats over het technisch en applicatie-technisch beheer van de voorzieningen en services, die ondersteunend zijn aan de informatieoverdracht.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een mbo-diploma, bij voorkeur richting informatica of ICT.
  • Je hebt al ruime werkervaring opgedaan met het beheren van ICT-netwerken en ICT-systemen.
  • Je hebt ervaring met (PKI) digitale certificaten en met projectmatig werken.
  • Je hebt al gewerkt met webservices en XML.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met gestructureerde system-to-system-informatie-uitwisseling.
  • Je hebt bij voorkeur al enige kennis opgedaan met cybersecurity.
  • Je bent service- en klantgericht.
  • Je kunt proactief en zelfstandig werken.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2756,- tot €4430,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Wij bieden een uitdagende werkomgeving. Kandidaten met een hands-on-mentaliteit zijn bij ons prima op hun plaats. Er is ruimte voor professionele ontwikkeling.
  • Het gaat om een tijdelijke functie met uitzicht op structurele invulling.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Reageer op deze vacature