Ministerie van Justitie en Veiligheid - Openbaar Ministerie
Administratief Medewerker
Functie omschrijving
Wij zoeken nieuwe enthousiaste collega’s voor onze afdeling administratie. Wil jij een bijdrage leveren aan een veiliger Nederland en wil je onderdeel uitmaken van een leuk team wat gezamenlijk zorgt voor een goede afhandeling van strafdossiers? Kom in Groningen als administratief medewerker bij ons parket werken. Lees snel verder en reageer!
Wat ga je doen?
Het OM biedt méér dan alleen functies in toga. Zo werken er ook dagelijks vele Administratief Medewerkers achter de schermen hard mee aan een veilige en rechtvaardige samenleving. De administratie loopt als een rode draad door het werk van het OM. Zonder de administratie komt een zaak niet op zitting, wordt er geen DNA afgenomen, worden slachtoffers niet geïnformeerd, of wordt het (door de rechter opgelegde) vonnis niet uitgevoerd. Als administratief medewerker heb je verschillende mogelijkheden binnen de administratie van het OM, in verschillende functies en lever je concrete bijdragen aan het logistieke proces van afhandeling van een strafzaak. Van het verwerken van aanvragen voor bijzondere opsporingsbevoegdheden of de DNA-administratie, tot aan het onderhouden van contacten met slachtoffers en ketenpartners.
Je verricht zelfstandig administratieve werkzaamheden binnen één van de teams van de administratie. Deze teams hebben allemaal een verschillend deel van het gehele administratieve proces in beheer. We zijn op zoek naar nieuwe collega’s voor meerdere van onze administratieve teams. Afhankelijk van het team kun je denken aan de volgende werkzaamheden. Het beheren en vormen van vooral digitale dossiers en het bewaken van termijnen, plannen van zaken op zitting, diverse registratietaken, informeren van advocaten en ketenpartners, verstrekken van dossiers aan de Officier van Justitie, het bewaken en verwerken van vragen uit de mailboxen en brieven aanvullen en versturen.
Functie-eisen
- Je hebt minimaal een (relevante) mbo-4-opleiding afgerond;
- Je bent dienstverlenend, proactief en kijkt over de grenzen van je eigen team;
- Je bent flexibel als het nodig is, om bij te springen in een ander team of bij andere werkzaamheden;
- Je bent zelfstandig, stressbestendig en kunt goed samenwerken met collega’s binnen en buiten je team om samen met hen gezamenlijke doelen te behalen. Je vindt het ook belangrijk om afgesproken resultaten en doelen te behalen en indien dit niet lukt geef je dit tijdig aan;
- Je werkt zorgvuldig, bent digitaal vaardig en maakt je nieuwe systemen snel eigen;
- Door de veelheid aan verschillende teams/processen binnen de administratie is er volop mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen.
Arbeidsvoorwaarden
Salaris: €2482,- tot €3097,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: None tot 36 uur per week
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
- Het betreft een tijdelijke functie tot eind 2023 maar wel met kans op verlenging;
- Tijdelijke invulling op basis van detachering behoort tot de mogelijkheden;
- De sollicitatiegesprekken worden ingepland op maandag 27 maart a.s.;
- Als jij de gelukkige bent, dan staat er een arbeidsvoorwaardengesprek voor je ingepland vóór 1 april a.s.;
- Het aanleveren van een VOG is een vast onderdeel van de procedure.
Openbaar Ministerie, Ministerie van Justitie en Veiligheid
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.
Arrondissementsparket Noord-Nederland
Je komt te werken bij het parket Noord-Nederland bij de afdeling Administratie. Parket Noord-Nederland is verantwoordelijk voor het afdoen van strafzaken binnen de politie-eenheid Noord-Nederland. Op de afdeling administratie werken ongeveer 100 administratief medewerkers. Met elkaar zorgen we voor een goede regie en uitvoering van het logistieke proces vanaf intake, zittingsvoorbereiding tot aan de executie van strafzaken. De administratie staat voor een professionele ondersteuning van officieren van justitie en draagt verantwoordelijkheid voor het gehele administratieve proces.