Ministerie van Justitie en Veiligheid - Openbaar Ministerie

Administratief medewerker

Functie omschrijving

Ben jij maatschappelijk betrokken en wil jij bijdragen aan een rechtvaardige samenleving? Voel jij je verantwoordelijk voor het leveren van kwaliteit bij administratieve werkzaamheden en schrikken deadlines jou niet af? Wil jij in het centrum van Leeuwarden (Paleis van Justitie) werken in een gedreven en enthousiast team? Lees dan verder!

In deze functie ligt de nadruk op het afhandelen van de correspondentie tussen het OM, het gerechtshof en andere betrokken deskundigen en procespartijen. Je zorgt voor tijdige registratie van stukken, archiveert deze en verdeelt deze. Je stelt brieven op en je plant werkzaamheden. Je ondersteunt de secretarissen in hun werkzaamheden waar dat kan en je handelt proactief. Zo zorg je ervoor dat het proces goed blijft verlopen.

Functie-eisen

  • Je beschikt minimaal over een MBO diploma niveau 4 in administratieve richting
  • Je hebt administratieve werkervaring
  • Je hebt bij voorkeur kennis van de processen en organisatie van het OM en gebruikte juridisch terminologie
  • Je bent in staat om alert en overeenkomstig vastgestelde procedures, de voortgang en de tijdige verwerking van de zaken te bewaken.
  • Je bent in staat afwijkingen te signaleren en te zorgen voor adequate actie of herstel en neemt beslissingen over de te volgen acties.
  • Je bent een teamspeler die niet wegloopt voor zijn/haar eigen verantwoordelijkheid en die in staat is actief mee te werken aan een goed eindresultaat.
  • Je bent accuraat en neemt initiatieven.
  • Je beschikt over een goede kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2557,- tot €3190,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: None tot 24 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Solliciteren kan tot en met 30 mei 2023.
  • De sollicitatiegesprekken vinden op kantoor plaats op 9 juni 2023.
  • Het aanleveren van een Verklaring Omtrent het Gedrag is noodzakelijk.
  • Afhankelijk van kennis en werkervaring kun je ingeschaald worden in schaal 5 CAO Rijk.
  • Het is in deze functie niet mogelijk om thuis te werken.

Meer informatie
Wil je meer weten? Dan kun je contact opnemen met Milou Zwama (Zittingsvertegenwoordiger) m.zwama@om.nl 06 – 31112111.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Liza Bardoel (HR Adviseur) l.bardoel@om.nl 06 – 31139069.

Sollicitatiewijze
Je kan je sollicitatiebrief en cv uploaden tot en met 30-5-2023 o.v.v. vacaturenummer OM-1794 via de knop solliciteer hieronder.

Ministerie van Veiligheid en Justitie, Openbaar Ministerie

Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.

Parket CVOM

Parket CVOM is het jongste parket van het Openbaar Ministerie, waar handhaving van de verkeersregels en de kleine norm centraal staan. Het landelijke parket beoordeelt meer dan 600.000 zaken per jaar, van Mulderberoepen (verkeersgedragingen) tot misdrijven (zoals alcohol in het verkeer) en overtredingen. Parket CVOM is een jonge en dynamische werkomgeving, waar intensief wordt samengewerkt met de andere OM onderdelen en ketenpartners. Het werk van Parket CVOM raakt vele burgers en ligt regelmatig onder het vergrootglas van media.

Je komt te werken op de afdeling Mulder in team Mulder Zitting. Het team bestaat uit 27 medewerkers, waaronder zittingsvertegenwoordigers, schrijfjuristen en (juridisch) administratief medewerkers. Een deel van dit team werkt in Utrecht en een deel van dit team werkt in Leeuwarden. Deze functie van administratief medewerker is in Leeuwarden (in het Paleis van Justitie in het centrum van Leeuwarden). In Leeuwarden worden namens de advocaat-generaal de hoger beroepzaken behandeld die in het kader van de WAHV/Wet Mulder worden voorgelegd aan het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden, locatie Leeuwarden. De hoger beroep procedure is in beginsel een schriftelijke procedure. Indien een betrokkene gehoord wil worden, wordt hij uitgenodigd voor een zitting bij het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden te Leeuwarden. Namens de Advocaat-Generaal zal een zittingsvertegenwoordiger uit het team, ter zitting verschijnen.


Reageer op deze vacature