Ministerie van Justitie en Veiligheid - Openbaar Ministerie

Projectsecretaris & Medewerker Informatievoorziening

Functie omschrijving

Ben jij die generalist die het leuk vindt om de spin in het web te zijn van verschillende projecten binnen het parket Noord-Nederland? Heb jij ervaring binnen projecten en processen én ben je zeer vaardig in het werken met Excel? Lees dan snel verder, misschien ben jij degene die we zoeken!

Momenteel is het Parket Noord-Nederland op zoek naar een collega die zowel het team van projectleiders en procesadviseurs als het team van Control binnen de afdeling Bedrijfsvoering komt versterken.

De functie heeft een tweetal afzonderlijke taakaccenten:

1. Als projectsecretaris voor het team projectleiders en procesadviseurs heb jij een uitdagende functie binnen diverse projecten, van wetgevingstrajecten tot bedrijfsvoeringprojecten en bedrijfsvoering processen. Je bent rechterhand en sparringpartner van de projectleider/portfoliomanager en ondersteunt deze zowel organisatorisch, projectmatig als. Daarnaast voer je zelfstandig regie op onderdelen binnen het project en/of proces.

Concreet betekent dit dat je in overleg met de projectleider de voortgang van acties bewaakt en afwijkingen signaleert. Je beantwoordt vragen van interne en externe stakeholders en levert gevraagd en ongevraagd informatie. Ook draag je bij aan de totstandkoming van projectdocumenten en het redigeren ervan, zoals plannen van aanpak, besluitvormingsdocumenten en voorgangsrapportages.

2. Als medewerker Informatievoorziening voor het team Control voer je diverse ondersteunende taken uit, zoals het maken en actualiseren van diverse rapportages in Excel, het omzetten van data in draaitabellen en het uitwerken van overzichtelijke tabellen en grafieken. Daarnaast is het optimaliseren en gebruiksvriendelijk maken van managementrapportages ook een belangrijk deel van je werkzaamheden. Denk hierbij aan het implementeren van macrofuncties en het automatiseren van diverse rapportages.

Functie-eisen

  • Je beschikt minimaal over MBO+ werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring met projectmanagement vanuit een ondersteunende rol. Het is een pre als je deze ervaring vanuit integraal project- en portfoliomanagement hebt opgedaan;
  • Je ben digitaal zeer vaardig met Excel. Je weet hoe je diverse rapportages in Excel kunt maken en actualiseren. Je werkt hierbij zeer secuur en nauwkeurig om alle gegevens goed te verwerken;
  • Je bent ook digitaal vaardig met andere Microsoft programma’s die gebruikt worden bij projectmanagement en je weet hoe je deze het beste bij projecten kunt inzetten;
  • Je bent in staat om te werken in een complexe omgeving en je kunt goed schakelen tussen verschillende projecten en opdrachten;
  • Je ben initiatiefrijk vanuit een proactieve houding en kunt goed zelfstandig werken;

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2817,- tot €3782,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: None tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Vanuit het functiegebouw Rijk is het functieprofiel Adviseur Bedrijfsvoering schaal 8 van toepassing.
  • Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een vereiste voor deze functie.
  • Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure;
  • Het betreft vooralsnog een tijdelijke functie voor de duur van één jaar. De arbeidsduur is 32 tot 36 uren per week.
  • Gesprekken staan ingepland op 7 april a.s. (1e ronde) en evt. 12 en/of 13 april a.s. (2e ronde).

Meer informatie?
Wil je meer weten? Dan kun je contact opnemen met Erjan Loer, wnd. teamleider projecten en processen via tel. 06-21377518 tot en met 17 maart. Vanaf 20 maart kun je contact opnemen met Angeline de Boer-Bomhof Senior adviseur bedrijfsvoering via tel. 06-29439023.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Kenza Zanifi, HR-adviseur via tel. 06-31123191.

Sollicitatiewijze
Wij willen je vragen om in je motivatiebrief enkel in te gaan op de volgende vacature eisen:

  1. Twee jaar ervaring met projectmanagement vanuit een ondersteunende rol;
  2. digitaal vaardig met Excel, je weet hoe je diverse rapportages in Excel kan maken en actualiseren;
  3. Je ben initiatiefrijk vanuit een proactieve houding.

Ministerie van Veiligheid en Justitie, Openbaar Ministerie

Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim vijfduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.

Arrondissementsparket Noord-Nederland

De afdeling Bedrijfsvoering is één van de vijf afdelingen bestaande uit de teams Ondersteuning, HRM, Control en Projecten en processen. Hierin zijn in totaal circa 35 medewerkers werkzaam. De afdeling wordt aangestuurd door de directeur Bedrijfsvoering en twee teamleiders. De afdeling Bedrijfsvoering levert een professionele en klantgerichte bijdrage aan de primaire processen binnen het Parket Noord-Nederland.

Arrondissementsparket Noord-Nederland
Wil je een dynamische uitdagende baan én (blijven) wonen in een gebied met (meer) rust, ruimte en natuur? Dan is het parket Noord-Nederland iets voor jou! Onze medewerkers zetten zich op energieke en betrokken wijze in voor de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde in de provincies Friesland, Groningen en Drenthe. Door kennis en expertise te bundelen en te delen zijn wij in staat op een goede manier samen te werken en goede resultaten neer te zetten. En na een dag (hard) werken ben je binnen no time in het centrum van Groningen, de mooiste stad van Nederland!


Reageer op deze vacature