Belastingdienst

Procescoördinator inkomensgegevens (CAP)

Functie omschrijving

“Uitdagend! En geen dag is hetzelfde. Als je houdt van regelen om vervolgens samen met interne ketenpartners een mooi resultaat te behalen, dan zit je hier goed.” Aldus Nebahath, werkzaam als procescoördinator bij team inkomensgegevens (CAP) van de Belastingdienst.

De Belastingdienst vernieuwt en dat gebeurt stap voor stap. We werken aan modernisering van de interactie met burgers en bedrijven, een soepele uitvoering, goed toezicht en een efficiënte inning. Ook stellen burgers, bedrijven en de politiek steeds hogere eisen aan de massale processen van de Belastingdienst. En wat ons betreft terecht. De directie centraal administratieve processen (CAP) is hiervoor verantwoordelijk en wil die hoge eisen realiseren en altijd tijdig de kwalitatief juiste en goede gegevens leveren.

De afdeling inwinnen en beschikbaar stellen van gegevens (IBG) binnen het cluster gegevens levert producten en diensten op het gebied van inkomensgegevens, handhavingsgegevens en speciale gegevensproducten. Denk bijvoorbeeld aan het authentiek inkomensgegeven op ‘mijn overheid’, de vooraf ingevulde aangifte of de inkomensafhankelijke huurverhoging. IBG neemt de nieuwe ontwikkelingen en processen alsmede de implementatie ervan voor haar rekening. Zonder kwalitatief goede gegevens kunnen we onze toezichtstaken niet uitvoeren. Ook in de internationale uitwisseling van gegevens zijn deze data van belang.

Als procescoördinator voor het team inkomensgegevens binnen afdeling IBG ben je actief binnen het werkveld van inwinnen en verstrekken van gegevens van en naar derden. De bijbehorende processen worden veelal ondersteund door automatisering. Een interessante omgeving waar op het gebied van de automatisering de komende jaren veel staat te gebeuren.

Jij coördineert met andere dienstonderdelen de producties waarmee wij de gegevens en daarmee samenhangende processen op het juiste moment beschikbaar maken voor onze stakeholders. Daarnaast maak je productiedraaiboeken ter voorbereiding op nieuwe of gewijzigde bedrijfsprocessen.

Om productieverstoringen het hoofd te bieden, zet je je onder meer in als voorzitter van multidisciplinaire overleggen. Je rapporteert over de voortgang van de aan jou toegewezen implementatie- en exploitatietrajecten en hersteltrajecten. Dit alles doe je in nauwe samenwerking met de ketenregisseur. Ook ben je verantwoordelijk voor het organiseren van impactanalyses bij grote verstoringen en damages in de productieprocessen.

Je hebt als procescoördinator een belangrijke rol in het verhogen van de kwaliteit van het productieproces en het adviseren over en doorvoeren van duurzame verbeteringen. Jij beoordeelt de impact van veranderingen in de productieomgeving op het productieproces, die vaak wijzigingen in het ICT-systeemlandschap betreffen.

Tevens werk je in de rol van productmanager volgens de agile/SAFe-methodiek nauw samen met collega’s van de IT-afdeling. In jouw rol als productmanager zorg je voor afstemming tussen de business en de ICT organisatie met als doel een goed draaiende release train. Je vertaald de visie van de business naar een teamvisie voor de middellange termijn en naar een planning. Je doet dit in goede afstemming met de stakeholders en de gebruikers. Je prioriteert de opdrachten en maakt helder waaraan die moeten voldoen, zodat de business goed kan werken met het eindresultaat.

Word jij de nieuwe collega van Nebahath? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige, werkzaamheden? Neem dan telefonisch contact op of whatsapp met Alex Vlessert, teammanager IBG, team inkomensgegevens via 06 - 18 60 42 35.

Functie-eisen

  • Je beschikt over (aantoonbaar) hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt kennis van logistieke processen met een sterke relatie tot IT.
  • Je hebt ervaring met agile of scrum.
  • Je spreekt en schrijft Engels.
  • Je hebt bij voorkeur al ervaring met proces- en inrichtingsprincipes.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met lean.

Jouw competenties?

  • klantgerichtheid
  • analyseren
  • plannen en organiseren
  • samenwerken
  • initiatief

Herken jij jezelf ook hierin?

Blijven verbeteren, dat is jouw motto. Hiertoe neem je initiatief en je hebt geen moeite met de weerstand die je onderweg misschien tegenkomt. Jij weet anderen namelijk op een plezierige wijze mee te nemen in jouw gedachtegang. Dit komt omdat jij goed bent in verbinden. Je bent gericht op samenwerking en je bent kunt creatief en oplossingsgericht denken. Ook heb je een flexibele werkhouding. Daarnaast heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel, stuur je tijdig bij waar nodig en kun je de creatieve leiding nemen in complexe trajecten.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3279,- tot €5039,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Wij moedigen jou aan om telefonisch contact op te nemen met de vermelde contactpersoon als de vacature opengesteld is. Het geeft jou de gelegenheid om vragen te stellen over de inhoud van de functie, en bijvoorbeeld over de sfeer en cultuur op de afdeling. Op deze wijze vorm je een completer beeld van de functie en de organisatie(cultuur). Wij staan jou graag te woord.

Voor interne sollicitanten is deze vacature vijf werkdagen eerder zichtbaar dan voor externe sollicitanten. Na de sluitingsdatum worden alle sollicitanten in één keer beoordeeld, wat betekent dat de interne sollicitant dus niet beschikt over een voorrangspositie, tenzij er sprake is van gelijke geschiktheid.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
  • Op dinsdag 16 november 2021 vinden de selectiegesprekken plaats en op donderdag 18 november het arbeidsvoorwaarden / plaatsingsgesprek. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

Gezien de huidige maatregelen kunnen deze gesprekken plaatsvinden via video-bellen.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op:https://over-ons.belastingdienst.nl/.

Directie Centrale Administratieve Processen

De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.

De afdeling inwinnen en beschikbaar stellen van gegevens (IBG) binnen het cluster gegevens levert producten en diensten op het gebied van inkomensgegevens, handhavingsgegevens en speciale gegevensproducten. Denk bijvoorbeeld aan het authentiek inkomensgegeven op ‘mijn overheid’, de vooraf ingevulde aangifte of de inkomensafhankelijke huurverhoging. IBG neemt de nieuwe ontwikkelingen en processen alsmede de implementatie ervan voor haar rekening. Zonder kwalitatief goede gegevens kunnen we onze toezichtstaken niet uitvoeren. Ook in de internationale uitwisseling van gegevens zijn deze data van belang.

Als procescoördinator voor het team inkomensgegevens binnen afdeling IBG ben je actief binnen het werkveld van inwinnen en verstrekken van gegevens van en naar derden. De bijbehorende processen worden veelal ondersteund door automatisering. Een interessante omgeving waar op het gebied van de automatisering de komende jaren veel staat te gebeuren.


Reageer op deze vacature