Belastingdienst

Manager toezicht en bezwaar buitenlandse belastingplicht

Functie omschrijving

“Medewerkers stimuleren en motiveren om zich inhoudelijk en persoonlijk verder te ontwikkelen. Dat doe ik door mijn directe aansturing en begeleiding. Zelf volg ik trainingen en spar ik met collega’s. Zo zorgen we als team dat we burgers op een deskundige en betrouwbare manier kunnen helpen!” Kirsten Sweers-Stassen, manager toezicht en bezwaar bij het Kennis- en Expertisecentrum Buitenland van de Belastingdienst. 

Voel jij je thuis in een omgeving waarin processen en werkzaamheden nooit hetzelfde blijven? En geeft het je energie als je in die context de medewerkers zo goed mogelijk begeleidt bij hun werkzaamheden en ontwikkeling? Dan zit je op de juiste plek bij het Kennis- en Expertisecentrum Buitenland van de Belastingdienst. Oftewel: hét loket voor de buitenlandse belastingplicht. Met verschillende teams zetten we ons in om de compliance bij buitenlandse belastingplichtige burgers en bedrijven te versterken. Jij stuurt een van de teams aan van de afdeling Toezicht, Bezwaar en Beroep (TBB). Jouw team bestaat uit 25 medewerkers en verricht zowel toezicht- als bezwaarwerkzaamheden.

In de rol van manager begeleid je zowel de individuele medewerkers als je team als geheel. Dat doe je koersvast met focus op het beoogde resultaat, maar zonder de relatie uit het oog te verliezen. Je bent zichtbaar aanwezig, als een rots in de branding, en zet je persoonlijke kwaliteiten in om je team gericht aan te sturen. Door ook continu aan je eigen ontwikkeling te werken, kun je het beste uit jouw mensen halen.

Als manager is voor jou een hechte samenwerking met collega-teamleiders heel gewoon. Want alleen dan kun je de gewenste resultaten behalen en de kwaliteit en efficiëntie van processen verbeteren. Door oprecht interesse voor en affiniteit met de vakgebieden waaraan het team werkt, weet je je medewerkers te inspireren.

Word jij onze nieuwe collega in Heerlen? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact op met Roeland Gillissen, Hoofd Kennis- en Expertisecentrum Buitenland, via 06 - 21 83 95 12.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een hbo-diploma, bij voorkeur in een fiscale of fiscaal-economische richting.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van de aanslagregeling en bezwaar- en beroepsprocedure.
  • Je hebt relevante managementervaring en affiniteit met de ontwikkeling van medewerkers en processen.
  • Je kunt je mondeling en schriftelijk uitstekend uitdrukken.
  • Je kunt bij voorkeur Engels spreken en schrijven.

Jouw competenties?

  • aansturen medewerkers
  • omgevingsbewustzijn
  • ontwikkelen medewerkers
  • organisatiesensitiviteit
  • reflecteren

Herken jij jezelf ook hierin?

Coachen, begeleiden en leidinggeven; het is jouw tweede natuur. Je communiceert helder, stuurt met kennis van zaken en creëert verbinding en vertrouwen in een dynamische werkomgeving zonder vaste kaders. Ook neem je makkelijk initiatief en breng je met kritische denkvermogen veranderingen aan die leiden tot betere resultaten. Hierbij werk je nauw samen met collega’s. Met zichtbaar plezier beweeg je in een veranderende organisatie, waarin de inzet op productie en kwalitatieve resultaten de speerpunten zijn.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2756,- tot €4430,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden. Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en/of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren in de praktijk, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de medewerker van de Belastingdienst geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
Op 25 juni 2021 vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

Directie Particulieren

De Directie Particulieren (P) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van ongeveer 11 miljoen burgers, buitenlandse belastingplichtigen, grensarbeiders en werknemers van internationale organisaties en diplomaten. De belangrijkste belastingmiddelen zijn inkomensheffing-niet winst en de schenk- en erfbelasting. De fiscale behandeling omvat toezicht, bezwaar en beroep én de directie behandelt de klachten voor de directies Particulieren, Grote Ondernemingen, Midden- en Kleinbedrijf, Centrale Administratieve Processen en KIantinteractie & -services. De directie Particulieren stuurt bovendien Belastingdienst Caribisch Nederland (BCN) aan.


Reageer op deze vacature