Belastingdienst

Teammanager gebruiksbeheer en procesregie schenk- en erfbelasting

Functie omschrijving

"Samen met het team bouwen aan de toekomst! Als leidinggevende het team faciliteren om doelen te bereiken en processen met effect voor burgers en bedrijven  te verbeteren. Het delen van verantwoordelijkheden binnen het team en aandacht voor zowel de ontwikkeling van het team als de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en jezelf. Daarvan krijg je energie! Op deze plek kan je jezelf ontwikkelen en het verschil maken.” Linn de Jong – Afdelingshoofd CAP cluster Heffing. 

De Belastingdienst is in beweging! En beweging betekent verandering. Bij het cluster heffing van de directie centrale administratieve processen (CAP) help jij ons om deze beweging te stroomlijnen en veranderingen te realiseren. Jouw team bestaat uit ongeveer tien medewerkers. Samen met jou zorgen zij dat de massale verwerking van de processen rond de schenk- en erfbelasting goed verloopt en steeds verbeterd wordt. Ook voert jouw team het gebruikersbeheer over de ICT-voorzieningen die de geautomatiseerde processen uitvoeren.

Zoek jij naar de mogelijkheid om (meer) ervaring op te doen in leidinggeven? Wil jij bijdragen aan de ontwikkeling van het team, de doelen en de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers? Dan is dit je kans! 

In jouw rol van teammanager ben je verantwoordelijk voor de aansturing, begeleiding en coaching van je team én voor de resultaten van je team, zowel in kwalitatief als in kwantitatief opzicht. Samenwerken is daarbij essentieel. Je hebt veel contact met je medewerkers en je collega-teamleiders binnen en buiten CAP. Zo bouw je al snel een relevant netwerk op.

Als teamleider sluit je aan bij de doelstellingen die we de komende jaren met z’n allen willen halen. Je focust op het realiseren hiervan. Je snapt als geen ander dat mensen verschillen en iedereen een eigen aanpak nodig heeft om resultaten te behalen. Dit doe je door richting te geven, in gesprek te zijn met je medewerkers, gebruik te maken van hun ervaringen en inhoudelijke kennis, en hen te ondersteunen. Je enthousiasmeert jouw medewerkers om zich te blijven ontwikkelen, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk.

Zullen we zakendoen en word jij de nieuwe collega van Linn? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact op met Yoerik Rietbroek, Teameider, Regieteam Overige Middelen op 06 – 18 60 06 37. 

Functie-eisen

  • Je hebt een wo-diploma in een relevante richting.
  • Je hebt ambities in of ervaring met leidinggeven.
  • Je hebt bij voorkeur affiniteit met beheer- en massale behandelprocessen en kennis van de agile- en scrummethodiek.

Jouw competenties?

  • samenwerken
  • ontwikkelen medewerkers
  • organisatiesensitiviteit
  • omgevingsbewustzijn
  • resultaatgericht

Herken jij jezelf ook hierin?

Coachen, begeleiden en leidinggeven via heldere communicatie; dat is jouw tweede natuur. Je beschikt over tact en diplomatie en werkt en stuurt met kennis van zaken en op basis van gedegen argumenten. Je zorgt voor verbinding en integriteit is voor jou een vanzelfsprekendheid. Door het tonen van empathie en sociale betrokkenheid creëer je bovendien vertrouwen. Je kunt hoofd- van bijzaken onderscheiden, doorziet processen in een oogwenk en weet op welke punten je verbeteringen kunt aanbrengen. Daarnaast sta je bekend als enthousiaste en betrokken doorzetter en ben je flexibel. Je hebt er zichtbaar plezier in om je te bewegen in een veranderende organisatie. Je kunt goed plannen en organiseren en je hebt durf en bent besluitvaardig.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3842,- tot €5710,- bruto per maand
Dienstverband: Detachering
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden. Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en/of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren in de praktijk, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de interne kandidaat geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

Bijzonderheden

Voor interne sollicitanten is deze vacature vijf werkdagen eerder zichtbaar dan voor externe sollicitanten. Na de sluitingsdatum worden alle sollicitanten in één keer beoordeeld, wat betekent dat de interne sollicitant dus niet beschikt over een voorrangspositie, tenzij er sprake is van gelijke geschiktheid.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
Op 16 februari 2021 vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.


Reageer op deze vacature