Belastingdienst

Procesdeskundige Klantgegevens

Functie omschrijving

“Vind jij het werken in een complexe omgeving, waar geen dag hetzelfde is, en je te maken krijgt met een verscheidenheid aan disciplines, organisaties en informatiesystemen, uitdagend en interessant? Word dan mijn collega!” Anne Zwaan, procesdeskundige Klantgegevens bij de Belastingdienst.

De directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven. Binnen het organisatiedeel CAP zorgt de afdeling Klantgegevens voor het inwinnen, bewerken en beschikbaar stellen van klantgegevens. Deze zijn vaak afkomstig van het Handelsregister (Kamer van Koophandel), de Basisregistratie Personen (gemeenten) en de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie. Binnenkomende signalen, zoals afwijkende adresgegevens of het starten van een onderneming worden dagelijks beoordeeld en tijdig, volledig en juist geregistreerd in de systemen van de Belastingdienst. Hierdoor hebben we betrouwbare gegevens die gebruikt worden bij de heffing en inning van belastingen en het toekennen van toeslagen.

Jij versterkt de afdeling Klantgegevens. Deze afdeling zorgt dat de Belastingdienst gegevens over burgers en bedrijven uit basisregistraties kan gebruiken voor alle primaire processen. Dat vergt voortdurende afstemming tussen onze afdeling en de organisatieonderdelen die klantgegevens afnemen. Daarnaast heb je geregeld contact met organisaties die verantwoordelijk zijn voor de levering van gegevens die invloed (kunnen) hebben op jouw processen.

In jouw rol van Procesdeskundige Klantgegevens zorg jij voor de beschikbaarheid en optimalisatie van (bestaande) processen. Je kent jouw proces, de ICT-voorzieningen en de organisatie zo goed, dat je zicht hebt op risico’s en snel doorhebt wat de consequenties van veranderingen zijn. Die veranderingen kunnen van buiten komen, maar kunnen ook door jou worden geïnitieerd omdat je mogelijkheden tot verbetering ziet. Jij beschrijft de noodzakelijke aanpassingen in het proces en de organisatie ervan, en volgt realisatie ervan op de voet.

Als Procesdeskundige Klantgegevens ben jij dan ook actief betrokken bij ontwikkeltrajecten en neem je deel aan de Agile-ontwikkelketen. Je hebt daarbij te maken met verschillende spelers en kennisgebieden in de eigen organisatie en bij leveranciers en afnemers. Omdat we met privacygevoelige gegevens werken, heeft een zorgvuldige verwerking jouw speciale aandacht. Jij bewaakt de legitimiteit en beveiliging van het gebruik van gegevens en borgt dat in afspraken met leveranciers en afnemers, maar ook in de inrichting van jouw processen.

Zullen we zakendoen en word jij de nieuwe collega van Anne of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan telefonisch contact op of app met Michael Mes, teamleider afdeling Klantgegevens, via 06 18 60 10 79, of met Martin Visser, plaatsvervangend directeur, via 06 53 54 26 93.

Functie-eisen

  • Een HBO bachelor-diploma in een relevante richting, zoals Bedrijfskunde of Informatica
  • Enkele jaren relevante werkervaring met het automatiseren van primaire processen in relatie tot grote informatiesystemen
  • Relevante en recente ervaring met Agile-werken
  • Bij voorkeur kennis van privacywetgeving (AVG) en beveiligingsbeleid (BIO)
  • Ontwerpdocumenten kunnen lezen en toetsen en vertalen van invoeringsplannen

Jouw competenties?

  • Analytisch
  • Organisatie sensitiviteit
  • Overtuigingskracht
  • Klantgerichtheid
  • Plannen & organiseren

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3279,- tot €5039,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Wij moedigen jou aan om telefonisch contact op te nemen met de vermelde contactpersoon als de vacature opengesteld is. Het geeft jou de gelegenheid om vragen te stellen over de inhoud van de functie, en bijvoorbeeld over de sfeer en cultuur op de afdeling. Op deze wijze vorm je een completer beeld van de functie en de organisatie(cultuur). Wij staan jou graag te woord!

Na de sluitingsdatum worden alle sollicitanten in één keer beoordeeld, wat betekent dat de interne sollicitant dus niet beschikt over een voorrangspositie, tenzij er sprake is van gelijke geschiktheid.

We ontvangen jouw brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
Op 23 maart 2021 vinden de selectiegesprekken plaats en op 31 maart het arbeidsvoorwaarden / plaatsingsgesprek. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.


Reageer op deze vacature