Belastingdienst

Procesdeskundige idrv Productowner

Functie omschrijving

“Als Productowner ben ik een spin in het web tussen de business en de IV. Ik krijg er energie van om met de vele verschillende stakeholders met net zoveel verschillende belangen, een gedragen en geïmplementeerde oplossing te realiseren”. Anne Zwaan, werkzaam als procesdeskundige bij centrale regie Klantgegevens.

De directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven. Binnen het organisatiedeel CAP zorgt de afdeling Klantgegevens voor het inwinnen, bewerken en beschikbaar stellen van klantgegevens. Deze zijn vaak afkomstig van het Handelsregister (Kamer van Koophandel), de Basisregistratie Personen (gemeenten) en de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie. Binnenkomende signalen, zoals afwijkende adresgegevens of het starten van een onderneming worden dagelijks beoordeeld en tijdig, volledig en juist geregistreerd in de systemen van de Belastingdienst. Hierdoor hebben we betrouwbare gegevens die gebruikt worden bij de heffing en inning van belastingen en het toekennen van toeslagen.

Jij versterkt de afdeling Klantgegevens waar circa 350 collega's werken. Deze afdeling zorgt dat de Belastingdienst gegevens over burgers en bedrijven uit basisregistraties kan gebruiken voor alle primaire processen. Dat vergt voortdurende afstemming tussen onze afdeling en de organisatieonderdelen die klantgegevens afnemen. Daarnaast heb je geregeld contact met organisaties die verantwoordelijk zijn voor de levering van gegevens die invloed (kunnen) hebben op jouw processen.

Vanuit het team procesregie in jouw rol als Productowner ben jij verantwoordelijk voor het maximaliseren van de waarde van het (business) product dat ontwikkeld wordt door de IT-afdeling en de werkzaamheden van het scrumteam. Je bent als Productowner verantwoordelijk voor het managen van de Product Backlog en zorgt dat het werk van de backlog in de juiste volgorde uitgevoerd wordt door het IT-team. Jij bent de essentiële schakel tussen de uitvoering in de Belastingdienstprocessen en de ondersteunende IT-afdeling.

Zullen we zakendoen en word jij de nieuwe collega? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan telefonisch contact op of app met Martin Visser, afdelingshoofd Klantgegevens via 06 - 53 54 26 93 of Michael Mes, teammanager Centrale Regie Klantgegevens via 06 - 18 60 10 79.

Functie-eisen

  • Je bent in het bezit van een HBO bachelor diploma, in een relevante richting, bij voorkeur (technische) bedrijfskunde of IT.
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring, bij voorkeur in grootschalige gegevensverwerkende processen en kantoorprocessen.
  • Kennis van en ervaring met IT systeem ontwikkeltrajecten en implementatietrajecten.

Jouw competenties?

  • overtuigingskracht
  • klantgerichtheid
  • plannen en organiseren
  • organisatiesensitiviteit
  • resultaatgerichtheid

Herken jij jezelf ook hierin?

Jij neemt initiatief en pakt de regie om waar nodig partijen bij elkaar te brengen. Daarbij behartig je verschillende belangen en weet je prioriteiten te stellen. Het geheel overzie je zonder details over het hoofd te zien. Complexe materie weet je door je analytische vaardigheden eenvoudig uit te leggen.

Daarnaast heb je aanpassingsvermogen, overtuigingskracht en de drive om verbeteringen door te voeren. Ook heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel, ben je stressbestendig, buitengewoon flexibel en laat je je niet snel uit het veld slaan. Creativiteit in denken en handelen past ook goed bij jou. Initiatief nemen en voortdurend verbeteren; dat typeert jou.

Je kunt anderen op een plezierige wijze meenemen in jouw gedachtegang. Je bent gericht op samenwerking en een verbinder pur sang. Bovendien ben je creatief, oplossingsgericht en flexibel. Verder ben je ondernemend, je ontplooit initiatieven en durft verantwoorde risico's te nemen. Je weet met jouw team binnen de gestelde normen tijdig tot passende oplossingen te komen.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3279,- tot €5039,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Wij moedigen jou aan om telefonisch contact op te nemen met de vermelde contactpersoon als de vacature opengesteld is. Het geeft jou de gelegenheid om vragen te stellen over de inhoud van de functie, en bijvoorbeeld over de sfeer en cultuur op de afdeling. Op deze wijze vorm je een completer beeld van de functie en de organisatie(cultuur). Wij staan jou graag te woord!

Na de sluitingsdatum worden alle sollicitanten in één keer beoordeeld, wat betekent dat de interne sollicitant dus niet beschikt over een voorrangspositie, tenzij er sprake is van gelijke geschiktheid.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
Op 14 juni 2021 vinden de selectiegesprekken plaats en op 17 juni de arbeidsvoorwaarden / plaatsingsgesprekken. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

Gezien de huidige (COVID-19) maatregelen worden deze gesprekken gevoerd via video-bellen.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

Directie Centrale Administratieve Processen

De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.


Reageer op deze vacature