Medior Paid marketeer

Functie omschrijving

Als paid marketeer bij RVO zorg je met jouw kennis van online marketing dat onze producten en diensten beter vindbaar zijn. Jouw inzet heeft ook direct maatschappelijke impact op ondernemend Nederland! “Iedere dag ben ik bezig met verschillende thema’s en met verschillende taken”, aldus Fréderique (paid marketeer).

Je bent verantwoordelijk voor onze betaalde social media én Search Engine Advertising campagnes. Deze dragen bij aan een goede vindbaarheid van de producten en diensten van RVO. In jouw rol weet je als geen ander onze doelstellingen te vertalen naar effectieve inzet van betaalde marketingcampagnes. Uiteraard afgestemd op de wensen en behoeften van ons publiek, ondernemend Nederland. Je houdt de laatste ontwikkelingen op jouw vakgebied bij en zoekt voortdurend naar mogelijkheden om de campagnes te optimaliseren.

Wat ga je doen?
In samenwerking met de opdrachtgever, communicatieadviseur en contentspecialisten ontwikkel je online marketingstrategieën die aansluiten op de lange termijn doelen. Deze vertaal je vervolgens door naar een online marketingadvies op basis van doelstellingen en KPI's en bijbehorend inkoopadvies over de juiste inzet van kanalen en middelen. Je coördineert, werkt aan de uitvoering (inplannen, beheren, bewaken, optimaliseren) en evalueert de betaalde campagnes.

  • Adviseren over mogelijkheden en onmogelijkheden van betaalde marketing.
  • Je plant in, beheert, bewaakt, optimaliseert en evalueert de social media advertising campagnes via LinkedIn, Meta en Twitter.
  • Je verzorgt de inkoop, opzet, optimalisatie en rapportage van de Google Ads campagnes van heel RVO (én partners) (Search, Display en YouTube).

Wat vind jij leuk aan de functie van paid marketeer bij RVO?
Fréderique: “Mijn werk is heel afwisselend. Iedere dag ben ik wel bezig met het adviseren, analyseren en uitvoeren van de online campagnes. Omdat ik voor verschillende afdelingen werk, werk ik met veel mensen samen. Zo overleg ik met de communicatieadviseur van Innovatie over een strategie om het event de InnovatieExpo te promoten. Dan heb ik een meeting om een analyse te presenteren met de resultaten van een LinkedIn campagne voor een subsidie die ik heb opgesteld en uitgevoerd. En als ik op kantoor ben, spreek ik mijn collega marketeers om juist weer kennis uit te wisselen.”

Functie-eisen

  • Je hebt minstens 3 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Je hebt ruime ervaring met social media advertising en met het inzetten van SEA en Google AdWords (liefst met certificering);
  • Je hebt kennis Google Analytics/Piwik en vindt het leuk om in de statistieken te duiken en kunt hier heldere rapportages over schrijven;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Competenties:

  • Verbindend: je doet je werk in verbinding met de ander, met het RVO belang voor ogen.
  • Vooruitstrevend: je denkt in kansen om onze dienstverlening te verbeteren en te vernieuwen, en we handelen hiernaar.
  • Overtuigingskracht: als jij praat dan wordt er geluisterd.
  • Analytisch: je houdt van data en gebruikt dit om campagnes voortdurend te optimaliseren en kan deze vertalen in heldere adviezen.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3091,- tot €4921,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

De eerste ronde gesprekken zullen plaatsvinden op woensdag 10 januari 2024.
De tweede ronde volgt in de week van 15 januari 2024.

RVO ondersteunt het ‘hybride werken’. Ons uitgangspunt is, dat je vanaf iedere locatie je werk kunt doen (vanuit huis, op kantoor of elders). Jouw aanwezigheid op de RVO-vestiging in Den Haag zal in nader te omschrijven situaties echter gewenst kunnen zijn. Voor deze functie is de verwachting gemiddeld 2 dagen per week.

Het betreft een:

  • Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op vast.

Wij kunnen je in eerste instantie een contract voor bepaalde tijd bieden. Afhankelijk van functioneren én ontwikkelingen in opdrachten kan een vast contract in beeld komen.

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

RVO is een inclusieve werkgever die diversiteit omarmt. We maken ons hard voor gelijke kansen voor iedereen, ongeacht huidskleur, afkomst, religie, nationale afkomst, seksuele geaardheid, leeftijd, staatsburgerschap, burgerlijke staat, beperking of genderidentiteit. We streven ernaar om onze verschillen optimaal te benutten zodat we creativiteit, innovatie en talentontwikkeling kunnen stimuleren.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 6000 mensen zich in voor een duurzame, economisch sterke samenleving, binnen en buiten Nederland. Dit doen wij vanuit verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen adviseren over de toepassing van wet- en regelgeving en handelen bezwaar en beroepen af binnen de ruimte die wet- en regelgeving biedt. Ook zijn ze betrokken bij het opstellen van nieuwe wet- en regelgeving.
En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland en de rest van de wereld een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

KAI/Communicatie en Analyse II/Klantkanalen en Middelen

RVO is voortdurend in beweging en gericht op het verder uitbouwen van de professionele relatie met ondernemers. De directie Klant, Advies en Informatie (KAI) werkt samen met de inhoudelijke directies van RVO en met de beleidsdirecties op de ministeries aan een toonaangevende relatie met ondernemend Nederland. De directie Klant, Advies en Informatie is in deze driehoek dé expert op het gebied van klantcommunicatie, digitale dienstverlening en datamanagement. Met actuele gegevens over de klanten ondersteunt de directie de gehele organisatie om de dienstverlening voortdurend te vernieuwen. Wij kijken van buiten naar binnen. Buiten onze directie, maar ook buiten RVO. We stemmen onze dienstverlening af op de informatiebehoefte van de klant. We monitoren de buitenwereld, gaan de dialoog met de klant aan en spelen daarop in vanuit onze expertise. De klant staat voorop!

Binnen de afdelingen Communicatie en Analyse werken wij in ACT’s (Advies en ContenT), waar communicatieadvies en content samenwerken aan opdrachten en opgaves. Zo willen we onze ambities realiseren en klaar zijn voor de toekomst, wendbaar zijn bij nieuwe opdrachten en doelgroepen en goed inspelen op nieuwe ontwikkelingen en innovaties. De samenwerking in ACT’s brengt focus op de opdracht, en daarbuiten herkenbaarheid voor de collega’s in de keten. Het is direct duidelijk wie het aanspreekpunt is en welke medewerker waarvoor aan de lat staat. Zo kunnen we onze klanten en opdrachtgevers nog beter van dienst zijn en zorgen voor communicatie met impact.

In het team Klantkanalen en -middelen (KKM) werken vertegenwoordigers van alle middelen en outbound communicatiekanalen. Ons doel is om deze kanalen data-gedreven slimmer in te richten en goed op elkaar af te stemmen. Bij kanalen kun je denken aan de website, social media kanalen, online marketing (social media/SEA) en free publicitiy. Bij middelen aan SEO, design, beeld, praktijkverhalen, brieven, emails en formulieren.


Reageer op deze vacature