Senior medewerker personeelsbeheer, afdeling bedrijfsvoering, team P&O
Wat ga je doen?
Binnen de personeelsadministratie ben jij samen met je collega's het eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor het tijdig en correct beantwoorden van vragen. Je blijft daarbij hulpvaardig, geduldig en vriendelijk. Waar nodig krijg je, naast je directe collega's, hulp van de personeelsadviseur als de vragen meer inhoudelijk van aard zijn. Jouw ervaringen en ideeën tellen mee om de processen zo goed en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van de (personeels)administratie. Je moet veel kennis hebben en er wordt veel van je gevraagd. Belangrijk dus dat je je werk goed kan organiseren en prioriteren. Daarin ook goed afstemmen en samenwerken met je collega's, want samen krijgen jullie het werk gedaan!
Natuurlijk is geen dag hetzelfde, maar dit ga je in ieder geval doen:
- het verwerken van alle personeelsmutaties in het personeelsinformatiesysteem (P-Direkt);
- ondersteunen bij het administratieve proces van aanstelling tot en met beëindiging van het dienstverband;
- ondersteunen van P&O adviseurs;
- vragen beantwoorden van medewerkers en leidinggevenden met betrekking tot de CAO Rijk en personele regelingen;
- het maken van rapportages en managementinformatie, het uitvoeren van interne controles.
Team P&O
Het team P&O regelt alle zaken met betrekking tot personeel en organisatie binnen de rechtbank, van indiensttreding tot uitdiensttreding en alles wat daar tussenin zit. Het team bestaat uit verschillende P&O-adviseurs en medewerkers personeelsbeheer.
Rechtbank Noord-Nederland
De rechtbank verzorgt vanuit de locaties in Assen, Groningen en Leeuwarden de rechtspraak in de drie Noordelijke provincies. Met ruim 800 medewerkers behandelen wij jaarlijks ongeveer 190.000 zaken. Bij ons werken rechters, gerechtsjuristen, administratief medewerkers in de verschillende rechtsgebieden: Bestuursrecht, Curatele, bewind en mentorschap, Familie & Jeugd, Insolventies, Handel & Kanton en Strafrecht. Daarnaast adviseert en ondersteunt onze bedrijfsvoering het gerechtsbestuur en het primaire proces op het gebied van managementondersteuning, beveiliging, communicatie, financiële-, facilitaire- en personele zaken. Samen werken we aan een rechtvaardige samenleving, ieder vanuit eigen kracht.
Wat bieden wij
Om te beginnen een leuke, informele werksfeer in een team waarin een sterke verbondenheid is tussen de collega’s. We weten elkaar te vinden, staan voor elkaar klaar, hebben plezier en leveren samen een professionele en klantgerichte bijdrage aan het werken bij de rechtspraak. We vinden het belangrijk dat jij de mogelijkheid krijgt om jezelf te blijven ontwikkelen, daarom bieden we jou graag allerlei cursussen, workshops en trainingen aan. Zo blijf je groeien samen met de ontwikkeling van de Rechtspraak en jouw functie!
Daarbij zorgen we natuurlijk ook voor goede arbeidsvoorwaarden die geregeld zijn volgens de CAO Rijk. Een paar belangrijke punten op een rij:
- een bruto salaris in schaal 7 (minimaal € 2.615,23 en maximaal € 3.376,27 afhankelijk van je opleiding en werkervaring en op basis van een werkweek van 36 uur. Per 1 april 2023 en 1 januari 2024 worden deze bedragen verhoogd conform de CAO Rijk;
- een individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% van je jaarsalaris. Dit is inclusief je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Met dit IKB kun je keuzes maken die passen bij je eigen wensen. Zo kun je je budget laten uitbetalen of gebruiken voor fiscaalvriendelijke doelen, zoals een fiets of studie of het opnemen van verlof;
- een goede pensioenopbouw volgens het ABP;
- een goede verlofregeling en flexibele werktijden zorgen voor een plezierige balans tussen werk en privé, bijvoorbeeld door een deel thuis en op kantoor te werken;
- je werkt in principe vanuit onze locatie in Groningen of Leeuwarden, maar mocht het zo voorkomen, dan ben je op alle drie de locaties inzetbaar. Die flexibiliteit mag je overigens ook van ons verwachten;
- goede faciliteiten om thuis te kunnen werken, zoals een laptop en een smartphone. Er zijn vergoedingen voor het inrichten van je thuiswerkplek;
- wij denken graag aan onze samenleving, daarom stimuleren we het reizen met het openbaar vervoer. Je krijgt een OV-chipkaart waarmee je gratis naar en van je werk reist;
- je krijgt eerst een jaarcontract voor 24 - 36 uur. Daarna wordt er gekeken of er een wederzijdse klik is. Is die er? Dan wordt het jaarcontract omgezet naar een vast contract;
- Gezellige uitjes, zoals die van het team, de afdeling of die van onze actieve personeelsvereniging.
Wat we van jou vragen
Voor deze functie zijn we op zoek naar iemand die enthousiast, proactief en accuraat is. We verwachten van jou dat je integer bent en gericht op samenwerking en je hebt een hands-on mentaliteit en weet van aanpakken.
- mbo of hbo werk en denkniveau;
- eventueel een afgeronde MBO 4 opleiding richting HRM;
- kennis van Excel;
- klantgerichte houding;
- enige relevante werkervaring binnen de Rijksoverheid is een pré.
Voor alle medewerkers van de rechtbank Noord-Nederland geldt dat zij zo nodig bereid zijn tot het volgen van een cursus Fries.
Interesse?
Zoek jij inhoudelijke veelzijdigheid en uitdaging in jouw vakgebied en wil jij meewerken aan een rechtvaardige samenleving? Dan is deze baan bij de Rechtspraak iets voor jou. Solliciteer via de button ‘solliciteren’ op de site van de rechtspraak. Dit kan tot en met 16 oktober 2022. Sollicitaties die via de mailbox binnenkomen worden niet meegenomen,
Werknemers met een verplichte VWNW-status en medische herplaatsingskandidaten hebben voorrang. Na toepassing van de VWNW-voorrangsregels hebben interne kandidaten bij gelijke geschiktheid de voorkeur.
Extra informatie
Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Simone Balkenende, teamleider op tel.nr. 06 29 21 61 97.
Het functieprofiel kun je opvragen via sollicitaties.rb.nnl@rechtspraak.nl
Heb je vragen over de procedure, bel dan met Dominique Lammers, adviseur werving & selectie op tel.nr. 06 21 71 55 25.
Sollicitatiegesprek
De sollicitatiegesprekken zijn op dinsdag 25 oktober 2022.
De eerste selectie doen wij op basis van brief, CV, ervaring en opleiding. Online screening, bijvoorbeeld via zoekmachines en sociale netwerken, kan onderdeel zijn van het selectieproces.