Arbo-coördinator/ Preventiemedewerker

Werken met plezier aan een gezond klimaat en een veilige omgeving: jij kan het verschil maken met jouw kennis van arbeidsomstandigheden!

 

 Wat ga je doen?

Als Arbo-deskundige/Preventiemedewerker heb je een brede, coördinerende en sturende rol in het monitoren, aanjagen en bewaken van activiteiten gericht op het creëren van een veilige en gezonde werkplek binnen de organisatie. Je hebt zicht op wat er dient te gebeuren en wie je daarvoor nodig hebt. Je hebt contacten met interne en externe deskundigen op het gebied van veiligheid, gezondheid, verzuim en verzuimbestrijding, preventie en Arbowetgeving.

Je houdt je vanuit je strategische, coördinerende en sturende rol bezig met het bevorderen van de arbeidsveiligheid. Verder sta je de werkgever bij op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieuaspecten binnen het bedrijf. Je wordt aangewezen als preventiemedewerker.

Je ontwikkelt en implementeert arbobeleid dat aansluit op de ambities en doelen van de organisatie en adviseert collega's ten aanzien van uiteenlopende vragen over arbeidsomstandigheden. Dit doe je samen met samen met onze fulltime Arbo-medewerker Sjonnie ten Bos.

Naar wie zijn we op zoek?

Wij zoeken een collega die oplossingsgericht en toegankelijk is, goed kan samenwerken en in staat is te werken in een omgeving waar verschillende belangen bij elkaar gebracht moeten worden. En ook:

  • heb je een HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met de opleiding tot Arbo-coördinator;
  • heb je meerdere jaren relevante werkervaring en beschik je over sterke adviesvaardigheden;
  • heb je up-to-date kennis van en ervaring met Arbo en preventie;
  • heb je een open houding en ben je in staat om zaken scherp te stellen en te spiegelen;
  • weet je verbinding te leggen tussen (externe) ontwikkelingen en organisatievernieuwing.

Op dit moment hebben wij de taak functieherwaardering nog niet bij een collega belegd. Mocht jij dat interessant vinden, dan is er ruimte om je ook op dit vlak te ontwikkelen. Geef dat vooral aan in je motivatiebrief!

 

De provincie Groningen is jouw werkplek

Je komt terecht in een HRM team met zo'n 18 collega's. Als HRM werken we gezamenlijk aan de ontwikkeling van onze organisatie en adviseren we over opleiding, pensioenen, arbeidsvoorwaarden, recruitment, functiewaardering, in- door- en uitstroom etc. Daarnaast werken we aan thema's zoals talentontwikkeling, leiderschap, duurzame inzetbaarheid en arbeidsmarktcommunicatie. Jij bent eerste aanspreekpunt voor Arbo en preventie. Op dit terrein ben je ook het aanspreekpunt van de Ondernemingsraad.

Wat bieden wij

Naast goede koffie/ thee, leuke collega's en een goede werksfeer bieden we je ook nog dit:

  • tijdelijke arbeidsovereenkomst van 1 jaar met zicht op vast;
  • een werkweek van 14 tot maximaal 24 uur;
  • bruto voltijd maandsalaris tussen de € 3.085,57 en € 4.386,29 (schaal 10). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring;
    • Individueel Keuze Budget van 22,37% bovenop je salaris;
    • reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer (75% wordt vergoed);
    • een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000 per vijf jaar;
    • de mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken.

 

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jeanne Dohmen (Teamleider HRM) via 06-150 68 241. Vragen over de procedure kun je stellen aan Milou de Boer (HRM Adviseur) via 06-52761535.

 

Sollicitatie

Solliciteren kan tot en met 11 juli 2022 via Werken bij provincie Groningen. De gesprekken zijn gepland op dinsdag 19 juli 2022. Voor deze functie heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.

Deze vacature vervullen we graag zelf, mocht je vragen hebben omtrent de procedure dan kan je altijd contact opnemen met de HRM-adviseur genoemd in de vacaturetekst.