Senior medewerkers Klant Contact Centrum

Drenthe geeft je de ruimte!

Vol met ambities om onze dienstverlening te verbeteren, beter bereikbaar te zijn voor onze externe klanten en sneller en gerichter antwoord te kunnen geven, zijn wij voor een periode van twee jaar op zoek naar twee

Senior medewerkers Klant Contact Centrum
24 - 32 uur per week (totaal 1,4 fte)

Ben jij die omgevingsbewuste en dienstverlenende klantadviseur met ervaring? En ben jij in staat om kritisch naar onze dienstverlening te kijken en deze waar nodig te verbeteren? Dan zijn we op zoek naar jou!

Jouw functie
In het Klant Contact Centrum (KCC) van de provincie Drenthe ben jij als ervaren klantadviseur degene die er voor zorgt dat de dienstverlening van de provincie volgens de gemaakte afspraken mogelijk wordt gemaakt. Je zorgt voor de werkplanning van de beschikbare mensen bij het KCC, het kennisbeheer en de contacten met de rest van de organisatie. Je zorgt voor afstemming van inhoudelijke afspraken met beleidsmedewerkers en stakeholders en voor de verwerking van de afspraken in ons kennissysteem. Je zorgt ervoor dat het kennissysteem actueel en zo volledig mogelijk is.

Daarnaast analyseer je actuele ontwikkelingen in het on- en offline medialandschap, zoals kranten en sociale media. Je doet op basis daarvan aanbevelingen aan de KCC-coördinator en/of communicatieadviseurs. Ook geef je wekelijks een korte analyse van relevante gebeurtenissen en nieuws in en over de provincie. Periodiek neem je de werkzaamheden van de Klantadviseur KCC waar en doe je mede op basis hiervan verbetervoorstellen voor de dienstverlening.

Jouw Profiel
-       Je hebt HBO werk- en denkniveau en ervaring in een Klant Contact Centrum.
-       Je beschikt over de gespreksvaardigheden die bij een dergelijke functie horen en kan die overbrengen op anderen.
-       Je hebt affiniteit of ervaring met dienstverlening, bij voorkeur bij een (semi)overheid.
-       Je hebt kennis van on- en offline media.
-       Je bent in staat om heldere verbetervoorstellen te schrijven.
-       Je hebt gevoel voor bestuurlijke en organisatorische verhoudingen.
-       Je hebt affiniteit met sociale media.

Jij bent
Je kunt snel schakelen; tussen verschillende vragen en onderwerpen, verschillende communicatiestijlen en het gebruik van verschillende systemen. Je bent in staat om de medewerkers van het Klant Contact Centrum coachend mee te nemen in het aanscherpen van hun gespreksvaardigheden. Je werkt graag in teamverband.

Je voelt je thuis in een dynamische, soms drukke omgeving. Door je omgevingsbewustzijn ben je in staat om signalen uit de omgeving, on- en offline, op te pakken en deze adequaat om te zetten naar acties en adviezen. Je antennes staan continu aan waardoor je in staat bent om relevant nieuws, gebeurtenissen of trends en ontwikkelingen te duiden.

Jouw werkterrein
De provincie Drenthe is continu bezig met het verbeteren van haar dienstverlening. Eén van de prioritaire projecten op het gebied van dienstverlening is het doorontwikkelen van het KCC. Er is een duidelijke koppeling tussen het KCC en team Communicatie.

Wij bieden
Werken bij de Provincie Drenthe betekent werken aan maatschappelijke vraagstukken die iets betekenen voor de Drentse samenleving. Je werk is afwisselend en uitdagend en je krijgt de ruimte voor creativiteit. We besteden veel aandacht aan je persoonlijke ontwikkeling. Naast een moderne werkomgeving en goede secundaire arbeidsvoorwaarden bieden wij, afhankelijk van ervaring, voor deze functie (KA-0901 Coördinator Servicedesk) een salaris inclusief het Individueel Keuze Budget maximaal € 52.784,-- (salarisschaal 9; norm 1 juli 2017) bruto per jaar bij een 36-urige werkweek.

Meer informatie?
Wil je meer weten over de functie, dan kun je contact opnemen met Bart Raaijmakers, coördinator van het Klant Contact Centrum, via (0592) 36 55 55. Wil je meer informatie over de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Geertje Woldring, medewerker HRM, telefoonnummer (0592) 36 55 55.

Solliciteren?
Je sollicitatiebrief en CV kun je richten aan het college van gedeputeerde staten van Drenthe en sturen naar werkenbij@drenthe.nl. Je brief dient uiterlijk dinsdag 15 augustus 2017 ons bezit te zijn. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 22 augustus 2017. Een callcentertest kan onderdeel uitmaken van de procedure. We zijn benieuwd via welk medium je deze vacature hebt gevonden. Wil je dat aangeven in je sollicitatiebrief?

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld waarbij interne kandidaten van de provincies Drenthe en Groningen en Prolander bij gelijke geschiktheid voorrang hebben.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.