Platform beheerder Microsoft 365
Wil jij een rol spelen in het zoeken naar de beste oplossing voor onze medewerkers en wil je daarnaast werken in een dynamische omgeving die nog in ontwikkeling is? Het team Informatie en Automatisering is op zoek naar jou!’’
Wat doe je als Platform beheerder Microsoft 365
Als platform beheerder Microsoft 365 ligt de focus op het inrichten, onderhouden en optimaal benutten van de beschikbare componenten van het functionele generieke Microsoft 365 platform.
Denk hierbij aan monitoring, signalering, uitvoeren van wijzigingen en gebruikersondersteuning op het gebied van SharePoint en Teams. En een belangrijk onderdeel van deze functie is het bewaken van de onderlinge afhankelijkheden van de functionaliteit binnen dit samenwerkingsplatform. Je zult nauw samenwerken met de huidige beheerders. Dat zijn de applicatiebeheerders van SharePoint en met de technische systeem-netwerk beheerders van de on-premise en de Microsoft Azure omgeving. Je zal ook regelmatig gaan deelnemen aan Microsoft 365 gerelateerde projecten. Deze functie biedt een intern groeitraject voor het beheer van de overige Microsoft 365 functionaliteiten zoals onder andere PowerApps, Power Automate en Dynamics 365.
Wie zoeken wij
Je bent proactief op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en speelt daar tijdig op in. Je kan analytisch denken en je bent goed in staat om met logische en realistische oplossingen te komen. Je bent leergierig, oplossingsgericht, georganiseerd, werkt zelfstandig en ook graag samen met anderen in teamverband en kan goed prioriteiten stellen. Je werkt planmatig en kan goed documenteren. Door jouw enthousiasme zorg je ervoor dat medewerkers de nieuwe functionaliteiten en het gebruik ervan omarmen. Je beschikt over een gezonde dosis energie, humor en flexibiliteit. Verder beschik jij over:
- Hbo werk- en denkniveau
- Minimaal 2 jaar kennis en ervaring met het beheren van Microsoft 365, SharePoint, Teams
- Pré: technische kennis zoals PowerShell
- Pré: kennis van Azure in combinatie met Microsoft 365
- Aantoonbare ervaring met IT -servicemanagement, bij voorkeur TopDesk
- Je bent op de hoogte van de Microsoft roadmap en je bent in staat deze te vertalen naar de situatie bij de provincie
Wat is de gezamenlijke opgave van het team
Je wordt onderdeel van het team Informatie & Automatisering (I&A). Het team is o.a. verantwoordelijk voor informatiemanagement, de werkplek, het Geografische Informatie Systeem (GIS), de samenwerkingsomgeving en de ondersteuning van het zaakgericht werken. Al deze onderdelen zijn in ontwikkeling. We hanteren hierbij een “Cloud- en Microsoft-first” beleid.
Wat krijg je ervoor terug
Werken bij de Provincie Drenthe betekent werken voor de Drentse samenleving. Samen werken we vol ambitie aan de thema’s uit het collegeakkoord ‘Mooi voor elkaar! 2019-2023’, te weten klimaat & energie, economie, wonen & leefbaarheid, mobiliteit & bereikbaarheid en vitaal platteland. Je werk is afwisselend, uitdagend en je krijgt de ruimte voor creativiteit. We besteden veel aandacht aan je persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit. Daarnaast bieden wij:
- Een werkweek van 36 uur per week (1,0 fte);
- Salaris dat afhankelijk van je kennis en ervaring maximaal € 4.370,42 bruto per maand bedraagt (functieschaal 9) bij een 36-urige werkweek;
- Individueel Keuze Budget van ruim 22% boven op je salaris die je naar eigen behoefte mag inzetten, bijvoorbeeld voor een opleiding, het aanschaffen van een fiets of verlof;
- Een persoonlijk ontwikkelbudget;
- De mogelijkheid tot thuiswerken met daarbij horende faciliteiten;
- Een groot netwerk door het werken met veel verschillende partners en collega's.
Ben je enthousiast?
Vertel het ons! Solliciteren kan via het digitale sollicitatieformulier tot en met zondag 29 januari 2023. De sollicitatiegesprekken staan gepland op dinsdag 7 februari 2023. Heb je inhoudelijke vragen? Neem gerust contact op met Antje Brandsma, Coördinator Automatisering bij het team Informatie & Automatisering. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Geertje Woldring, medewerker P&O, via 0592 – 36 55 55.