Coördinator functioneel beheer

(32-36 uur per week)

De Omgevingsdienst Groningen verzorgt de uitvoering van vergunningverlening- , toezicht- en handhavingstaken op het gebied van milieu, bouwen en wonen in opdracht van de Groninger gemeenten en de provincie Groningen. Waar het gaat om de veiligheid rondom risicovolle bedrijven zoals de grote chemiebedrijven, is de Omgevingsdienst eindverantwoordelijk voor de vergunningverlening en toezicht en handhaving in Noord-Nederland (Drenthe, Friesland en Groningen).


Wat ga je doen?

Je ondersteunt twee samenwerkende omgevingsdiensten met de doorontwikkeling van het zaaksysteem (LeefOmgevingSysteem).  De implementatie van het zaaksysteem is afgerond en functioneel beheer speelt een essentiële rol in de verdere ontwikkeling van het  zaakgericht werken. Ook ben je verantwoordelijk voor het verder optimaliseren van een professionele beheerorganisatie. Hierbij heb je nauwe afstemming met relevante in- en externe stakeholders. Je begeleidt een team van Functioneel Beheerders en coördineert de verschillende overlegvormen tussen Functioneel Beheer en gebruikers. Als “gezicht” van het beheer verbind je en creëer je draagvlak voor het beheer, zowel binnen de diensten als bij de leveranciers. Je rapporteert aan het management van beide gebruikersorganisaties.


De rol/taken:

  • Je coördineert de werkzaamheden van het team functioneel beheer en bent in die zin een meewerkend voorman/-vrouw.
  • Je ontwikkelt best-practice voor de uitvoering van de functioneel beheerprocessen en als gemeenschappelijke taal.
  • Je implementeert en optimaliseert uitgewerkte procedures, waar onder incident management, wijzigingenbeheer, release management, problem management, Service Level Management (managen beheer SLA/DAP), gebruikersbeheer (ondersteuning van de gebruikers), financieel beheer (in kaart brengen budgetten en kosten).
  • Je ondersteunt in het contractmanagement.
  • Je optimaliseert de projecten-/wijzigingen- releasekalender en beheert deze.
  • Je bereid periodiek overleg met de gebruikersorganisatie voor en coördineert dit.
  • Je bent verantwoordelijk voor adequate en transparante communicatie richting de gebruikersorganisatie en managed hun verwachtingen.

Wat neem je mee?

  • Je realiseert je dat met de functie 2 organisaties worden bediend, met elk hun eigen karakter rondom hiërarchische en functionele aansturing.
  • Je hebt kennis en aantoonbare ervaring met het concept zaakgericht werken bij een overheidsorganisatie en de ondersteuning hiervan met een zaaksysteem (kennis van Powerbrowser is een pré).
  • Je bent een kei in het uitbouwen en onderhouden van een tactische samenwerking met de interne organisaties en leveranciers en de inrichting van ICT en informatievoorziening (ervaring met leveranciersmanagement is een pré).
  • Je hebt zelf ervaring met Functioneel beheer, maar ook met het aansturen van Functioneel Beheerders.
  • Je afgeronde HBO opleiding richting Bedrijfskunde/Informatica helpt je om processen snel te doorgronden en optimalisaties pragmatisch en constructief door te voeren.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het praktische implementeren van best practices op het gebied van servicemanagement-processen en functioneel beheer.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met de optimalisatie van servicemanagementsystemen.
  • Je beschikt over competenties die de functie ondersteunen.

Wat bieden wij jou?

We zijn een kennisorganisatie en bieden onze medewerkers volop mogelijkheden om hun kennis op peil te houden en door te ontwikkelen. Onze werksfeer is informeel; we helpen elkaar graag en de lijnen zijn kort. Voor een goede werk privé balans kennen wij flexibele werktijden en is het mogelijk om vanuit huis te werken (middels laptop en werktelefoon).

Het indicatieve salaris van deze nieuwe functie is gebaseerd op schaal 10 van de CAR-UWO met een bruto maandsalaris van maximaal €4225,-. Daar bovenop ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het kopen van vakantiedagen, het aanschaffen van een fiets of het uitruilen van kosten woon-werkverkeer.

Ben je enthousiast?

Solliciteer dan door hier te klikken. Dat kan tot en met donderdag 26 september. We zien je sollicitatie graag tegemoet! De sollicitatiegesprekken staan gepland op 16 oktober aanstaande.

Wil je meer weten over de functie, dan kun je bellen met Klaas Bolt, afdelingshoofd Ondersteuning. Hij is te bereiken op het nummer 0652761528 Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure, bel dan met P&O adviseur Harma Schipper via het nummer 0646936674

Mocht je geen functioneel beheerder zijn of niet aan de gestelde criteria voldoen en heb je toch interesse voor het vakgebied, dan is het altijd mogelijk om een open sollicitatie te sturen. Kijk hiervoor op www.od-groningen.nl/vacatures

Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben de interne kandidaten voorrang.

We hebben begrip voor acquisitie, maar zullen daar niet op ingaan.