Casemanager

Verantwoordelijkheid én flexibiliteit, en iedere dag weer even afwisselend. Zin in zo’n baan? Solliciteer en wie weet werk jij binnenkort als Casemanager!

Even kennismaken

Werken bij de Omgevingsdienst Groningen betekent werken bij een jonge, betrokken organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want we hebben te maken met een sterk veranderende omgeving waarin volop wordt geïnvesteerd en het milieu steeds meer aandacht krijgt. Denk bijvoorbeeld aan vraagstukken met betrekking tot de bouw van windmolens en de inzet van waterstof. Maar ook aan het stikstofdossier en de beperking van uitstoot van zeer zorgwekkende stoffen. In alles wat wij doen dragen we bij aan een veilige en schone leefomgeving. Dat is onze missie. En hier werken we met ruim 250 professionals hard aan.
De Omgevingsdienst Groningen verzorgt de uitvoering van vergunningverlening-, toezicht- en handhavingstaken op het gebied van milieu, bouwen en wonen in opdracht van de Groninger gemeenten en de provincie Groningen. Waar het gaat om de veiligheid rondom risicovolle bedrijven zoals de grote chemiebedrijven, is de Omgevingsdienst eindverantwoordelijk voor de vergunningverlening en toezicht en handhaving in Noord-Nederland (Drenthe, Friesland en Groningen).

Wat ga je doen?

Als casemanager heb je de regie en projectleiding over het gehele proces van complexe omgevingsvergunning-aanvragen. Van vooroverleg tot en met het besluit op een aanvraag voor een omgevingsvergunning. Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van de processen en het projectteam dat betrokken is bij de vergunningverleningstrajecten.

  • Je hebt de regie over (zeer) complexe vergunningstrajecten in samenwerking met diverse in- en extern betrokken partijen, zoals opdrachtgevers, ondernemers, bewoners, collega's en overige belanghebbenden;
  • Je onderhoudt de relaties met o.a. provincies, gemeenten, waterschappen en Natuur en milieuorganisaties. Je vertegenwoordigt de Omgevingsdienst Groningen aan "omgevingstafels";
  • Het is jouw verantwoordelijkheid om aanvragen en adviezen integraal te (laten) toetsen op relevante wet- en regelgeving en kwalitatief goede vergunningen tot stand te laten komen. Hierbij dien je in staat te zijn om een goede belangenafweging te maken, uitgaande van het "ja mits-principe" uit de Omgevingswet;
  • Je stemt af en denkt mee met opdrachtgevers bij de behandeling van politiek bestuurlijk gevoelige dossiers;
  • Je bewaakt zowel het proces als de inhoud als de voortgang van een dossier.

Wat bieden wij jou?

We zijn een kennisorganisatie en bieden onze medewerkers volop mogelijkheden om hun kennis op peil te houden en door te ontwikkelen. Onze werksfeer is informeel; we helpen elkaar graag en de lijnen zijn kort. Voor een goede werk privé balans kennen wij flexibele werktijden en is het mogelijk om vanuit huis te werken (middels laptop en werktelefoon).

Het salaris is gebaseerd op schaal 11 van de Cao SGO (norm 1 april 2022) met een bruto maandsalaris van maximaal €5.372,-. Daar bovenop ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het kopen van vakantiedagen, het aanschaffen van een fiets of het uitruilen van woon-werk kilometers.

Wat neem je mee?

  • Je hebt bij voorkeur minimaal drie jaar relevante werkervaring bijvoorbeeld als milieu-vergunningverlener. Maar wat nog belangrijker is, is dat je een proces- en planmatige manier van werken hebt en het best tot je recht komt in een dynamische omgeving.
  • Je hebt een afgeronde relevante hbo- of wo-opleiding, bij voorbeeld op het terrein van milieu-/ procestechniek, natuurkunde of chemische technologie en hebt aanvullende opleidingen die aansluiten op het werkveld (bv. op het terrein van procesmanagement, omgevingsrecht, Wabo en Awb). Je bent in staat om nieuwe kennis snel eigen te maken.
  • Je hebt een goed analytisch vermogen, stelt de juiste vragen en kunt gemaakte afspraken helder samenvatten.
  • Je hebt oog voor tegenstrijdige belangen en kunt deze verwerken in een haalbaar resultaat.
  • Overige competenties: politiek sensitief, netwerker, communicatief vaardig, proactief, flexibel om snel te kunnen schakelen, inschattingsvermogen (m.b.t. risico's), inlevingsvermogen, overtuigingskracht, stressbestendig, projectmatig werken, samenwerken, coachen.

Ben je enthousiast?

Solliciteer dan door hier te klikken. Dat kan tot en met 5 juni aanstaande. We zien je sollicitatie graag tegemoet! De sollicitatiegesprekken worden zo snel mogelijk na de sluitingsdatum ingepland.

Wil je meer weten over de functie, dan kun je bellen met André Truin, teamleider Vergunningverlening Milieu. Hij is te bereiken via het algemene nummer 0598 788 000. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure, bel dan met P&O adviseur Mathijs Assink via het nummer 06 29655194

Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben de interne kandidaten voorrang.

We hebben begrip voor acquisitie, maar zullen daar niet op ingaan.

Solliciteren