Adviseur Bestuursdienst, aandachtgebied Informatievoorziening en privacy

We zoeken een adviseur op het gebied van informatie management met juridische affiniteit. Het mag natuurlijk ook een jurist zijn met affiniteit met informatiemanagement. De adviseur zal zich bezig gaan houden met enerzijds het borgen van de privacy binnen onze informatievoorziening en anderzijds met het goed organiseren van de processen rondom digitaliseren en archiveren van documenten. 

Bestuursdienst Noorderpoort

​Het Noorderpoort is een onderwijsinstelling voor voortgezet onderwijs, mbo, volwasseneneducatie en contractactiviteiten. Met 14 verschillende scholen verspreid in de regio, ruim 15.000 studenten en 1.400 medewerkers behoort het Noorderpoort tot de grootste ROC’s (regionaal opleidingscentrum) in Noord-Nederland. De functie zal worden ingevuld binnen de bestuursdienst. Er zal veel gewerkt worden in afstemming met de afdeling (regionaal opleidingscentrum) in Noord-Nederland informatiemanagement, de afdeling HRM en de jurist binnen de bestuursdienst. 

​De adviseur die we zoeken zal zich bezig gaan houden met twee gerelateerde vraagstukken m.b.t. informatievoorziening:

  • Hij / zij wordt een Functionaris gegevensbescherming (FG). De FG is belast met intern toezicht op de verwerkingen van persoonsgegevens binnen het Noorderpoort. Daarnaast inventariseert hij / zij alle verwerkingen van persoonsgegevens. Kern is het borgen van de privacy binnen de informatievoorziening. Behalve het toezicht is het ook de bedoeling dat de FG betrokken is bij beleidsvorming en implementatie van beleid om goede verwerking mogelijk te maken. De vraagstukken spelen zich meestal af binnen de vierhoek juridische zaken, HRM, informatiemanagement en ICT;
  • Hij / zij wordt belast met het borgen van de digitale informatievoorziening m.b.t. documenten en archivering (DIV). 

Het Noorderpoort kent vele documenten van waarde die op zorgvuldige wijze opgeslagen en geraadpleegd moeten worden. De DIV medewerker moet er voor zorgen dat op al die verschillende locaties, teams en in al die diverse dossiers dit op een goede wijze gebeurt. Om dit te kunnen moet het beleid geïmplementeerd worden, wordt toezicht gehouden namens de eigenaar van het archief en worden gebruikers geholpen om het proces van opslaan en ontsluiting correct te krijgen. Een gecombineerde functie waarbij informatiebeveiliging, privacy en het goed borgen van processen essentieel zijn. In een dynamische context waarin kennis van informatievoorziening en juridische zaken goed van pas komen. De afdeling informatiemanagement zorgt voor inrichting van de informatievoorziening gericht op de doelstellingen en wensen van de organisatie. De afdeling is onder andere verantwoordelijk voor:

  • Ondersteuning van stuurgroep IT Governance;
  • Organisatie van het IT vraagproces;
  • Opstellen van business cases;
  • Informatie architectuur;
  • Het informatie beveiligingsbeleid;
  • Verzorgen van de managementinformatie;
  • Het functioneel beheer van diverse informatiesystemen. 

Ongeveer 20 grotere en kleinere informatiesystemen worden functioneel beheerd door het team. Deze informatiesystemen ondersteunen een breed palet aan processen en bedrijfsfuncties, zoals archivering, inkoop, personeelsadministratie onderwijslogistiek, studentenadministratie en student begeleiding. De afdeling bestaat uit 12 medewerkers, voor het merendeel functioneel beheerders. Binnen de afdeling werken we samen als zelfstandige professionals met een duidelijk eigen taakgebied binnen een gezamenlijke opdracht. In de rol van FG wordt veel samengewerkt met de Security Officer, de afdeling ICT (met de security specialist) en juridische zaken. Als DIV-specialist is er veel contact met de directeur Financiën (eigenaar van het digitaal archief) en alle archiefeigenaren. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de scholen / locaties van het Noorderpoort, HRM, studentzaken, College van Bestuur. 

Competenties

​Deze functie is zeker ook geschikt voor ambitieuze starters op de arbeidsmarkt. Functie-eisen:

  • Minimaal HBO opleiding o.g.v. recht of informatiemanagement;
  • Affiniteit en / of certificering in informatie- en documentmanagement;
  • Affiniteit en / of certificering in auditing en compliance;
  • Ervaring met privacy recht, IT recht is een pré;
  • Ervaring met processen is een pré;
  • Kennis van de onderwijs context is een pré;
  • Kunnen functioneren in een matrix organisatie;
  • Groot analytisch vermogen;
  • Stevige persoonlijkheid;
  • Communicatiefvaardig;
  • Accuraat;
  • Sterke schrijfvaardigheden;
  • Pro-actief.  

Arbeidsvoorwaarden

Het gaat om een tijdelijke aanstelling m.i.v. 1 januari 2017 voor 0,6 FTE, met kans op een vaste aanstelling. Het is een nieuw aandachtsgebied. De functie adviseur is ingeschaald in schaal 9. Daarnaast kent het Noorderpoort nog een aantal aantrekkelijke (secundaire) arbeidsvoorwaarden zoals collectiviteitkortingen bij ziektekosten- en autoverzekeringen, 13e maand en andere voordelen. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. 

Om in aanmerking te komen voor deze vacature, vragen wij je om online te solliciteren. http://noorderpoort.nl/Werkenbij/Vacatures/Paginas/Adviseur-Bestuursdienst,-aandachtgebied-Informatievoorziening-en-privacy.aspx . Je krijgt van ons vervolgens per e-mail een ontvangstbevestiging. Voor nadere informatie kan contact worden opgenomen met dhr. M.A. Broekhuizen (ma.broekhuizen@noorderpoort.nl) of dhr. A. Vlaardingerbroek  (a.vlaardingerbroek@noorderpoort.nl). 

Vacaturenummer: Obp.16.020

Plaatsingsdatum: donderdag, 17 november 2016

Sluitingsdatum: donderdag, 1 december 2016, 12:00 uur