Senior Online Marketeer

We zoeken voor onze afdeling B2C een:

Senior online marketeer
36 uur

NDC mediagroep is als journalistieke organisatie continu aan het doorontwikkelen. De afdeling B2C is daarbij verantwoordelijk voor de groei in de lezersmarkt (abonnementen), het grootste omzetaandeel van NDC mediagroep. Met het team werving worden zoveel mogelijk en uiteraard zo efficiënt mogelijk nieuwe abonnees geworven via online marketing, e-mailmarketing en de paywall (in samenwerking met de redactie), maar ook nog via telemarketing en verkoopteams op straat. Eenmaal abonnee, dan zorgt het team Klantenservice, engagement en retentie voor een goede onboarding (welkomstprogramma) en activatie en probeert het team opzeggingen te voorkomen. Het team klantbeleving pakt allerlei B2C projecten op om onderdelen van de klantreis te optimaliseren. Werken binnen het team B2C betekent werken met data, pro-actief projecten aandragen en verbeterpunten zien. Kom je ons team versterken?

Onder leiding van de B2C director ben je verantwoordelijk voor het zo effectief mogelijk online werven van abonnees voor onze merken: Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad en een 7-tal nieuwsbladen. Bovendien zorg jij ervoor dat het aantal digitale abonnementen een enorme groei gaat doormaken. Daarbij heb je intensief contact met de andere marketeers, online redactie, manager werving, de data analisten en de online marketeers bij productontwikkeling/traffic en conversie.

Je houdt je (dagelijks) bezig met:

1. Het inrichten en optimaliseren van e-mailflows/campagnes

  • Inrichten en optimaliseren van online wervingcampagnes
  • Verantwoordelijk voor het organiseren van de benodigde data, copy, landingpages, meetmethodes en templates
  • Opstellen van AB-tests
  • Campagnes analyseren en rapporteren.

2. Nieuwe samenwerkingen met affiliate partijen bewerkstellingen en de affiliate netwerken monitoren en aansturen.
3. Het inrichten en optimaliseren van online advertising campagnes (adwords, facebook & display)
4. Het verlagen van de kosten per abonnee (verhogen van de marge)

  • Opzetten/inrichten van online werving campagnes (adwords, facebook & display advertising en affiliate marketing)
  • Dagelijks managen en optimaliseren van de online marketing campagnes (SEA, facebook & display advertising en affiliate marketing)
  • Ontwikkelen van jaarplan / roadmap, formuleren van doelstellingen
  • Briefen, goedkeuren, plaatsen en testen (AB) van creatives.
  • Periodiek rapporteren over de resultaten.

5. Kennisdeling op gebied van online marketing

  • Actief vinden van nieuwe informatie binnen het vakgebied en deze delen met de organisatie
  • Delen van (analyses van) resultaten van de campagnes binnen NDC mediagroep met relevante betrokkenen
  • .Kennis uitdragen naar collega’s.

Functie-eisen
Je bent strategisch en tactisch, maar ook hands on. Je leeft op data en bent continu op zoek naar verbeteringen. Je bent nieuwsgierig naar de nieuwste ontwikkelingen op je vakgebied en deelt die met collega’s. Verder ben je proactief, analytisch en resultaatgericht. Je streeft altijd naar de hoogste kwaliteit in uitingen. Tijdsdruk is voor jou geen issue en de planning, budget en kwaliteit bewaak je als een tijger. Tot slot ben je sociaal en heb je overtuigkracht.

  • HBO werk- en denkniveau (met daarin duidelijke marketingcomponenten)
  • Je hebt ten minste 5 jaar aantoonbare werkervaring als online marketeer. Ervaring aan bureauzijde is een pre
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en bent proactief en communicatief ingesteld
  • Je kent het digitale productontwikkelproces en hebt geen moeite om als producteigenaar op te treden
  • Je kunt goed met Google analytics werken
  • Je kent de Marketing Automation tools en het landschap van andere relevante tooling. Je weet hierin de benodigde operationele taken goed te gebruiken
  • Je bent expert op het gebied van google adwords, facebook advertising en display advertsing
  • Je hebt ervaring met het inrichten van e-mailflows/ campagnes. Ervaring met Selligent is een pre.

Functie-informatie

Schaal: J (CAO UB)

Afdeling: B2C

Standplaats: Groningen/Leeuwarden

Leidinggevende B2C director

Informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Susan Horstra, B2C director, T: 06 53 57 94 39.


Solliciteren
Ben je enthousiast geworden? Dan ontvangen we graag je CV en motivatie via de sollicitatiebutton. Sluitingsdatum van deze vacature is 8 augustus 2021.

Een online assessment en een casepresentatie kunnen deel uitmaken van de sollicitatie-procedure.