Kostendeskundige (2 FTE) (Schaal 11)

Functie­omschrijving

Jouw verantwoordelijkheden als kostendeskundige
Jij bent constant bezig met het optimaliseren van het kostenindicatiebeleid, waarbij je ook een adviserende rol hebt. Dankzij jouw kennis en inzicht vormen afgegeven calculaties een betrouwbare weergave van de werkelijkheid en worden begrotingen zelden overschreden. Je houdt de uitvoering van het beleid scherp in de gaten en stuurt bij waar nodig. Onder jouw verantwoordelijkheid valt ook het: 

  • Mede opstellen van het acceptatiebeleid met betrekking tot kostenindicaties van externe leveranciers in het opname- en normeringsproces.
  • Adviseren over vernieuwingen en verbeteringen van kostentechnische producten en diensten die betrekking hebben op het opname- en normeringsproces.
  • Adviseren van externe leveranciers bij de levering en uitvoering van kostenindicaties en technische producten en diensten.
  • Uitvoeren en controleren van reviews en acceptaties van jezelf en van collega’s.
  • Geven van advies en ondersteuning aan diverse betrokkenen op het gebied van reviews en acceptaties.

Als kostendeskundige word je hiërarchisch aangestuurd door het afdelingshoofd Opname & Normering en functioneel aangestuurd door de coördinator Acceptatie.

Functie-eisen

Jouw kwaliteiten als kostendeskundige

Cijfermatig en analytisch ben je ijzersterk. Daarmee doorgrond jij alle financiële processen die op je pad komen. Ook ben je integer, onafhankelijk en in staat om op objectieve wijze je oordeel te vormen. Je kunt bovendien uitstekend reflecteren op je eigen handelen en samenwerken. Daarnaast beschik je over: 

  • Wo-werk- en -denkniveau en in elk geval een hbo-diploma richting technische bedrijfskunde.
  • Ervaring in advisering in de bouwsector.
  • Kennis van:
    - technische bouwkunde.
    - financiële processen en projectbudgettering.
    - technische constructies.

Arbeids­voorwaarden

  • Salaris­niveauschaal: 11
  • Maand­salaris: Min € 3.256 – Max. € 5.003 (bruto)
  • Dienst­verband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
  • Minimaal aantal uren per week: 28
  • Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeids­voorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Je krijgt een arbeidsovereenkomst bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). In principe bieden we je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aan voor de duur van 6 maanden die bij gebleken geschiktheid omgezet wordt naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Zet je in voor de veiligheid van de bewoners in Groningen. Wil jij samen met ons werken aan een aardbevingsbestendig en veilig Groningen? We ontvangen jouw sollicitatie met cv graag voor 9 april 2020.

De werving vindt gelijktijdig intern en extern plaats. Ben je nu in dienst van één van de ministeries, de Hoge Colleges van Staat, de rechterlijke macht, de provincie Groningen, of de gemeenten in het aardbevingsgebied (gemeente Groningen, Hogeland, Loppersum, Delfzijl, Appingedam en Midden-Groningen)? Dan heb je als interne kandidaat voorrang op externe kandidaten.

Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als (verplichte) Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat? Vermeld dit duidelijk in je sollicitatiebrief en stuur een kopie van de aanwijzingsbrief mee.

Meer over jouw toekomstige afdeling

De Afdeling Opname & Normering is verantwoordelijk voor het in opdracht geven van opnamen en beoordelingen en de acceptatie hiervan, met als eindresultaat een normbesluit. Als een gebouw niet aan de veiligheidsnorm voldoet, bevat het normbesluit de randvoorwaarden voor de versterking ervan. Middels het normbesluit worden de resultaten van de beoordeling met eigenaren/ bewoners besproken. Daar zijn twee teams bij betrokken. 

Team Acceptatie neemt de acceptatie en steekproefsgewijze beoordeling van technische documentatie van opname en normeringen op zich. Team Normbesluit verzorgt de juridische afhandeling van normbesluiten en de informatieaanlevering voor bezwaar en beroep.

Nationaal Coördinator Groningen (NCG)

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.

Veilig wonen, werken en naar school gaan in Groningen. Daarop ligt onze focus; het preventief versterken van huizen en gebouwen in het aardbevingsgebied. Dat vraagt om een stevige en proactieve samenwerking met zeven gemeenten in het aardbevingsgebied, de provincie Groningen, de woningcorporaties en Rijksoverheid. Ons hoofdkantoor is gevestigd in het centrum van Groningen, dichtbij het centraal station. Ook hebben we zes kantoren verspreid over de provincie en een kantoor in Den Haag.

Sollicitatie

Wij ontvangen graag voor 9 april 2020 je sollicitatie met cv via het sollicitatieformulier Kostendeskundige

Meer informatie

Meer informatie over de vacature? Neem contact op met Lucas Poppinga, Afdelingshoofd Opname & Normering NCG via 06 - 50 16 98 66.

Meer informatie over de sollicitatieprocedure? Neem contact op met Bibiane Vijfschaft, Adviseur Werving & Selectie via 06 – 15 49 67 24.