Coördinator Acceptatie

Functie­omschrijving

Om te bepalen of gebouwen binnen het aardbevingsgebied in Groningen veilig zijn, worden ze grondig onderzocht. Jij en je team zorgen ervoor dat dit op de juiste wijze gebeurt. 

Om een veilige leefomgeving te garanderen, moeten woningen en gebouwen voldoen aan de veiligheidseisen. De Afdeling Opname & Normering zorgt ervoor dat dit onderzocht en in kaart gebracht wordt. Jij en je team zijn daarbij verantwoordelijk voor de acceptatie en (steekproefsgewijze) beoordeling van de technische rapportages die externe partijen opstellen. 

Jouw verantwoordelijkheden als coördinator Acceptatie

Het onderzoeken en beoordelen van de seismische veiligheid van woningen en gebouwen resulteert in diverse technische documenten. Documenten die zorgvuldig gecontroleerd moeten worden op haalbaarheid en uitvoerbaarheid. Dit is aan jou en je team wel toevertrouwd. Niets ontgaat jouw scherpe blik. Zo zorg jij voor een correcte acceptatie van alle opnamen en beoordelingen. Resultaatgericht ga jij aan de slag met het: 

  • Coördineren van de beoordeling en acceptatie van technische documentatie van opnamen en beoordelingen aangeleverd door externe partijen.
  • Aansturen van je team, met oog voor proces en resultaat.
  • Continu verbeteren en versnellen van processen en werkwijzen binnen de afdeling.
  • Faciliteren van een uniforme werkwijze binnen het team, waarbij je zelf het goede voorbeeld geeft door een rolvaste manier van handelen uit te dragen en goed te kunnen samenwerken. 

Als coördinator Acceptatie word je hiërarchisch aangestuurd door het afdelingshoofd Opname & Normering en geef je functioneel leiding aan de medewerkers van het Team Acceptatie.

Functie-eisen

Jouw kwaliteiten als coördinator Acceptatie

Jouw leidinggevende kwaliteiten en ervaring komen je in deze veelzijdige rol goed van pas. Dit geldt ook voor je overtuigingskracht en je vermogen om bijeenkomsten en workshops op doeltreffende wijze te begeleiden. Dat je analytisch bent en uitstekend projectmatig kunt werken, spreekt verder voor zich. Daarnaast beschik je over de nodige integriteit en flexibiliteit om deze functie tot een succes te maken. Dit vul je aan met: 

  • Wo-werk- en -denkniveau met een diploma in een relevante richting.
  • Ruime ervaring met uitvoerings- en adviestrajecten.

Arbeids­voorwaarden

  • Salaris­niveauschaal 12
  • Maand­salarisMin € 3.815 – Max. € 5.617 (bruto)
  • Dienst­verbandVaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
  • Minimaal aantal uren per week 32
  • Maximaal aantal uren per week 36

Overige arbeids­voorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Je krijgt een arbeidsovereenkomst bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK). In principe bieden we je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd aan voor de duur van 6 maanden die bij gebleken geschiktheid omgezet wordt naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Zet je in voor de veiligheid van de bewoners in Groningen. Wil jij samen met ons werken aan een aardbevingsbestendig en veilig Groningen? We ontvangen jouw sollicitatie met cv graag voor 9 april 2020.

De werving vindt gelijktijdig intern en extern plaats. Ben je nu in dienst van één van de ministeries, de Hoge Colleges van Staat, de rechterlijke macht, de provincie Groningen, of de gemeenten in het aardbevingsgebied (gemeente Groningen, Hogeland, Loppersum, Delfzijl, Appingedam en Midden-Groningen)? Dan heb je als interne kandidaat voorrang op externe kandidaten.

Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als (verplichte) Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat? Vermeld dit duidelijk in je sollicitatiebrief en stuur een kopie van de aanwijzingsbrief mee. 

Meer over jouw toekomstige afdeling

De Afdeling Opname & Normering is verantwoordelijk voor het in opdracht geven van opnamen en beoordelingen en de acceptatie hiervan, met als eindresultaat een normbesluit. Als een gebouw niet aan de veiligheidsnorm voldoet, bevat het normbesluit de randvoorwaarden voor de versterking ervan. Middels het normbesluit worden de resultaten van de beoordeling met eigenaren/ bewoners besproken. Daar zijn twee teams bij betrokken. 

Team Acceptatie neemt de acceptatie en steekproefsgewijze beoordeling van technische documentatie van opname en normeringen op zich. Team Normbesluit verzorgt de juridische afhandeling van normbesluiten en de informatieaanlevering voor bezwaar en beroep.

Nationaal Coördinator Groningen (NCG)

Veilig wonen, werken en naar school gaan in Groningen. Daarop ligt onze focus; het preventief versterken van huizen en gebouwen in het aardbevingsgebied. Dat vraagt om een stevige en proactieve samenwerking met zeven gemeenten in het aardbevingsgebied, de provincie Groningen, de woningcorporaties en Rijksoverheid. Ons hoofdkantoor is gevestigd in het centrum van Groningen, dichtbij het centraal station. Ook hebben we zes kantoren verspreid over de provincie en een kantoor in Den Haag.

Sollicitatie

Wij ontvangen graag voor 9 april 2020 je sollicitatie met cv via het sollicitatieformulier Coördinator Acceptatie

Meer informatie

Meer informatie over de vacature? Neem contact op met Lucas Poppinga, Afdelingshoofd Opname & Normering via 06 - 50 16 98 66.

Meer informatie over de sollicitatieprocedure? Neem contact op met Bibiane Vijfschaft, Adviseur Werving & Selectie via 06 – 15 49 67 24.