Senior Medewerker Financieel Beheer

Functie omschrijving

Jouw verantwoordelijkheden als senior medewerker financieel beheer
Het financieel administratieve proces binnen de afdeling Bedrijfsvoering loopt dankzij jou op rolletjes. Je biedt binnen het team Financieel Beheer (10-15 fte), samen met een andere senior medewerker en 8 gedreven medewerkers, ondersteuning aan primaire en ondersteunende processen. Eén senior medewerker legt zich vooral toe op het inkoopproces (voor beleid en apparaat) en de andere op subsidies en schades. Verder verdelen jullie onderling de taken, zodat jij je sterke punten kunt laten zien en je kan ontwikkelen waar dat nodig is. Jullie werken samen aan het:

  • Ondersteunen van de medewerkers bij hun dagelijkse werkzaamheden. Daarom beheer je ook de processen van de afdeling en zorg je dat deze voor iedereen beschikbaar zijn op de kennisbank. Soms help je ook mee met de verwerking van facturen, subsidies en schades;
  • Beheren van het grootboek en de aansluitingen met subadministraties. Daarom regel je ook de maandelijkse afsluiting: Je zorgt dat iedereen op tijd alles aanlevert en bereidt bijvoorbeeld de aangifte van de BTW voor, maar controleert ook administratieve documenten en voert zelfstandig verbandscontroles uit;
  • Communiceren met leveranciers en projectleiders. Want je bewaakt de betalingstermijnen en de kritische succesfacturen van de afdeling. Maar ook alle communicatie vanuit ons team naar alle medewerkers van NCG gaan via jou;
  • Tijdig aanleveren en opvragen van informatie bij interne medewerkers of externe instanties. Je stelt ook rapportages op die inzicht geven in de activiteiten van de afdeling en de financiële stand van zaken van de organisatie;
  • In je rol als key-user leveren van een bijdrage aan het functioneel beheer van systemen. Daarom beheer je bijvoorbeeld ook alle issues, wensen en noodzakelijke verbeteringen;
  • Het beheren van de interne data-opslag. Want een ordelijke en effectieve archivering van alle digitale documenten vinden we belangrijk;
  • Ondersteunen bij controle-onderzoeken door Rekenkamer en Audit Dienst Rijk. Die komen vaak langs jou en jij ondersteunt bij de uit te voeren onderzoeken;
  • Deelnemen aan verbeterprojecten. Want we hebben hoge ambities. Jij vertegenwoordigt in deze projecten de afdeling;
  • Als senior medewerker financieel beheer word je hiërarchisch aangestuurd door de teamleider Financieel Beheer a.i. en behoor je tot het gelijknamige team.

Functie-eisen

Jouw kwaliteiten als senior medewerker financieel beheer
Zorgvuldig werken en integriteit heb jij hoog in het vaandel staan. Je weet namelijk voor wie je het doet: de inwoners van het aardbevingsgebied. Voor hen doe jij je werk goed dankzij je:

  • Hbo werk- en denkniveau en een afgeronde (Hbo) opleiding in financiële, administratieve of financieel-juridische richting.
  • Relevante ervaring op het gebied van financiële administratie van de Rijksoverheid.
  • Ervaring met (geautomatiseerde) financieel/administratieve systemen.
  • Kennis van MS Office Excel.
  • Kennis van rapportage-applicaties, zoals Power BI.
  • Kennis van relevante regelgeving.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2957,- tot €4707,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Standplaats Groningen

NCG Groningen

Meer over Nationaal Coördinator Groningen
Veilig wonen, werken en naar school gaan in Groningen. Daarop ligt onze focus; het preventief versterken van huizen en gebouwen in het aardbevingsgebied. Dat vraagt om een stevige en proactieve samenwerking met vijf gemeenten in het aardbevingsgebied, de provincie Groningen, de woningcorporaties en Rijksoverheid. Ons hoofdkantoor is gevestigd in het centrum van Groningen, dichtbij het centraal station. Ook hebben we zeven kantoren verspreid over de provincie en een kantoor in Den Haag.

Bedrijfsvoering

Afdeling Bedrijfsvoering
Per 1 januari 2020 ondersteunt de nieuwe Afdeling Bedrijfsvoering zowel de processen rond de versterking als de processen van NCG als bedrijf. In de ondersteuning van het versterkingsproces betekent dit dat de afdeling verantwoordelijk is voor het signaleren en beheersen van risico’s en kwaliteit, proces en productverbetering. En project- en programma control, inkoop, rapportages en informatievoorziening. Daarnaast zorgt de Afdeling Bedrijfsvoering organisatiebreed voor concern control, het inregelen van en uitvoering geven aan IT en functioneel beheer, personeelsbeleid, facilitaire zaken, huisvesting, en corporate inkoop.

De Afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zeven afzonderlijke teams met elk eigen resultaatgebieden en doelstellingen ter ondersteuning van het versterkingsproces en de organisatie NCG. We kennen de volgende teams: Informatievoorziening, Kwaliteit, Control, Financieel Beheer, Facilitair & Huisvesting en Inkoop. In totaal zijn er ongeveer tachtig medewerkers op de werkvloer te vinden.


Reageer op deze vacature