(interim) communicatieadviseur/webredacteur

Functiebeschrijving

Voor en tijdens de campagne maak je deel uit van het online redactieteam en help je mee aan de goede positionering van Menzis en Anderzorg. Onze contentstrategie en campagnestrategie zijn daarbij jouw uitgangspunt. Je schrijft content voor websites of past deze aan en je houdt de kennisdatabase voor onze servicemedewerkers up-to-date. Je bent een allround communicatiekracht en webredacteur die de klant centraal stelt, scanbare webteksten schrijft die voldoen aan de richtlijnen rondom leesbaarheid en SEO. Je hebt veel contact met communicatieadviseurs en marketeers.

Je verantwoordelijkheden zijn:
  • Het schrijven en aanpassen van teksten die antwoord geven op vragen van klanten of hen overtuigen. Soms gaat om het creëren van volledig nieuwe content, soms om het aanpassen of verbeteren van bestaande pagina's.
  • Het zorgen voor inhoudelijke afstemming met marketing, merkstrategie en andere collega's.
  • Het plaatsen van content op onze website en in onze kennisdatabase.
  • Het hoog houden van de kwaliteit die het online redactieteam levert.

Functie-eisen

  • Een afgeronde HBO/WO-opleiding in de richting communicatie, marketing of journalistiek.
  • Minimaal 3 jaar relevante ervaring als online contentspecialist, contentmanager, tekstschrijver of communicatiemedewerker, bij voorkeur opgedaan bij een financiële instelling.
  • Webredactie of contentmanagement is één van je aantoonbare specialismen. Je hebt een CMS snel in je vingers (wij werken met Sitecore) en je kent de basics van Google Analytics en html.
  • Ingewikkelde zaken verwoord je helder (op B1-niveau) voor onze klanten. Je schrijft scanbare webteksten die voldoen aan de richtlijnen rondom leesbaarheid en SEO. Je hebt een talent voor taal, maar adviseert ook over navigatie, vorm en beeld.
  • Je bent creatief, maar ook precies en gestructureerd. Als het gaat om kwaliteit; ligt je lat hoog, ook bij krappe deadlines en spoedjes.
  • Als persoon ben je enthousiast, collegiaal en je steekt graag de handen uit de mouwen. Zie je verbeterkansen? Dan kom je pro-actief met voorstellen.
  • Met jouw goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden weet je anderen te overtuigen.
  • Het is een pré als je ervaring hebt met agile werken.

Arbeidsvoorwaarden

Dit is een interim opdracht voor de maanden september tot en met december 2017. Aantal te werken uren gedurende bovengenoemde periode: de maand september 8 uur per week; oktober en november 34 uur per week en december 8 uur per week.

Wij vragen je in de sollicitatie een all-in uurtarief aan te geven zoals gedefinieerd in artikel 17 'Richttarieven' welke in de Inleenvoorwaarden Vrij Markt staan (zie hiervoor onze website). Indien je een aanbieding doet ga je akkoord met de Inleenvoorwaarden. Wij raden je tevens aan kennis te nemen van de Handreiking Inhuur Vrije Markt.

Contactinformatie

Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Robert Koop, teammanager Marketing & Sales, bereikbaar op telefoonnummer 06 131 163 39.Wil je solliciteren? Maak dan gebruik van het sollicitatieformulier.

Reageer op deze vacature