Locatiemanager Blauwbörgje

Dignis zorg(t) met aandacht voor kwetsbare ouderen, of ze nu somatische, psychiatrische of psychogeriatrische klachten hebben. Onze verpleeghuizen, verzorgingshuizen, centra voor dagbesteding en thuiszorgposten zijn te vinden in de stad Groningen en Noord-Drenthe.

Algemene informatie Dignis

Dignis richt zich op verzorging, verpleging en thuiszorg voor ouderen met een zorgvraag op het gebied van psychogeriatrie, gerontopsychiatrie, somatiek en/of revalidatie. De dienstverlening bestaat uit: dagbesteding, extramurale zorg, revalidatie, verzorgd zelfstandig wonen en verpleeghuiszorg. De focus ligt op complexe verpleeghuiszorg, thuis waar mogelijk en in de huizen waar nodig. Onze huizen liggen op 8 locaties in de stad Groningen en NoordDrenthe.

Het is de missie van Dignis om (zeer) kwetsbare ouderen met ernstige psychogeriatrische, psychiatrische en/of somatische problematiek te helpen om zoveel mogelijk hun eigen leven te blijven leiden op de wijze die zij wensen. De autonomie en vrijheid van ieder mens om zijn/haar eigenheid tot uitdrukking te brengen staat centraal. Als geen ander zijn wij in staat om juist de ouderen met een complexe zorgvraag de zorg te bieden die aansluit bij de persoonlijke behoeften en die van hun naasten.

De werkwijze van Dignis kenmerkt zich door een belevingsgerichte houding, die draait om 5 kernwaarden: Contact, vertrouwen, eigenheid, beleving en aandacht. Naleving van deze kernwaarden door iedereen in de organisatie leidt rechtstreeks tot goede professionele persoonsgerichte zorg en een goede sfeer voor iedereen, ook binnen de eigen samenwerkingsverbanden en externe contacten.

Locatiemanager bij Blauwbörgje

Dignis zoekt een locatiemanager voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week. Blauwbörgje is een middelgrote woonlocatie in de Groningse wijk Paddepoel. Blauwbörgje kenmerkt zich als een verpleeghuis met een dorps-karakter. Hier bieden we zorg aan 107 bewoners met psychogeriatrische en gerontopsychiatrische problematiek. Samen met jouw collega locatiemanager geef je leiding aan zo'n 200 medewerkers/108 FTE.

Als leidinggevende op deze locatie verwachten we dat je de doelen goed voor ogen hebt en daarbij pro-actief de samenwerking opzoekt met interne collega's zoals de Raad van Bestuur, Locatiemanagers, HR, Kwaliteit en Opleidingen. Blauwbörgje staat aan de vooravond van een verbouwing of nieuwbouw, tevens hopen we een afdeling jong-dementerenden te realiseren.

Je werkt nauw samen met jouw collega locatiemanager. Samen zijn jullie eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van zorg en het uitvoeren van het personeelsbeleid binnen de afdelingen. Als locatiemanagers bepalen jullie het operationele beleid op het eigen domein en ontwikkelen jullie het tactisch beleid van Dignis als geheel. Hiervoor maak je deel uit van het managementteam. In overleg met de controller maken jullie de begroting op voor de locatie, beheren de in- en uitgaven en bespreken deze in de kwartaalrapportages.

We zijn een platte organisatie waarbij je als locatiemanager rechtstreeks verantwoording aflegt aan de raad van bestuur. Binnen Dignis werken we momenteel toe naar zelforganiserende teams. Dit vraagt specifieke vaardigheden van jou als leidinggevende. Je ondersteunt en begeleidt de teams waar nodig en laat ze vrij waar mogelijk. Bij deze ontwikkeling worden de teams ook ondersteund door teamcoaches.

Als locatiemanager onderhoud je de contacten met cliënten en hun relaties, teamleden, collega-managers, paramedici, medewerkers van de facilitaire dienst en de medezeggenschap. Je initieert en onderhoudt externe contacten.


Ben jij de locatiemanager die wij zoeken?

Je bent een mensgerichte, integere en inspirerende manager. Je beschikt over natuurlijk leiderschap en toont eigenaarschap. Je bezit de competenties om onderwerpen overstijgend te benaderen, terwijl je anderzijds in staat bent om hands on met je team aan de slag te gaan en ze te begeleiden naar zelforganisatie.

Je bent ondernemend en proactief en je hebt een mooie combinatie van zorg en zakelijkheid. Je geeft je team aandacht, communiceert duidelijk en helder, stimuleert de samenwerking en faciliteert medewerkers om afgesproken resultaten te behalen.

Verder is het van belang dat je;

  • In het bezit van een relevant HBO diploma aangevuld met een managementopleiding;
  • Aantoonbare leidinggevende ervaring in een vergelijkbare zorgsetting hebt;
  • Affiniteit hebt met de doelgroep;
  • Kennis van wet- en regelgeving binnen het vakgebied;
  • Vakkennis onderhoudt en dus op de hoogte bent van actuele ontwikkelingen binnen je vakgebied;
  • In het bezit bent van een rijbewijs en auto;

Arbeidsvoorwaarden

De functie is ingedeeld in FWG 60 (min. € 3500,98 max. 5196,92 niveau 1 maart 2023). De overige arbeidsvoorwaarden zijn overeenkomstig de CAO VVT. Daarnaast bieden we een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het fietsenplan, tablet-/laptop-regeling, pensioenfonds, eindejaarsuitkering en korting bij zorgverzekeringen. Het betreft een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd mits je voldoet aan alle functie-eisen en competenties voor de functie.

Contact & solliciteren

Je kunt direct solliciteren via het sollicitatieformulier tot en met dinsdag 7 februari 2023. De gesprekken vinden plaatsen op maandagochtend 13 februari.

We zijn benieuwd naar je en nemen snel contact met je op. Wil je eerst meer weten, vrijblijvend kennismaken of een keertje meekijken hoe het er bij ons aan toe gaat? Je bent van harte welkom. Gewoon even bellen met Anita Koops op 06-51934457, bereikbaar op maandag t/m donderdag. Tot snel!

Ondervind je problemen met het online solliciteren? De helpdesk HR helpt je graag verder op weg en is bereikbaar op werkdagen van 09.00 – 13.00 uur via 050 - 409 7007. Buiten deze werktijden kun je mailen naar hrservice@lentis.nl

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet, bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang.


Reageer op deze vacature