Bestuursassistent

Lentis is een organisatie voor geestelijke gezondheidszorg, forensische gezondheidszorg en ouderenzorg voornamelijk werkzaam in de provincies Groningen, Drenthe en Friesland. We verlenen Basis GGZ en Specialistische GGZ aan kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen. Daarnaast bieden we naast forensische zorg, wonen, welzijn, zorg en behandeling voor ouderen vallend onder de Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg. Lentis bestaat uit ongeveer 4000 medewerkers.

Lentis is voor de Raad van Bestuur in Zuidlaren, voor 36 uur, op zoek naar een:

Bestuursassistent

Wie zijn wij

Lentis biedt geestelijke gezondheidszorg, forensische gezondheidszorg én ouderenzorg in de provincies Groningen, Drenthe en Friesland. Onlangs is besloten het huidige concern te ontvlechten.

De zorgonderdelen van het Lentis concern – Lentis GGz en Dignis – worden zelfstandig, maar blijven met elkaar samenwerken. FPC Dr. S. van Mesdag is al in 2020 losgemaakt uit het Lentis concern. Door de ontvlechting krijgen de onderdelen meer ruimte voor focus op het eigen zorgproces en de eigen maatschappelijke opdracht. Dignis en Lentis GGz worden uiteindelijk zelfstandige stichtingen met een eigen bestuur en toezicht. Zo ontstaan wendbare organisaties, die snel kunnen inspelen op ontwikkelingen in de samenleving en in de markt. Via verschillende samenwerkingsverbanden kunnen de organisaties met elkaar verbonden blijven.

Dit ga je doen als bestuursassistent bij Lentis

Als bestuursassistent ben je het aanspreekpunt van de Raad van Bestuur en de Bestuurssecretaris, maar je werkt voornamelijk voor één van de twee bestuurders; Johan Oostinga. Samen met je twee collega's zorg je voor een optimale ondersteuning voor de gehele Raad van Bestuur waarbij ieders kwaliteiten worden benut. Je draagt bij aan het verder professionaliseren van het bestuurssecretariaat en de daarbij behorende processen.

Als spin in het web plan, organiseer en voer je alle voorkomende secretariaatswerkzaamheden uit. Je ondersteunt op een efficiënte en effectieve manier bij de uitvoering van dagelijkse werkzaamheden. Je bent daarin proactief, creatief en komt met adviezen en verbetervoorstellen.

Verder bestaan je werkzaamheden uit:

  • Opstellen van correspondentie, rapportages e.d.;
  • Organiseren en notuleren van vergaderingen en bijeenkomsten, inclusief het opstellen van de agenda en het bewaken van de actielijst;
  • Verzamelen en verwerken van gegevens op diverse gebieden ter voorbereiding van rapporten en presentaties en ter onderbouwing van beleidsnotities;
  • Beheren van de (complexe) agenda's;
  • Beheren en bewaken van de mailbox van de Raad van Bestuur;
  • Afhandelen van inkomende en uitgaande telefoongesprekken, e-mails en andere correspondentie en verwijzen van bezoekers;
  • Bieden van projectondersteuning en het mede bewaken van de voortgang;
  • Controleren, muteren en registreren van diverse gegevens in geautomatiseerde systemen;
  • Beheren van het bestuursarchief.

Ben jij de bestuursassistent die wij zoeken?

Je bent een proactieve en zelfstandige bestuursassistent die graag in teamverband werkt. Je gaat gestructureerd te werk, beschikt over organisatiesensitiviteit, goede communicatieve vaardigheden en bent een loyale en flexibele collega. Je bent een kei in het bewaken van deadlines en in organiseren. Ook ben je vindingrijk in het vinden van oplossingen en kan je je eigen werk en die van de bestuursleden goed organiseren. Verder weet je als geen ander hoe je goed prioriteiten kunt stellen en weet jij in een dynamische omgeving goed overzicht te houden.

Verder past deze functie bij jou wanneer je:

  • Beschikt over hbo werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring hebt in een vergelijkbare functie;
  • Contactueel vaardig bent, je goed kunt luisteren en sensitief bent waardoor je de extra oren en ogen van het bestuur bent;
  • Met ideeën en initiatieven durft te komen en hier zelf verantwoordelijkheid in durft te nemen;
  • Collegiaal, klantgericht, toegankelijk, representatief, accuraat en betrouwbaar bent;
  • Beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge sociale vaardigheden;
  • Bekend bent met Office 365 programma's.

Wij hebben veel te bieden

Een uitdagende en afwisselende functie, waarin jouw toegevoegde waarde gezien wordt. Wij vinden het bij Lentis belangrijk dat onze medewerkers ruimte krijgen voor eigen ontwikkeling en ambities. Hierover gaan wij graag met je in gesprek. Dat vullen we aan met:

  • Een salaris dat is ingedeeld in FWG 50, conform de cao GGZ;
  • Een contract voor onbepaalde tijd;
  • Een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Naast een breed scala aan opleidingsmogelijkheden kun je denken aan een tablet-/laptop-regeling, fitness-abonnement, fietsplan, korting bij (zorg)verzekeringen;
  • Aan het einde van het jaar krijg je bij ons een eindejaarsuitkering van 8,3%, deze kun je desgewenst gebruiken om de cao-vergoeding voor woon-werkverkeer te verhogen;
  • De mogelijkheid tot het volgen van online trainingen en cursussen;
  • Deelname aan activiteiten, projecten en opleidingen via Lentis Leefstijl. Via Leefstijl kun je onder andere samen met collega's sporten, workshops volgen of een 'health-check' laten doen.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Je bent welkom!

Wij bieden jou een baan met afwisseling, mogelijkheden voor kennisdeling en de ruimte om jezelf te ontplooien. Daarnaast kom je te werken in een hecht en betrokken team.

Voor vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Ingrid Hage, bestuursassistent, via 06 – 525 94 529.

Je kunt tot en met 7 december aanstaande reageren op deze vacature. Ondervind je problemen met het online solliciteren? De helpdesk HR helpt je graag verder op weg en is bereikbaar op werkdagen van 09.00 – 13.00 uur, tel. 050 – 409 7007. Buiten deze werktijden kun je mailen naar hrservice@lentis.nl of bellen naar de desbetreffende HR-assistent via tel.: 050 – 409 7881.

De selectiegesprekken vinden plaats op woensdag 15 of donderdag 16 december 2021.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd, waarbij interne kandidaten voorrang genieten in de procedure. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.


Reageer op deze vacature