Communicatieadviseur

Ben jij als communicatiespecialist toe aan een volgende stap in je carrière? Ben je dol op schrijven, interviewen, adviseren, monteren, fotograferen en vormgeven? Dan ben jij degene die we zoeken!

Wat ga je doen?

Bij Wagenborg zijn talloze mooie projecten, verschepingen, mensen en innovaties om over te vertellen. Onze logistieke oplossingen leveren namelijk een bijdrage aan de wereldhandel en daar zit alles in! Technische en innovatieve hoogstandjes, duurzaamheid, veiligheid, digitalisering of een nieuw logistiek concept. Als communicatieadviseur draag jij bij aan het positioneren van (de divisies van) Wagenborg en waar wij voor staan. 


Het resultaat van jouw werk is content die zorgt dat ‘de markt’ weet wie we zijn en wat we doen. Je bent onderdeel van een klein Communicatie-team. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen én het uitvoeren van de interne, externe en arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Het werk op de afdeling is hierdoor heel divers. Je adviseert, interviewt, schrijft, filmt, monteert, maakt nieuwsbrieven op, verzorgt de vormgeving van brochures, volgt ontwikkelingen in de branche en je vakgebied, stelt presentaties op, organiseert beurzen: je draait er je hand niet voor om. Je bent creatief en altijd op zoek naar de juiste manier in beeld of tekst om mensen te raken. Je bedenkt mooie dingen en voert ze voor een groot deel zelf uit. Jullie verdelen de werkzaamheden in onderling overleg.

Lang niet altijd verloopt een dag zoals je van tevoren had verwacht. Collega’s van de verschillende afdelingen en divisies weten je te vinden. Je adviseert ze bij communicatie-vraagstukken en helpt ze zo nodig met het maken van allerhande content. Denk bijvoorbeeld aan een collega van Bevrachting die vraagt of je kunt ondersteunen bij een presentatie voor een klant. Even later tref je bij de koffieautomaat een Superintendent die vertelt over een duurzame aanpassing op een schip. Je spreekt direct af om later die week nog even aan boord langs te komen om een reportage te maken. Ons hoofdkantoor in Delfzijl wordt jouw thuisbasis, maar je bent ook te vinden daar waar de actie is.

 Waarom wij:

  • Een superleuke en afwisselende baan bij een internationaal familiebedrijf
  • Veel vrijheid en verantwoordelijkheid
  • Studiemogelijkheden die aansluiten bij jouw talent en loopbaanwensen
  • Een telefoon en laptop van de zaak
  • Een goed salaris
  • 27,5 vakantiedagen om te relaxen
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het deels vergoeden van je sportabonnement
  • Leuke collega’s en een hecht team

 

Dit ben jij:

  • Je hebt een natuurlijk interesse in anderen
  • Je herkent interessante onderwerpen en weet dit op het juiste moment bij de verschillende doelgroepen onder de aandacht te brengen
  • Je hebt een vlotte pen en videoskills
  • Ervaring met het Adobe-pakket is een pre
  • Je bent flexibel, kunt snel schakelen, weet de juiste prioriteiten te stellen en blijft ook onder druk nauwkeurig werken
  • Je hebt de Engelse taal goed onder de knie

Ben je geïnteresseerd?

Klik dan hier om te solliciteren.

Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Guus van der Linde, Manager Corporate Communications, 06 – 294 752 62.