Casemanager Vergunningverlener specialisme bouwen
Heb je interesse? Binnen drie werkdagen heb je bericht!
De invoering van de Omgevingswet per 1 januari 2024 heeft impact op ons werk en de relatie met onze inwoners. We zijn ons al enige tijd aan het voorbereiden op de Omgevingswet. Wij willen integraler werken en stemmen onze werkprocessen nog beter op elkaar af. Hierdoor kun je als casemanager onze inwoners en organisatie in het proces nóg beter van dienst zijn. Met deze werkwijze kunnen we soepeler en sneller de vergunning verlenen. Je werkt nauw samen met Team Ontwikkeling en Advies Ruimte, Toezicht Handhaving en Veiligheid en de afdelingen Beheer van beide organisaties.
Wat ga je doen?
Als Casemanager Vergunningverlener Specialisme Bouwen ben je het aanspreekpunt en in lead bij de vraag van onze inwoners zowel integraal als faciliterend en vanuit de “ja mits” gedachte. Jij bent contactpersoon voor de aanvragers en initiatiefnemers. Je coördineert het proces en stelt omgevingsvergunningen op. Je behandelt de aanvragen voor WABO-vergunningen en WABO-activiteiten. Je bewaakt termijnen en stelt de beschikking op. Daarnaast ben je als Casemanager verantwoordelijk voor:
- Verzorgen van de intake en de eerste verkenning ruimtelijke initiatieven van initiatiefnemers particulieren, bedrijven of organisaties;
- Advies geven aan initiatiefnemers en integraal advies geven over niet-complexe initiatieven;
- Advies opvragen bij interne adviseurs en ketenpartners over niet- complexe initiatieven:
- Verbeteren van processen en actief meedenken bij het implementeren van de Omgevingswet;
- Toepassen van het Bouwbesluit en bijbehorende regelgeving;
- Bijdrage leveren aan het behandelen van zienswijzen, bezwaar- en beroepsprocedures door de juridische medewerkers.
Wat zoeken wij?
Team Vergunningen is op zoek naar een Casemanager Vergunningverlener, een professional met (ruime) werkervaring met het verlenen van bouwvergunningen en het casemanagement rondom ruimtelijke initiatieven. Iemand die energie krijgt van het integraal afhandelen van vergunningaanvragen en het klantgericht adviseren over initiatieven. Je bent op de hoogte van de omgevingswet en staat te trappelen om dit succesvol toe te passen. Daarnaast heb je als Casemaneger Vergunningverlener Specialisme Bouwen een:
- Mbo+/Hbo werk- en denkniveau met een passende opleiding of specialisatie in het vakgebied zoals b.v. AWB I of II;
- Minimaal 2 jaar werkervaring met het afhandelen van aanvragen voor WABO-vergunningen en niet-complexe initiatieven in de fysieke leefomgeving;
- Voldoe je aan de Wabo-Kwaliteitscriteria deskundigheidsgebied 2 en kunt dat aantonen met een EVC/EVP of bent bereid een EVC op te laten stellen;
- Positief houding tegenover de Friese taal en bij voorkeur begrijp je het Fries.
Gemeente Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel iets voor jou?
De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken samen in een werkmaatschappij. Dat gaat veranderen. Beide gemeenten gaan zelfstandig verder. Voorlopig blijft de werkmaatschappij bestaan en gaat het werk gewoon door. Projecten wachten niet en ook onze inwoners en ondernemers rekenen op ons. Samen moeten we het doen en daar gaan we voor. Daarom zijn wij op zoek naar medewerkers met lef. Wil jij werken in een veranderende omgeving die ertoe doet? Dan nodigen wij jou uit om te solliciteren.
Wat bieden wij jou?
Naast een gezellig team waarbij we aandacht hebben voor elkaar krijg je ook nog:
- Een salaris van minimaal €3.167,- en maximaal €4.537,- bruto per maand o.b.v. 36 uur per week (functieschaal 9, cao samenwerkende gemeentelijke organisaties, salarispeil 2 januari 2023);
- Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%;
- Kijk voor meer arbeidsvoorwaarden op https://www.achtkarspelen.nl/onze-arbeidsvoorwaarden
Heb je interesse? Binnen drie werkdagen heb je bericht!
Stuur dan jouw motivatie en cv naar https://www.werkeninfriesland.nl/plz-vacancy/casemanager-vergunningverlener-specialisme-bouwen/! Binnen drie werkdagen na je sollicitatie heb je al bericht van ons! De vacature sluit zodra we een geschikte kandidaat hebben.