Medewerker verbijzonderde interne controle

Voor het team Financiën en Juridisch zijn op zoek naar een Medewerker verbijzonderde interne controle voor 32 uur per week.  

Wie zijn wij en wat ga jij doen?

Wij zijn een groene gemeente met in verhouding weinig inwoners. We hebben veel cultureel erfgoed in een groot en afwisselend gebied. Het is hier aangenaam wonen, werken en recreëren. Een gebied waar mensen zich mee verbonden voelen. Een uniek gebied waar we trots op zijn en die trots willen we uitdragen! Kom jij bij ons werken? Dan werk je samen met bijna 300 collega’s voor onze inwoners en het liefst mét onze inwoners.

Ideeën en plannen uit de gemeente ondersteunen en stimuleren we. Dat doen we met lef en daarbij doen we dingen soms anders dan normaal. We kijken daarbij eerst hoe we mensen bij elkaar kunnen brengen zodat ze het zelf kunnen doen. Lukt dat niet dan helpen we graag een handje.

In samenwerking met de concerncontroller en een collega stel je het interne controleplan op en voer je deze uit volgens opgestelde werkprogramma’s. Je  voert de interne controles uit op diverse gebieden gericht op rechtmatigheid, juistheid, volledigheid en tijdigheid. Periodiek stel je een rapportage op van je bevindingen en adviseer je het management team en college over de eventueel te nemen maatregelen of aanpassingen.

Je informeert en evalueert processen met medewerkers, managers en andere samenwerkingspartners en geeft informatie over de risico’s die er eventueel zijn.

Wat breng je mee?

  • Een op de functie gerichte opleiding op HBO niveau, bijvoorbeeld accountancy of bedrijfseconomie;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring met bovengenoemde werkzaamheden;
  • Bij voorkeur ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals verslaggevingsvoorschriften (BBV voorschriften) en de wet op de omzetbelasting;
  • Je hebt lef en humor, gaat een stevige discussie niet uit de weg en durft gevraagd en ongevraagd advies te geven;
  • Een klantgerichte en dienstverlenende instelling.

En verder zijn wij op zoek naar iemand met de volgende competenties:

  • Flexibel;
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • Nauwkeurig;
  • Analytisch;
  • Besluitvaardig;
  • Vermogen om goed te plannen en organiseren.

Wat bieden we je?

  • Een afwisselende functie waarin je je talenten kwijt kunt en jezelf kunt ontwikkelen.
  • De functie (medewerker beleidsuitvoering II) is gewaardeerd in schaal 9 (maximaal € 4.208,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek). Dit is gebaseerd op de cao gemeenten, peildatum 1 april 2022.
  • Je krijgt eerst een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Bevalt jou en ons dit goed dan kan dit een vaste arbeidsovereenkomst worden.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% (geld dat je maandelijks flexibel kunt inzetten voor zelf gekozen doelen).
  • We bieden een kilometervergoeding woon-werkverkeer (€ 0,19 per km) en een thuiswerkvergoeding (€ 2,- per thuiswerkdag) op declaratiebasis.

Wat je ook nog moet weten:

  • De ingangsdatum van je werkzaamheden is zo spoedig mogelijk. Daarbij houden we natuurlijk rekening met je eventuele huidige werk.
  • Verder is voor deze functie een Verklaring omtrent het Gedrag vereist.

Ben je enthousiast over deze functie?

Mooi! Laat het ons op jouw eigen manier uiterlijk 15 mei a.s. weten via gemeente@westerwolde.nl onder vermelding van vacaturenummer 146624. De sollicitatiegesprekken staan gepland voor donderdag 19 mei 2022.

Wil je meer weten over de functie?

Neem dan contact op met Jens Oolders, concerncontroller. Voor vragen kun je bellen naar 0599 – 32 02 20 of mailen naar j.oolders@westerwolde.nl. 

Laat jij je meevoeren door Westerwolde? We zien je sollicitatie met enthousiasme tegemoet!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst!