Financieel-administratief medewerker

De gemeente Tynaarlo, in het noorden van Drenthe, heeft ruim 33.000 inwoners. Ze heeft achttien dorpen, waarvan Zuidlaren, Vries en Eelde/Paterswolde de grootste en bekendste zijn. De dorpen liggen in een prachtig landschap tussen de stad Groningen en Assen. Geen wonder dat de inwoners van Tynaarlo -zo blijkt uit onderzoek- tot de gelukkigste van Nederland behoren. 

We willen daar als gemeente graag aan blijven bijdragen, maar dat gaat niet vanzelf. Daarom zijn we als organisatie enthousiast bezig ons verder te ontwikkelen. Helder, slagvaardig, verbindend, inwonersgericht en flexibel zijn daarbij de cruciale begrippen. Daarvoor zoeken wij een enthousiaste collega voor de functie van

Financieel-administratief medewerker (36 uur per week)

Als gevolg van interne mobiliteit zoekt het enthousiaste team financiën een gedreven collega.

Wat ga je doen?
Als financieel-administratief medewerker ben jij verantwoordelijk voor bijna de gehele concernadministratie en de financieel-administratieve processen. Je portefeuille is dusdanig breed dat geen dag er hetzelfde uitziet. Gesprekspartners voor jou zijn niet alleen je naaste collega’s en het management, maar ook de provincie en het CBS. Naast dat je verantwoordelijk bent voor onder meer de fiscaliteit, speel jij een cruciale rol bij de totstandkoming van de P&C-producten zoals de begroting en jaarrekening. De afdeling Financiën wil een flinke kwaliteitsslag slaan, hierbij vervul jij ook een belangrijke rol.

Wat vragen we van je?
Je hebt:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Een relevante afgeronde opleiding, bij voorkeur bedrijfseconomie;
  • Meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie binnen een gemeente, ervaring met Civision is een pré;
  • Ervaring met en kennis van het BBV.

 Daarnaast

  • Ben je flexibel, resultaatgericht, en een harde werker met oog voor kwaliteit;
  • Weet je makkelijk de verbinding te leggen binnen de afdeling Financiën, maar ook met de rest van de organisatie;
  • Ben je in staat om snel te schakelen tussen verschillende onderwerpen;
  • Beschik je over een grote mate van zelfstandigheid en ben je proactief;
  • Ben je klantgericht, maar ook rolbewust;
  • Beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden.

Wij bieden jou
Een werkomgeving die volop in ontwikkeling is met collega’s die gedreven zijn in hun vakgebied. In de functie van financieel-administratief medewerker verdien je, afhankelijk van je kennis, werkervaring en opleiding, maximaal € 4.048,-- (functieschaal 9, peildatum 1 oktober 2020) bij een werkweek van 36 uur. Het gaat in eerste instantie om een tijdelijke aanstelling voor één jaar die bij goed functioneren wordt omgezet in een vaste aanstelling. Daarnaast biedt de gemeente Tynaarlo nog diverse andere secundaire arbeidsvoorwaarden zoals onder andere een Individueel Keuze Budget (IKB), betaald ouderschapsverlof en opleidingsmogelijkheden.

Wil je meer weten?
Heb je nog vragen over de procedure of de werkzaamheden? Neem dan contact op met Remco Gras (senior financieel adviseur), hij is bereikbaar via 06 – 25 00 78 05.

Heb je belangstelling?
Dan zien wij je reactie graag tegemoet! Stuur ons uiterlijk vrijdag 24 september 2021 een gemotiveerde brief en je CV via www.vooruitindrenthe.nl.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 30 september 2021.

Deze vacature wordt tegelijkertijd intern en extern uitgezet waarbij medewerkers in dienst van Tynaarlo voorrang hebben, daarna de medewerkers in SDA verband (Assen en Aa en Hunze), vervolgens de medewerkers van de aangesloten organisaties. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.