Communicatiemedewerker

Ben jij bekend met het communicatievak en heb je zin om de handen uit de mouwen te steken? Ben jij een duizendpoot die snel schakelt en dol is op overzicht en lijstjes? Ben jij flexibel en gedij je goed in een omgeving waar veel verandert?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor het team Communicatie zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie:

Communicatiemedewerker
Medewerker Beleidsuitvoering III
32-36 uur per week (0,89/1,0 fte)
DV22-09

Over de functie
Samen met het team ondersteun jij collega’s en bestuurders bij de communicatie, waarbij jij met name de uitvoerende taken op je neemt. Denk daarbij aan een video maken en monteren, een tekst voor social uitwerken, een persbericht uitwerken, het beheer van onze team-mailbox, een advertentie in een krant plaatsen, het schrijven van een speech of het begeleiden van onze externe vormgevers. Je creëert voor jezelf een goed overzicht van deadlines en durft zelfstandig dingen op te pakken. Je houdt van aanpakken, maar natuurlijk doe je het niet alleen! Binnen ons team is ruimte om te sparren, van elkaar te leren en gebruiken we elkaars talenten slim.

Waarom je vooral bij ons moet solliciteren?
Korte lijnen met collega’s en bestuurders en een informele sfeer zijn één ding. Verder zijn we een team dat goede relaties heeft en onderhoudt met elkaar en collega’s op alle plekken in de organisatie. We pakken onze regierol, ondersteunen collega’s bij hun communicatie en zetten als team vooral ook samen de schouders eronder. En dit alles doen we natuurlijk voor onze inwoners en organisaties in deze gemeente om trots op zijn.

Competenties
Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:
- Resultaatgericht
- Klantgericht
- Samenwerken

Daarnaast vragen we voor deze functie aanvullend de volgende competenties:
- Integriteit
- Verantwoordelijkheid
- Analytisch vermogen
- Nauwkeurigheid

Jouw profiel
- Je hebt een afgeronde opleiding Communicatie op MBO-niveau én minimaal drie jaar relevante werkervaring of een WO/HBO opleiding in die richting.
- Je bent klantvriendelijk en dienstverlenend.
- Je hebt gevoel voor verhoudingen en timing.
- Je snapt de dynamiek van het werken in een politiek gestuurde organisatie.
- Je wordt niet snel zenuwachtig van strakke deadlines.
- Je bent een teamplayer.
- Je bent creatief en denkt in oplossingen.

Wat bieden wij jou?
- Je krijgt een aanstelling voor een jaar die we bij goed functioneren omzetten in een aanstelling voor onbepaalde tijd.
- De functie is ingedeeld in salarisschaal 8 van de cao Gemeenten met een bruto maandsalaris van maximaal € 3.732,00 bruto per maand (peildatum april 2022) op basis van een werkweek van 36 uur per week. Inschaling is afhankelijke van opleiding en ervaring.
- Bovenop het salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Het IKB kan (maandelijks) ingezet worden voor bijvoorbeeld het bijkopen van vakantiedagen, het uitruilen van woon-werk kilometers of kan je laten uitbetalen.
- Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
- Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
- Een werkomgeving waarin aandacht voor elkaar, werkplezier en persoonlijke ontwikkeling vanzelfsprekend is.

Meer informatie?
Ben je geïnteresseerd in een van deze functies of heb je nog vragen? Neem gerust contact op met Kirsten Olthuis (communicatieadviseur) via 06 41 14 09 13 of Jolanda de Jager (communicatieadviseur) via 06 12 04 18 82. Wil je meer informatie over de sollicitatieprocedure? Dan kun je contact opnemen met team P&O via sollicitaties@gemeente-oldambt.nl.

Solliciteren?
Herken jij jezelf in bovenstaande? Solliciteer dan nu! Stuur je sollicitatiebrief met CV uiterlijk zondag 26 juni naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van DV22-09.

We kijken uit naar je reactie!

Procedure
De gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats in week 26 en 27.

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij vergoeden de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daar door ons om gevraagd wordt naar aanleiding van een gesprek.

Over de werkgever
Oldambt is een gemeente in Oost-Groningen met Winschoten als tweede winkelstad van de provincie. De gemeente telt 16 kernen en ruim 38.000 inwoners. Samen met bijna 400 collega’s werk je op basis van drie kernwaarden: ‘van buiten naar binnen’, ‘zelfredzaamheid’ en ‘verbinding’. Oldambt ontwikkelt zich steeds meer naar een netwerkorganisatie. Daarom zijn we op zoek naar collega’s die denken in oplossingen, die een ondernemersgeest hebben en die goed zijn in het samenbrengen van mensen en ideeën.

Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.