Medewerker bestuur- en management-ondersteuning

Durf jij de uitdaging aan?

Werken bij de gemeente Loppersum is zeker niet saai. De aardbevingsproblematiek speelt hier volop en de voorbereidingen voor de herindeling met de buurgemeenten Appingedam en Delfzijl zijn in volle gang. De gemeente Loppersum heeft ongeveer 10.000 inwoners, 17 mooie dorpen en ligt midden in het landelijke ‘Groene Hart’ van de provincie, halverwege Groningen-Stad en de Waddenzee.

Werken bij de gemeente Loppersum

Dit mag je verwachten: veel vrijheid en ruimte bij het uitvoeren van je werkzaamheden, een prettige, informele sfeer, geen overbodige omwegen of strikte bureaucratie, open en directe communicatie, een team met veel jonge mensen, altijd mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Er gebeurt veel; het is hard werken, maar bijna altijd dankbaar werk.

Het gemeentehuis in Loppersum is goed bereikbaar. Vanaf Groningen ben je met de trein in precies 24 minuten in Loppersum (en 3 minuten lopen naar je werkplek), met de auto doe je er zo'n 20 minuten over.

De afdelingen van onze organisatie zijn: Maatschappelijke & Ruimtelijke Ontwikkeling (MRO), het KlantContactCentrum (KCC), Bedrijfsvoering, Personeel, Organisatie & Juridische Zaken (POJ). Het programma Gaswinning en Aardbevingen voert het lokale Plan van Aanpak Versterking uit.

Wij zijn per direct tot 1 januari 2021 op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van

MEDEWERKER BESTUUR- EN MANAGEMENTONDERSTEUNING
(voor 24 uur per week)

Wat ga je doen?

Als medewerker bestuur- en managementondersteuning ben je samen met je collega verantwoordelijk voor de werkzaamheden op het gebied van het gehele bestuurssecretariaat.
Je verzorgt secretariële werkzaamheden voor het college van Burgemeester en Wethouders, de leden van het managementteam en ten behoeve van de aanstaande herindeling. Daarnaast ben je inzetbaar voor het notuleren van vergaderingen. Ook organiseer je representatieve ontvangsten en overige bijeenkomsten zoals de nieuwjaarsreceptie, veteranendag en de Koninklijke Onderscheidingen.
Je voert onder regie van de griffier een aantal administratief ondersteunende werkzaamheden uit zoals het actualiseren van de lijst van ingekomen stukken en het samenstellen van de raadsmappen. Daarnaast ondersteun je de afdeling Communicatie onder andere door het verzorgen van de gemeentelijke mededelingen en het plaatsen van verschillende items op onze internet- en intranetpagina.

Wat vragen wij?

Je hebt MBO+ werk- en denkniveau en een vakgerichte opleiding. Je hebt enige jaren relevante werkervaring in een soortgelijke functie bij voorkeur binnen een gemeente. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en je hebt ruime ervaring in het werken met Office-pakketten. Je herkent jezelf in de volgende competenties: klant- en servicegericht, initiatiefrijk, stressbestendig, accuraat en flexibel.

Wat bieden wij?

Wij bieden een veelzijdige functie in een informele, open en collegiale werksfeer. We zijn een platte organisatie met korte lijnen, ook richting het bestuur. Jouw salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 2.986,- bruto (schaal 7 CAR-UWO/peildatum 1 januari 2018) per maand bij een 36-urige werkweek.

Meer weten of direct solliciteren?

Nadere informatie over de inhoud van de functie en de organisatie is te verkrijgen bij Jenny Slagter-de Wilde, Medewerker bestuur- en managementondersteuning, zij is bereikbaar op 0596-548200. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Antoinet Gessel, hoofd afdeling POJ, ook zij is bereikbaar op 0596-548200. Je motivatiebrief en CV ontvangen wij graag uiterlijk op 18 augustus a.s. De selectiegesprekken staan gepland op donderdag 22 augustus a.s.

Meer informatie over onze gemeente vind je op: www.loppersum.nl. Solliciteren kan via www.loppersum.nl/vacatures

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.