Allround Adviseur Openbare Orde en Veiligheid

Durf jij de uitdaging aan?
Werken bij de gemeente Loppersum is zeker niet saai. De aardbevingsproblematiek speelt hier volop en de voorbereidingen voor de herindeling met onze buurgemeenten Appingedam en Delfzijl zijn in volle gang. De gemeente Loppersum heeft ongeveer 10.000 inwoners, 17 mooie dorpen en ligt midden in het landelijke ‘Groene Hart’ van de provincie, halverwege Groningen-Stad en de Waddenzee.


Werken bij de gemeente Loppersum

Dit mag je verwachten: veel vrijheid en ruimte bij het uitvoeren van je werkzaamheden, een prettige, informele sfeer, geen overbodige omwegen of strikte bureaucratie, open en directe communicatie, een team met veel jonge mensen, altijd mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. Er gebeurt veel; het is hard werken, maar bijna altijd dankbaar werk.
Het gemeentehuis in Loppersum is goed bereikbaar. Vanaf Groningen ben je met de trein in precies 24 minuten in Loppersum (en 3 minuten lopen naar je werkplek), met de auto doe je er zo'n 20 minuten over.


De afdelingen van onze organisatie zijn: Maatschappelijke & Ruimtelijke Ontwikkeling (MRO), het KlantContactCentrum (KCC), Bedrijfsvoering, Personeel, Organisatie & Juridische Zaken (POJ). Het programma Gaswinning en Aardbevingen voert het lokale Plan van Aanpak Versterking uit. Voor de versterking van de afdeling MRO zijn wij per direct tot 1 januari 2021 op zoek naar een enthousiaste collega voor de functie van:


Allround Adviseur Openbare Orde en Veiligheid
(voor 32 tot 36 uur per week)


Wat ga je doen?

Je levert advies over zaken op het gebied van de openbare orde en veiligheid. Je fungeert als eerste aanspreekpunt voor de burgemeester en ketenpartners. Daarnaast onderhoud je contacten met politie, justitie, Veiligheidsregio Groningen, maatschappelijke organisaties, bedrijfsleven en neem je deel aan diverse overlegstructuren. Als strategisch beleidsadviseur beschik je over een visie en ontwikkel je strategisch beleid op het gebied van de openbare orde en veiligheid. Je geeft advies en behandelt casuïstiek op het gebied van woonoverlast, criminaliteit, drugs, ondermijning en High Impact Crimes, huiselijk geweld en aanpak verwarde personen en grotere evenementen.

Ook neem je zitting in het sociale team van de gemeente. Hierbij heb je zowel de rol van regisseur als inhoudelijk adviseur. Je geeft advies en neemt deel aan de interne crisisorganisatie bij calamiteiten en crisissituaties en draait mee in piketdienst. Je stelt, in samenwerking met de gemeenten uit het basisteam Ommelanden Noord, het integraal veiligheidsplan en veiligheidsprogramma op en voert dit samen uit.


Wie zoeken wij?

Je hebt een relevante afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau en je beschikt over minimaal drie jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur binnen een gemeente. Je hebt kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan. Je bent een krachtige en overtuigende gesprekspartner op alle denkbare niveaus en je hebt ervaring met het optreden in overlegsituaties.

Je komt goed tot je recht in een politieke en bestuurlijke omgeving waarbij je inzicht hebt in diverse maatschappelijke aangelegenheden en veiligheidsvraagstukken. Je beschikt over een integere werkhouding en je kan goed omgaan met belangentegenstellingen en verschillende rollen.

De woorden alert, flexibel, en kansen weten te benutten zijn je op het lijf geschreven. Je hebt een proactieve en resultaatgerichte houding naar de samenleving en naar het bestuur. Kennis van en affiniteit met de regio is een pré.


Wat bieden wij?

Wij bieden een veelzijdige functie in een informele, open en collegiale werksfeer. We zijn een platte organisatie met korte lijnen, ook richting het bestuur. Jouw salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 4.362,- bruto (schaal 10 CAR-UWO/peildatum 1 oktober 2019) per maand bij een 36-urige werkweek. Het betreft een tijdelijke aanstelling tot 1 januari 2021.


Meer weten of direct solliciteren?

Nadere informatie over de inhoud van de functie en de organisatie is te verkrijgen bij drs. Kasper Bosker, hoofd afdeling Maatschappelijke & Ruimtelijke Ontwikkeling. Hij is bereikbaar via het algemene telefoonnummer van de gemeente: 0596-548200.

Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Antoinet Gessel, hoofd afdeling POJ. Ook zij is bereikbaar via telefoonnummer 0596-548200. Je motivatiebrief en CV ontvangen wij graag digitaal op uiterlijk vrijdag 22 november 2019. De selectiegesprekken staan gepland op woensdag 4 december 2019.
Meer informatie over onze gemeente vind je op: www.loppersum.nl. Solliciteren kan via www.loppersum.nl/vacatures.



Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.