Categorie Adviseur Inkoop

"De afdeling Inkoop draagt bij aan de groei van Groningen”

Ben jij een visionair op het gebied van Inkoop en geniet jij ervan om dit te vertalen naar concrete en effectieve inkoopstrategieën?

Lees dan verder…

De gemeente Groningen groeit, er wordt hard gewerkt aan de economische en maatschappelijke opgave van de zesde stad van Nederland. Samen houden we onze gemeente groen, gezond en gelukkig.

Als afdeling Inkoop leveren we hier een actieve bijdrage aan door de inzet van professioneel categoriemanagement. Vanuit Inkoop ondersteunen we alle directies binnen de gemeente en zijn wij de kennisexpert op het gebied van inkoop en aanbesteden.

Als Categorie Adviseur zoek je niet alleen naar de beste oplossing, maar zoek je continue waar jij maatschappelijke en kwalitatieve meerwaarde kunt toevoegen. Gezien de totale inkoopspend van de gemeente Groningen van € 475 miljoen per jaar, is de gemeente een belangrijke opdrachtgever in Noord Nederland.

Hoe ziet jouw dag eruit?

Als adviseur weet je wat er speelt binnen de organisatie en de markt. Je ondersteunt betrokkenen binnen jouw inkoopcategorieën met gevraagd en ongevraagd advies en bent de sparringpartner voor de categorie verantwoordelijke binnen de organisatie. Je werkt samen met beleidscollega’s om de doelen rondom duurzaamheid, sociaal, innovatie en regionale economie te verbinden aan maatschappelijk verantwoorde en kwalitatief hoogwaardige inkoopoplossingen. 

 Het maken van impact is wat deze functie uitdagend maakt!

Plek in de organisatie

De functie van Categorie Adviseur wordt uitgevoerd binnen de afdeling Inkoop, vallend onder de directie Financiën, Inkoop & Juridische Zaken en maakt onderdeel uit van het Shared Service Center van de Gemeente Groningen.

Wij verbinden de inkoopbehoefte van Groningen efficiënt en effectief met de mogelijkheden van de markt.’

In totaal werken er 26 mensen binnen het team, bestaande uit 12 Inkopers, 10 Operationeel Inkopers, 3 Categorie Adviseurs en een Manager Inkoop. 

De afdeling is georganiseerd in drie domeinen: het Sociaal-, het Fysiek- en het SSC domein. Ieder domein bestaat uit een Categorie Adviseur, (Senior) Inkopers en Operationeel Inkopers.  

De Categorie Adviseur die wij zoeken wordt Adviseur van het SSC domein. Onder het SSC domein vallen de categorieën: ICT, Facilitair, Mens en Organisatie (waaronder inhuur), Communicatie en Financiële en Bancaire diensten.

Jij

  • hebt een scherp analytisch denkvermogen en de creativiteit om praktische oplossingen te bedenken, ook binnen het spanningsveld tussen rechtmatig en doelmatig inkopen;
  • bent accuraat, resultaatgericht en laat een project pas los als je weet dat het ook zonder jou loopt;
  • bent van nature nieuwsgierig en houdt interne en externe ontwikkelingen goed in de gaten;
  • bent een verbinder die in staat is om doelen, mensen en belangen samen te brengen;      
  • weet de collega’s, het management en het bestuur inhoudelijk te ondersteunen;
  • geeft richting en biedt ondersteuning aan de strategische- en tactische inkooppraktijk;
  • bent aanjager van kennisdeling, zowel binnen het inkoopteam, de organisatie en daarbuiten;
  • voelt je thuis in een politieke omgeving.

Met jouw kennis en kunde draag je bij aan de doorontwikkeling van de afdeling Inkoop.

Wij vragen

  • HBO+/WO werk- en denkniveau;
  • relevante vakopleidingen (NEVI of vergelijkbaar);
  • kennis van en affiniteit met de SSC categorieën;
  • ervaring met categoriemanagement is een pré;
  • kennis van aanbestedingswet en -regelgeving en verschillende inkoopprocedures.

Onze basisprincipes

Naast de kernwaarden: betrouwbaar, samenwerken, daadkrachtig, lef en open, heeft het de afdeling Inkoop de volgende aanvullende basisprincipes:

  • inkoop is core business;
  • we zijn vakinhoudelijk sterk;
  • we hebben een aanspreekcultuur;
  • we behandelen anderen zoals we zelf behandeld willen worden;
  • we vinden persoonlijke ontwikkeling belangrijk.

Wij bieden

  • een afwisselende functie, van de doorontwikkeling van het categoriemanagement tot het ontwikkelen van specifieke categorie strategieën;
  • afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij je salaris van maximaal € 5.872- bruto per maand bij een fulltime dienstverband functioneel schaal 12 HR21 normfunctie Adviseur II;
  • een werkweek van 32-40 uur per week, met de mogelijkheid om ADV op te bouwen en je eigen werktijden in te delen;
  • een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% boven op je salaris, welke je onder andere in kan zetten voor verschillende opleidingsmogelijkheden naast je je persoonlijk ontwikkelbudget;
  • de mogelijkheid tot persoonlijke groei.

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Bart Boerema van Talent in Bedrijf via telefoonnummer 06-53 14 90 41.

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier, via de button ‘solliciteren’. Hier dien je je motivatiebrief inclusief CV in.

Deze sollicitatieprocedure kent geen sluitingsdatum. Indien een geschikte kandidaat gevonden is sluit deze procedure.

Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild.

Solliciteren

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.     

Solliciteer