Financieel adviseurs

1x Structureel | 32-36 uur per week

1x Tijdelijk voor de duur van één jaar | 32 uur per week

 

Leuk dat je onze vacature hebt opgemerkt! Kun jij omgaan met budgetten van vele miljoenen? Sta jij stevig in je financiële schoenen wanneer er scherpe keuzes gemaakt moeten worden? Ben jij ambitieus en enthousiast en kun jij die brug slaan tussen de financiën en de vraagstukken die spelen binnen de gemeente Groningen? Zorg je samen met collega’s van de financiële administratie dat de cijfers kloppen? Werk jij daarnaast graag in een team en vind jij het vanzelfsprekend elkaar te helpen? Dan zien wij jouw sollicitatiebrief graag tegemoet!

Binnen de clusters Bedrijfsvoering (tijdelijk) & Sociaal Domein (structureel) zijn wij op zoek naar enthousiaste collega’s voor de functie van financieel adviseur.

 

Wat je onder andere van de functie kunt verwachten

Als financieel adviseur binnen beide clusters werk je onder de verantwoordelijkheid van één van de managers Financiën, en word je operationeel aangestuurd en begeleid door de senior financieel adviseur. Je werkt voor het Management Team van het primair proces van de directie.

Voor de sturing, zowel politiek als ambtelijk, is de Planning & Control cyclus van groot belang en hierin heb jij een belangrijke rol. Als financieel adviseur ben jij degene die samen met de verantwoordelijke budgethouders de P&C cyclus op een integere, transparante en klantgerichte wijze doorloopt.

Je gaat actief het gesprek aan en signaleert en herkent belangrijke informatie/risico’s. Ook ben je nieuwsgierig naar het verhaal achter de cijfers. Met jouw kritische en professionele blik breng jij een gefundeerd advies uit.

Als financieel adviseur coördineer en bewaak jij de verschillende onderdelen van het Planning & Control proces binnen een aantal afdelingen van een directie. Daarnaast ondersteun jij de directies bij het opstellen van de begroting, voortgangsrapportages en de jaarrekening in de P&C-cyclus. En ben jij gesprekspartner voor de manager, projectleider of beleidsmedewerker op operationeel en tactisch niveau. Ook toets en evalueer jij de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving en help je de organisatie hier aan te voldoen. Tevens bewaak jij de uitvoering van financiële keuzes van de besluitvorming, signaleert en rapporteert hierover. En heb jij veel contacten met je eigen directie, lijnfunctionarissen en financials in het Shared Service Center (SSC) en zorg jij voor afstemming en draagvlak voor (financiële) voorstellen.

Als financieel adviseur lever je dus een belangrijke bijdrage aan de organisatiedoelstelling en professionalisering van de organisatie. Voldoende uitdaging en verantwoordelijkheid? Dan zien wij jouw reactie graag tegemoet!

 

Waar je komt te werken

De directie Financiën, Inkoop & Juridische Zaken, onderdeel van het Shared Service Center (SSC) heeft voor de komende jaren stevige ambities. We zien de wereld om ons heen snel veranderen en daar willen we bij zijn! Efficiënte en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening leveren is hierbij het doel. Om proactief onze klanten te ondersteunen, maar ook om onszelf als professionals in ons prachtige vakgebied te blijven ontwikkelen. Zo lopen er allerlei projecten om het fundament van onze administratie en processen te vereenvoudigen en de kwaliteit te verbeteren. We zetten maximaal in op digitalisering en maken daarmee in de nabije toekomst ruimte voor onze professionals om hun kwaliteiten, zoals analyseren en het juiste verhaal vertellen, zo optimaal mogelijk in te zetten.

De directie bestaat naast de afdelingen Inkoop en Juridische Zaken uit verschillende financiële teams, in totaal 200 medewerkers.

Vanuit de afdeling Financiën werken we als financiële dienstverlener voor organisatie en bestuur vanuit de kernwaarden Samenwerking, Kwaliteit en Betrouwbaarheid.

 

Om als financieel adviseur succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou

  • enthousiasme en leergierigheid;
  • afgeronde HBO-opleiding richting Bedrijfseconomie, Accountancy of een gerelateerde opleiding;
  • enkele jaren werkervaring is een pré;
  • kennis van gemeente financiën en BBV is een pré;
  • je bent geïnteresseerd in de ontwikkeling van de digitalisering van de financiële wereld;
  • een ontwikkelgerichte en proactieve teamspeler.

De directie Financiën, Inkoop & Juridische Zaken is volop in ontwikkeling, er moet nog veel opgebouwd en ontwikkeld worden in een dynamische omgeving. Van jou vragen we een actieve bijdrage in deze ontwikkeling waarin woorden als lef, samenwerken en openheid goed bij je passen.

Daarom moeten competenties als communiceren, inlevingsvermogen, plannen en organiseren, gezaghebbende gesprekspartner, pro-activiteit en resultaatgericht samenwerken goed ontwikkeld zijn.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal €4.671,-[functioneel schaal 10, HR21-normfunctie adviseur IV, roepnaam adviseur Financiën];
  • je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
  • we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Jopie Lindeboom (Financieel Manager cluster Ruimtelijk Domein) via telefoonnummer 06-27014105 of Tim Schuurman (Financieel Manager cluster Sociaal Domein & cluster Bedrijfsvoering) via telefoonnummer 06-31653037.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 9 april 2023. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven, waarbij voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.       

 

Bekijk hier alle vacatures van de Gemeente Groningen.

Solliciteer