Adviseur Marketing en Communicatie
Structureel | 24-36 uur per week
Groningen werkt Slim, hét duurzaamheidsplatform voor bedrijven en instellingen zoekt een enthousiaste medior adviseur Marketing en Communicatie voor 24 tot 36 uur.
Over Groningen Werkt Slim
Dit duurzaamheidsplatform is opgericht in 2019 en een initiatief van de vier Groninger bedrijvenverenigingen Zuidoost, WEST, VBNO en GCC, de gemeente Groningen en provincie Groningen. De missie van het platform is om bedrijven en instellingen in de gemeente en provincie Groningen te ondersteunen in hun doel CO2-energieneutraal te ondernemen. De gemeente Groningen heeft de ambitie om in 2035 CO² neutraal te zijn, ook de bedrijven dus. De provincie koerst op 2050. De adviseurs van Groningen Werkt Slim helpen ondernemers met onafhankelijk advies en zetten hun kennis en netwerk voor hen in. Ook het leggen en onderhouden van relaties met kennisinstellingen en organisaties actief op gebied van energietransitie behoort tot de taken van de adviseurs om samen te zoeken naar innovatieve oplossingen en het starten concrete projecten.
Wat je van de functie kunt verwachten
In de rol van adviseur marketing en communicatie heb je de ruimte om je kwaliteiten, kennis en ervaring in te zetten om de naamsbekendheid van Groningen Werkt Slim te vergroten en de doelen uit het jaarplan om te zetten in passende marketingcommunicatieboodschappen en middelen. Het team marketingcommunicatie bestaat naast de adviseur uit een medewerker en een stagiaire. De adviseur geeft functioneel leiding aan dit team en werkt nauw samen met de projectleider.
Je vervult een sleutelrol binnen het team en ontwikkelt het strategische en tactische (deel)communicatieplan. Ook de uitvoering hoort erbij. Je weet wat de ontwikkelingen zijn in de wereld van media, communicatie en (online-)marketing en in de wereld van de energietransitie/duurzaam ondernemen. Ook kun jij je goed inleven in de doelgroep ondernemers, beweeg je gemakkelijk binnen (grote) organisaties zoals gemeenten en stap je gemakkelijk op mensen af. Wat verder ook bij jou past:
- opstellen en uitvoeren van strategisch communicatieplan;
- adviseren over marketingcommunicatievraagstukken;
- campagnes bedenken en uitvoeren;
- websites en social media beheren en bereik vergroten;
- samenwerking met stuur- en werkgroepleden;
- samenwerking met creatieve bureaus;
- organiseren van bijeenkomsten.
Waar je komt te werken
Je bent onderdeel van de afdeling Communicatie Advies, wat weer valt onder de directie Mens, Organisatie & Communicatie van het Shared Service Center. De afdeling bestaat uit ca. 17 vaste (senior) communicatie-adviseurs en ca. 15 externe adviseurs. Je werkt nauw samen met collega’s van de afdeling Communicatie Advies, afdeling Communicatie Uitvoering (webredactie, nieuwsredactie, vormgeving) en de woordvoerders en bestuursadviseurs van het college. In de dagelijks praktijk werk je vooral met het team Groningen Werkt Slim.
Het mooie aan het werken bij Groningen Werkt Slim is dat elk teamlid intrinsiek gemotiveerd is om een positieve bijdrage te leveren aan een wereld waarin zo weinig mogelijk energie wordt gebruikt zodat de negatieve effecten op klimaatverandering beperkt blijven. Daarnaast zijn er korte lijnen en een informele werksfeer binnen het team en is een flexibele houding belangrijk omdat de er veel gebeurt in de wereld van duurzaamheid, ook voor ondernemers. Als team moet je hierop kunnen inspelen. Het team bestaat momenteel uit 7 personen.
Om als adviseur Marketing en Communicatie succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou
- je bent een enthousiaste collega met passie voor communicatie. Je staat in nauw contact met anderen, je weet met jouw communicatieve vaardigheden en aanpassingsvermogen makkelijk te schakelen tussen de diverse interne en externe stakeholders;
- je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als (marketing) communicatieadviseur bij voorkeur een publieke organisatie;
- je hebt een relevante hbo of wo diploma richting Communicatie;
- je bent in het bezit van een rijbewijs of bereid om te reizen;
- je bent een professional met energie, tact, mensenkennis, een hands-on mentaliteit en analytisch denkvermogen en humor.
Uiteraard staat daar ook wat tegenover
Spreekt deze vacature van medior adviseur Marketing en Communicatie je aan? Dan krijg jij collega’s met net zoveel passie voor hun vak als jij hebt! Daarnaast werken wij graag samen met jou aan de volgende stap in jouw carrière en persoonlijke ontwikkeling. Je hebt dan ook keuze uit ons opleidings- en trainingsaanbod van de gemeente Groningen.
Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons
- de kans om iedere dag van betekenis te zijn voor onze samenleving en je steentje bij te dragen aan duurzaamheid in Groningen;
- een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 4.671,- [functioneel schaal 10, HR21-normfunctie adviseur IV, met roepnaam communicatieadviseur];
- je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
- naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
- een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
- een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
- de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
- we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
- wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
- we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!
Informatie
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Ellen de Ruijter-Groenewold (Hoofd communicatie advies) via 06-52730794 / ellen.de.ruijter@groningen.nl of Floris van Dijk (Projectleider Groningen Werkt Slim) via 06-55414810 / floris.van.dijk@groningen.nl.
Reageren
Ben jij enthousiast en match je goed met het profiel? Twijfel vooral niet en solliciteer direct om jouw loopbaan te boosten als adviseur marketing en communicatie!
Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 16 april 2023. De gesprekken staan gepland voor vrijdag 21 april 2023. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven, waarbij voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.
Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Bekijk hier alle vacatures van de Gemeente Groningen.