HR-adviseur beleid & contracten

Structureel | 32 uur per week

 

Voor onze afdeling HR-Strategie zijn we op zoek naar een HR-adviseur beleid & contracten, waarbij je, samen met de strategisch adviseurs, participeert in grotere HR-projecten, kleinere projecten zelf oppakt en uitvoert en waarbij jij operationeel verantwoordelijk bent voor de juiste uitvoering van het contractmanagement van onze HRM-leveranciers zoals uitzendbureaus, detacheringspartijen en de arbo-dienstverlener.

 

Wat je onder andere van de functie kunt verwachten

Als HR-adviseur beleid & contracten kun je deze functie grofweg in tweeën verdelen. Enerzijds ben je in deze nieuwe rol verantwoordelijk  voor een juiste uitvoering van het contractmanagement met onze HR-partners. Je voert operationeel overleg, bent voor de organisatie intern en de partners extern het eerste aanspreekpunt voor vragen en over gemaakte afspraken. Je zorgt dat KPI’s worden nageleefd, zoekt naar prestatieverbetering en verbindt lijntjes met elkaar. Bovenal zorg je ervoor dat de HR-partners goede dienstverlening bieden en daarmee van meerwaarde kunnen zijn voor onze organisatie. Anderzijds werk je samen met de strategisch adviseurs aan de uitvoering van de HR-strategie. Je ondersteunt bij grote projecten en pakt in zelfstandigheid kleinere projecten zelf op. Zo is de portefeuille Diversiteit en Inclusie belegd bij een strategisch adviseur, maar ben jij volledig verantwoordelijk voor het organiseren van ‘De week van de Diversiteit’. Je hebt daarnaast een oog voor data en weet je, door diverse databronnen met elkaar te vergelijken, tot goede signaleringsrapportages te komen. Ook schrijf je begeleidende teksten bij overzichten en visuals en stel je zelf beleidsstukken op.

  • je stelt HR-beleidsvoorstellen, -memo’s en adviezen op;
  • je draagt bij aan de uitvoering van HR beleidsvoorstellen en zorgt vervolgens voor een zorgvuldige implementatie;
  • je vertaalt HR data naar analyses/signaleringsrapporten;
  • je zorgt voor de juiste communicatie naar betrokken stakeholders en bijvoorbeeld intranet of nieuwsbrieven;
  • je verricht operationeel tactische taken op het gebied van contractmanagement, zoals het vervullen van de accountmanagement rol, het voeren van operationele overleggen met de HR-partners en het zorgen voor naleving van gemaakte afspraken terwijl je ook toeziet op rechtmatigheid. Ook heb jij, samen met de strategisch adviseur, een groot aandeel in de aanbestedingsprocedures.

Waar je komt te werken

De gemeente Groningen is de zesde gemeente van Nederland en heeft ruim 3300 medewerkers in dienst. Als gemeente hebben wij veel organisatieonderdelen onder eigen dak. Dat betekent een enorme diversiteit aan collega’s, functies en werkzaamheden, variërend van de groenvoorziening in Stadspark en Noorderplantsoen, tot cultuur in de Stadsschouwburg en Oosterpoort. Van sociale thema’s zoals armoede en schuldhulpverlening tot grote opgaven op het gebied van wonen, wijkvernieuwing en verkeer. En van stadsbeiaardier tot Chief Data Officer. Dat betekent voor ons als afdeling HRM een enorme uitdaging als het gaat om modern en effectief HRM-beleid, uitvoering, tools, instrumenten en investeren we in onze relatie met diverse HR-partners.

De afdeling HRM adviseert, faciliteert en ondersteunt de organisatie op zowel strategisch-, tactisch- als operationeel niveau.  HRM bestaat uit ruim 60 collega’s verspreid over drie afdelingen, namelijk HRM-Strategie & Ontwikkeling, HRM-Advies en HRM-Services. De functie van HR-adviseur beleid & contracten valt onder de afdeling HRM-Strategie & Ontwikkeling. Je werkt samen met zes andere (directe) collega’s, waaronder de strategisch adviseurs en een HR-ondersteuner.

De afdeling HRM is onderdeel van de directie Mens, Organisatie & Communicatie en vormt samen met de directies Informatie & Services (I&S)  en Financiën, Inkoop en Juridische Zaken (FIJ) het SSC.

 

Om als HR-adviseur beleid & contracten succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou

  • je hebt hbo-werk & denkniveau, in een richting die aansluit bij het HR werkveld;
  • je hebt kennis van diverse actuele HR thema’s en weet van buiten naar binnen te halen;
  • je neemt initiatief en pakt zaken van nature graag op;
  • je bent omgevingsbewust en organisatie sensitief; je weet onze, soms complexe wensen, te vertalen naar onze HR-partners en andersom;
  • je bent vlot met je pen en weet daardoor goede teksten te produceren;
  • je staat stevig in je schoenen  weet wat er nodig is om verandering in gang te zetten en weet ook de juiste partijen aan tafel te krijgen om die verandering te realiseren.

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 4.671,-- [functioneel schaal 10, HR21-normfunctie adviseur IV];
  • je kan ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
  • we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie

Heb je nog vragen over deze functie, dan kun je contact opnemen met Solveg Snippe, hoofd HR-Strategie & Ontwikkeling via telefoonnummer 06-51495985 of solveg.snippe@groningen.nl.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 11 december 2022. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven, waarbij voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.        

Solliciteer