Functioneel Beheerder eDocs
Structureel | 36 uur per week
Als functioneel beheerder ben jij de consultant als het gaat om document management binnen onze organisatie. Jij bent de adviseur van onze archiveringsapplicatie (eDocs, DM22) en kan tegenwicht bieden aan onze interne klanten en stakeholders. Een veelzijdige functie, omdat je niet alleen kennisdrager bent van de applicatie, maar ook meedraait in projecten en daarnaast gebruikers helpt en adviseert.
Wat je onder andere van de functie kunt verwachten
Jij bent betrokken in de dagelijkse afhandeling van incidenten en het adviseren van onze gebruikers. Een kernelement hierin is het meedenken over wijzigingen die het werk van de klant makkelijker en beter maken. Je wordt uitgedaagd om hierin een proactieve rol te pakken, waarbij je gevraagd en ongevraagd advies geeft. Omdat je mee gaat helpen binnen projecten is het belangrijk dat je expertise hebt in DIV- domein en dat je innovatief bent en de nodige analytische vaardigheden meebrengt.
De sfeer in het team is open en we helpen elkaar zodat we samen verantwoordelijk zijn voor de continuïteit van de afdeling. We zoeken met het team naar de juiste balans in de werkverdeling. Dat betekent in de praktijk dat je graag een stap extra zet als je daarmee de gebruikers helpt en dat je het ook durft aan te geven als ze even moeten wachten of wanneer iets niet kan. Hiervoor is het belangrijk dat je goed kan communiceren op verschillende niveaus, van directies tot gebruiker.
Andere belangrijke verantwoordelijkheden in deze functie zijn:
- testen uitvoeren om de kwaliteit van de systemen te borgen;
- documenteren;
- geven van trainingen en workshops;
- afstemmen met en coördineren van leveranciers.
Waar je komt te werken
In deze functie werk je samen met zo’n 35 collega’s bij de afdeling Bedrijfsvoering. Het grootste deel van de mensen is functioneel beheerder en daarnaast is er een aantal testspecialisten. Deze afdeling valt onder de directie Informatie en Services, en samen met onder andere HRM en Financiën vormen we het Shared Service Center van de gemeente. Daarnaast zijn er nog 16 andere directies. De precieze organisatiestructuur leggen we je graag uit als we elkaar spreken.
Om als functioneel beheerder succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou
- HBO werk- en denkniveau (vereiste);
- kennis van Agile-Methodieken, ITIL processen en BiSL;
- bereidheid om je te verdiepen in het vakgebied d.m.v. opleidingen.
Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons
- de functie is ingedeeld in normfunctie medewerker systemen II, schaal 9 (maximaal €4.208,-). Afhankelijk van wat jij meebrengt is inschaling als medewerker systemen II met CM, schaal 10 (maximaal €4.671,-) mogelijk.
- je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
- naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
- een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
- een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
- de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
- we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
- wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
- we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!
Uiteraard willen wij net zo graag als jij dat we een goede match zijn. Een Talentenanalyse (TMA) maakt daarom onderdeel uit van jouw sollicitatieprocedure.
Informatie
Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Ron Rispens (hoofd I&S Bedrijfsvoering) via telefoonnummer 06-43997951.
Reageren
Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 1 december 2022. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven, waarbij voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.
Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.