Strategische Projectleiders, met focus op ICT

Structrureel | 2,00 fte

Ben jij communicatief sterk, resultaatgericht en zorg jij dat complexe projecten goed worden begeleid? Heb jij ruime ervaring als Projectleider in de ICT? Dan past de rol van strategisch projectleider bij jou!

 

 

Wij zijn op zoek naar 2 collega’s die onze afdeling komen versterken.

De afdeling Project Management Pool (PMP) levert professionals die opdrachtgevers (interne directies zoals bijvoorbeeld Directie Informatie & Services en Directie Maatschappelijke Ontwikkeling) helpen hun programma’s en projecten te realiseren. Wij voorzien in projectleiders en -ondersteuners, procesadviseurs, agile/scrum specialisten en PSU-begeleiders.

Als afdeling zijn wij een kenniscentrum op ons vakgebied. De afdeling verdient zichzelf terug, door projectleiders tegen een uurtarief in te zetten op opdrachten.

 

Wat je onder andere van deze functie kunt verwachten

  • je geeft leiding aan projecten die strategisch van aard zijn en bent verantwoordelijk voor het stakeholder management voor bestuurlijke, ambtelijke en externe betrokkenen;
  • je houdt rekening met een hoge politieke, financiële en/of maatschappelijke impact;
  • binnen de kaders van je opdracht maak je strategische afwegingen;
  • je projecten hebben grote invloed op de (lokale) omgeving of samenleving;
  • je ontwikkelt en onderhoudt een relatienetwerk;
  • je bent medeverantwoordelijk voor het binnenhalen van projectopdrachten;
  • je bent van het begin tot het einde verantwoordelijk voor het project,  van het scherp krijgen van de opdracht tot de selectie van een leverancier en de implementatie van nieuwe software;
  • de diversiteit aan projecten is groot, met verschil in opdrachtgevers, domeinen en complexiteit. De aanpak van een project is daarom niet altijd dezelfde.

 

Hoe ziet een werkdag van een strategisch projectleider eruit?

“Geen dag is eigenlijk hetzelfde. Dat is juist het leuke aan deze baan”. Volgens een collega projectleider. “Ik heb net een opdrachtgever blij gemaakt, want ik word projectleider van het project Vervanging Financieel systeem. Daarna door naar een intake voor een nieuw ICT project in het sociale domein en ook een collega projectleider geholpen met een collegiale review op zijn projectplan. Tussen de middag even een wandeling door de stad om het hoofd leeg te maken. Vervolgens bereid je een overleg van de stuurgroep Omgevingswet voor. En aansluitend een intervisiebijeenkomst gehad met een aantal collega projectleiders, aan het eind van de dag nog een overleg met een andere gemeente om te kijken of wij gebruik kunnen maken van hun expertise. Zo vliegt de dag voorbij“.

 

Waar je komt te werken

De afdeling PMP maakt, samen met 3 afdelingen HRM en 2 afdelingen Communicatie, deel uit van de directie Mens, Organisatie & Communicatie (MOC), één van de 16 directies binnen de gemeente Groningen, en vallend onder het Shared Service Center.

De afdeling PMP bestaat uit 2 teams, elk met een afdelingshoofd. Elk hoofd is verantwoordelijk voor een team (circa 30 fte per team).

De precieze organisatiestructuur leggen we je graag uit als we elkaar spreken.

 

Om als projectleider succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou

  • WO-werk en denkniveau;
  • meerjarige ervaring met het leiden van strategische projecten op het snijvlak van ICT en organisatie;
  • tenminste IPMA-C gecertificeerd;
  • succesvolle (organisatie-)ontwikkelingen hebben doorgevoerd.

Competenties; van nature ben je goed in

  • regisseren;
  • resultaatgericht werken;
  • samenwerken met allerlei actoren en zorgen voor draagvlak;
  • communicatief zeer vaardig.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons in dienst komt krijg je van ons

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 6.103,00 [functioneel schaal 12, HR21-normfunctie Projectleider II];
  • je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een iPad óf laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm en een thuiswerkvergoeding;
  • we hebben een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • wij zijn als organisatie continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Eveline van der Staal, hoofd PMP, via telefoonnummer 06 – 22 92 46 62 of Astrid Egberink, hoofd PMP telefoonnummer 06 - 55 34 89 18.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 18 oktober 2022. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 26 oktober 2022, waarbij een rollenspel en assessment onderdeel kunnen uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!


Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.           

Solliciteer