Informatie adviseur

Tijdelijk voor 1,5 jaar | 0,8-1,00 fte

Wij zijn op zoek naar een informatie adviseur, tijdelijk voor de duur van 1,5 jaar. Ben jij in staat vanuit het belang van de business en binnen gestelde kaders te opereren in een complexe en dynamische omgeving? Ben jij goed in adviezen helder op papier te zetten en uit te leggen én hierbij verschillende belangen te managen? Ben je daarnaast een echte verbinder, die samenwerking opzoekt waar nodig? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Wat jij onder andere van de functie kunt verwachten:

Als informatie adviseur ben je verantwoordelijk voor het adviseren over informatisering vraagstukken en bereidt veranderingen voor zodat deze in projectvorm in uitvoering kunnen worden gebracht. Hiervoor is het belangrijk om overtuigend te zijn en dat je jouw adviezen goed onderbouwd kunt uitleggen, zonder je omgeving te verliezen. Hierbij richt je je op specifieke ontwikkelingen (eventueel domein overstijgend), en heb je de directie Inkomensdienstverlening en de GGD in portefeuille. Het kan bijvoorbeeld gaan om het coördineren van alle werkzaamheden om een applicatie aan te schaffen. Je start bij een behoefte vanuit de business en vertaalt deze behoefte in een mogelijke applicatie of significante aanpassing daarvan. Om te kijken wat het best passend is in de organisatie betrek je de experts van inkoop, security, informatiebeheer, privacy, architecten, etc. Daarbij stuur je op de voortgang en het resultaat. Voor de uitoefening van je functie beschik je over goede interne contacten, heb je een hands on mentaliteit en weet je de belangen vanuit de business te matchen met de ontwikkeling van I&S.

 

Waar jij komt te werken:

ICT en digitalisering wordt steeds bepalender voor de gemeente. Informatiemanagement speelt daarin een belangrijke rol. Jij bent samen met collega informatie adviseurs en de strategisch informatiemanager verantwoordelijk voor de advisering over de ontwikkeling van de informatievoorziening, waarin jij vooral kijkt naar de directies Inkomensdienstverlening en de GGD en je bereidt projecten voor om de gevraagde veranderingen door te voeren.

Jij bent vanuit de afdeling Regie onderdeel van de directie Informatie & Services (I&S). En je werkt nauw samen met de strategisch informatiemanager, informatie adviseurs en andere functies binnen de directie I&S. Maar ook met externe leveranciers.

Je wordt als informatie adviseur voor vier dagen (32 uur) in de week ingezet binnen het Sociaal Domein. Dit ter vervanging van één van de leden van het bestaande team. De inzet zal zich grotendeels richten op de directie Inkomensdienstverlening en GGD.

 

Project Vernieuwing Applicaties Sociaal Domein (VASD)

Tot 2023 ben je voornamelijk bezig met het project VASD. Dit project vervangt de primaire applicaties die op dit moment in het Sociaal Domein gebruikt worden voor één nieuw, integraal werkend, systeem. Binnen het project VASD ben jij het aanspreekpunt vanuit I-advies voor de directie Inkomensdienstverlening (excl. Groningse Kredietbank). Je zal de directie begeleiden bij de implementatie van dit systeem.

 

Om als Informatie adviseur succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • bedrijfskundig inzicht;
  • talent voor organiseren en plannen;
  • bij voorkeur enkele jaren aantoonbare ervaring in de genoemde werkzaamheden en bij een overheidsinstelling.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat jij bij ons in dienst komt, krijg je van ons:

  • een salaris, afhankelijk van jouw achtergrond, van maximaal € 4.494,- bruto per maand op basis van een 36 uur per week (HR21 normfunctie Adviseur IV–schaal 10);
  • je kunt ervoor kiezen om ADV-uren op te bouwen;
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget. Dit budget is opgebouwd uit vakantiegeld, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage en bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen of dat je dit elke maand of periodiek bij je salaris wilt. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • een leven lang ontwikkelen vinden wij heel normaal. Daarom hebben wij een opleidingsbudget voor iedere afdeling en een digitaal leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • een telefoon en een Ipad of laptop in bruikleen;
  • de mogelijkheid om thuis te werken. In dat geval faciliteren wij voor jou voorzieningen die dit verantwoord maken, denk aan een bureaustoel of extra beeldscherm;
  • er is een actieve jongeren vereniging voor ambtenaren tot en met 35 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
  • de organisatie is continu in ontwikkeling. Dat betekent dat er altijd diverse doorgroeimogelijkheden voor jou zijn, zowel binnen de directie als de gehele organisatie;
  • we hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

De functie is in eerste instantie voor de duur van 1,5 jaar, afhankelijk van het resultaat/succes van de werkzaamheden is er kans op verlenging.

Een Talent Motivatie Analyse (TMA) kan onderdeel uitmaken van de procedure.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Danielle van Goor, interim teamleider I-advies (06-52572082), en Gerke Bos, strategisch informatie manager, (06 21885039).

 

Reageren

Ben je geïnteresseerd, reageer dan uiterlijk 9 december 2021 via de onderstaande button “Solliciteren”. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

De corona-sollicitatieprocedure

Wij hechten waarde aan het elkaar daadwerkelijk “live” zien bij sollicitatiegesprekken. We leren je namelijk graag echt kennen. Uiteraard houden we ons daarbij aan de RIVM maatregelen die op dat moment gelden.

  

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

  

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.   

Solliciteer