Senior Salarisadministrateur

structureel | 0,8 - 1 fte

 

Ben jij een spin in het web die het leuk vindt om maandelijks 3000 salarisverwerkingen te verzorgen? En spreekt het je aan om in de dynamische en veranderende omgeving als Gemeente Groningen te werken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Afdeling HRM heeft per 1 juli 2020 haar reorganisatie afgerond en is momenteel in transitie naar een moderne HR-afdeling met een meer zakelijke dienstverlening aan de organisatie. Een afdeling met oog voor de mensen en hun ontwikkeling, die samen de organisatie maken.

HRM speelt vanuit het SSC (Shared Service Center) een belangrijke rol in de verbinding tussen de diverse organisatieonderdelen en adviseert over mens én organisatie met een bredere (bedrijfsvoerings)blik, op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau.

De afdeling bestaat uit drie teams, namelijk HR Services, HR Advies en HR Strategie & Ontwikkeling, met in totaal 60 fte.

De functie van Senior Salarisadministrateur valt onder team HR Services (15 fte). Dit team bestaat uit een front- en een backoffice. In de frontoffice werken de medewerkers van de HR Servicedesk. De backoffice zorgt voor een correcte, tijdige en volledige personeels- en salarisadministratie en informatievoorziening.

 

Daarnaast biedt het team administratieve, secretariële en organisatorische ondersteuning aan haar HR collega’s.

 

Jij

  • verstrekt informatie aan HR collega’s, leidinggevenden en medewerkers over gecompliceerde vraagstukken bij salarisaangelegenheden;
  • anticipeert op wijzigingen van wettelijke regelingen, initieert het doorvoeren van wijzigingen en zorgt voor de juiste implementatie;
  • werkt voor de implementatie en doorontwikkeling van het salarissysteem nauw samen met applicatiebeheer, de kennis-en ketenmanager en leverancier;
  • draagt zorg voor de uitvoering van begrotings-, rekening-, en afdracht werkzaamheden;
  • bewaakt de kwaliteit van de processen van de salarisadministratie;
  • rapporteert en signaleert aan de leidinggevende;
  • bent als senior het eerste aanspreekpunt en de sparringpartner voor de collega’s op de salarisadministratie;
  • levert een bijdrage aan de verdergaande digitalisering en optimalisering van de HR-processen/workflows.

 

Om in deze functie succesvol te zijn:

  • functioneer je op minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • heb je een relevante vakgerichte opleiding, bijvoorbeeld PDL of BKL;
  • beschik je over minimaal 2 jaar aantoonbare actuele relevante werkervaring;
  • heb je affiniteit en ervaring met procesmanagement en systemen van Raet (Youforce, Beaufort), UWV werkgeversportaal en Belastingdienst.

 

Competenties

Daarnaast vinden we voor deze functie een aantal specifieke competenties van belang:

 

Organiseren van eigen werk | Jij bepaalt op effectieve wijze doelen en prioriteiten naar benodigde tijd, acties, middelen en mensen om dit vervolgens doelmatig te organiseren om deze doelen te bereiken.

Kwaliteitsgerichtheid | Jij streeft voortdurend verbeteringen na in het eigen werk, als dat van de backoffice.

Voortgangsbewaking | Jij anticipeert op en bewaakt de voortgang van gemaakte afspraken en plannen.

Probleemanalyse | Jij signaleert en onderzoekt gegevens en probeert verbanden te leggen tussen deze gegevens om de oorzaak van een probleem te vinden.

Stressbestendigheid | Jij kunt effectief blijven presteren onder tijdsdruk of bij druk van meerdere of moeilijke taken, of bij tegenslag.

 

Wij bieden

Wij bieden een uitdagende functie in een organisatie die constant in ontwikkeling is. Jouw expertise, enthousiasme en inzet doen er toe. Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.048,- bruto per maand volgens CAO Gemeenten bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 9, HR21 normfunctie Medewerker Bedrijfsvoering I, salarisnorm 01 oktober 2020). Daarnaast heb je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en beschik je over een Professioneel OpleidingsBudget (POB). De gemeente Groningen kent een 36-urige werkweek met de keuze voor ADV. Binnen de gemeente Groningen is een actief jongerennetwerk.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Hacer Merdin, Hoofd HR Services, via Hacer.Merdin@groningen.nl of 06 -  29 55 17 28, zij is afwezig van 24 febuari 2021 t/m 2 maart 2021, of je kunt contact opnemen met Alette Noorman, HR Adviseur, via 06 – 55 48 29 66.

 

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 7 maart 2021. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

 

Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!

 

 

Deze vacature wordt extern opengesteld waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

                                                                                                                                                     

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers 

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.          

Solliciteer