Productmanager zakelijke dienstverlening Stadsbeheer

Tijdelijk met uitzicht op vast dienstverband | 1 fte

Ga jij ons team Zakelijke dienstverlening naar een hoger plan brengen?

Het team Zakelijke dienstverlening (Milieudienst Groningen) staat voor een grote uitdaging. Hou je van een uitdaging, ben je zowel commercieel als maatschappelijk gedreven en zijn financiële puzzels, analyses en denken in processen helemaal ‘jouw ding’. Twijfel dan niet om op de vacature te solliciteren.

Als Productmanager ben je onderdeel van het team, maar vanuit je coördinerende rol ben je in staat hun behoefte te vertalen naar oplossingen. Daarnaast ben je de inhoudelijke financiële expert, die alles weet over de tarieven, slimme contractvormen en het maken van business cases. De processen en de resultaten van het team zakelijke dienstverlening kan je optimaliseren en in kaart brengen. 

 

Jij

  • bent het aanspreekpunt voor het team Zakelijke dienstverlening;
  • hebt een gezonde commerciële instelling;
  • bent sterk in het analyseren en doorgronden van processen en financiële data;
  • bent aantoonbaar financieel goed onderlegd, maakt business cases en adviseert over vraagstukken;
  • kunt (omzet)rapportages genereren en analyseren en op basis daarvan acteren;
  • bewaakt de afzet en winstgevendheid van de producten en diensten en initieert berekeningen hiervoor;
  • bent verantwoordelijk voor het prijsbeleid, het opstellen van de jaarlijkse tarieven, coördineert en communiceert over prijswijzigingen;
  • zorgt voor een goede werkverdeling en bezetting van het team;
  • participeert in projectmatige en promotieactiviteiten.

 

Plek in de organisatie

Het bedrijfsbureau is een ondersteunende afdeling binnen de directie Stadsbeheer. Onderdeel van het Bedrijfsbureau is het team zakelijke dienstverlening dat zorgt voor de verkoop van onze producten en diensten voor de zakelijke markt. Het Bedrijfsbureau zit midden in een herinrichtingstraject en het team Zakelijke dienstverlening is daarin één van de speerpunten.

 

Wij vragen

  • WO werk- en denk niveau; bij voorkeur een commerciële of bedrijfskundige richting;
  • digitaal vaardig;
  • ervaring en aantoonbaar succes in de zakelijke/commerciële dienstverlening, bij voorkeur productmanagement;
  • kennis van de afvalwereld is een pré;
  • ervaring met coördineren;
  • een gedreven en enthousiaste teamspeler met humor.

 

Competenties

Analytisch| je kunt systematisch data en informatie ontleden, onderzoeken en verbanden leggen. Je kunt situaties in een meer omvattend kader plaatsen, je kunt nieuwe informatie effectief toepassen.

Resultaatgericht| in deze functie is het belangrijk dat je een drive hebt om te scoren. Je moet het als een uitdaging zien om doelen te stellen en deze doelen te realiseren. Je hebt durf, je signaleert kansen en kan deze inzetten voor de organisatie. Je bent loyaal zonder je professionele onafhankelijkheid te verliezen.

Samenwerken| op effectieve wijze zet je in voor de zakelijke dienstverlening, maar draag je ook bij aan het gezamenlijk doel van Stadsbeheer.

Veerkracht| aanpassingsvermogen en flexibiliteit zijn van belang in de veranderende omgeving waarin je terecht komt. Je blijft effectief presteren ondanks tijdsdruk, tegenslag of tegenspel.

Communicatief| je moet makkelijk contacten kunnen leggen, weten mensen te overtuigen en duidelijk kunnen zijn. Zowel extern als intern weet je mensen aan je te verbinden.

Pragmatisch| een positieve dienstverlener, met doorzettingsvermogen die altijd op zoek is naar de best passende oplossing.

 

Wij bieden

Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 5.067,00 bruto per maand volgens CAO Gemeenten bij een fulltime dienstverband (HR21 Adviseur III, functioneel schaal 11). Werken in een boeiende omgeving, binnen een leuk team, binnen een organisatie in beweging en met goede arbeidsvoorwaarden.

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met mevrouw K. Swiggers, afdelingshoofd Bedrijfsbureau, tel.nr. (050) 367 5190

 

Reageren

Ben je geïnteresseerd, reageer dan uiterlijk 15 juli 2020 via de onderstaande button “Solliciteren”. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

Het kan voorkomen dat de mail van de gemeente Groningen in uw ongewenste items (spambox) terecht komt. Check deze daarom regelmatig.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben

                                                                                                                    

Interne vacatures worden opengesteld voor: medewerkers met een vaste aanstelling bij de gemeente Groningen en de gemeente Ten Boer; medewerkers met een tijdelijke aanstelling bij de gemeente Groningen; (oud-) medewerkers die op basis van het ARG een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7 en 10A/D ARG); kandidaten uit de allochtonenpool; medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen); WSW-personeel; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers < 30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen).

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer