Projectleider Schulden, Armoede en Minimabeleid (SAM)

Ben jij de ervaren projectleider die wij zoeken? En heb je ervaring met projectmatig en/of opgavegericht werken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De gemeente Emmen is voor het team Schulddienstverlening (SDV) voor een periode van 12 maanden op zoek naar een:

Projectleider Schulden, Armoede en Minimabeleid (SAM)

(minimaal 24 uur per week)

Vacaturenummer: KL 19.011

 

Inhoud van de klus

Sinds 1 januari 2019 is het beleidsplan ‘Oog voor SAM 2019-2022’ van toepassing. Het plan omvat het integraal schulden-, armoede- en minimabeleid en kent 8 actielijnen. De uitvoering van het SAM-beleid betekent doorgaan en doorontwikkelen van het bestaande beleid op het  gebied van schulden, armoede en minima. Het doorontwikkelen betekent niet opnieuw beginnen maar wel uitbreiden, vernieuwen en versterken. Doorontwikkeling krijgt vorm door meer maatwerk te leveren, meer zelfredzaamheid en betrokkenheid van inwoners te creëren, hulpverlening in samenhang aan te pakken en meer in te zetten op preventie en vroegsignalering.

Doel

Met een integrale, duurzame inzet en goed bereikbare, laagdrempelige dienstverlening meer mensen uit een (uitzichtloze) schulden- of armoedesituatie helpen. Rode draad in het SAM-beleid is: meer maatwerk, omdat we geloven dat iedere SAM-hulpvraag uniek is en raakt aan alle leefgebieden.

De projectleider draagt zorg voor de implementatie van de diverse actielijnen en zorgt ervoor dat benodigde uitvoerende werkzaamheden worden weggezet in de lijn danwel bij eventuele externe organisaties.

Duur van de klus

De duur van de klus is maximaal 12 maanden (minimaal 24 uur per week). Deze klus wordt opgepakt onder verantwoordelijkheid van de teamleider Schulddienstverlening.

 

Kenmerkend aan jou

Je hebt een helikopterview en kunt omgaan met (eventuele) tegengestelde belangen en individuele wensen en weet dit om te buigen naar het gezamenlijk belang Je bent uitstekend in staat om belangen met elkaar te verbinden, politiek/bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust.

Je bent resultaatgericht en weet welke werkzaamheden moeten worden opgepakt om het doel te bereiken. Je stelt meetpunten en mijlpalen. Je bent creatief en analytisch sterk en je denkt in oplossingen in plaats van problemen om tot een optimaal resultaat te komen.

 

Wat verwachten we van je?

  • HBO werk- en denkniveau;
  • enkele jaren ervaring met projectleiding en/of procesmanagement
  • het projectteam aanstuurt;
  • een realistische planning opstelt en de voortgang bewaakt;
  • overzicht houdt over het gehele project;
  • bij de uitvoering van de opdracht zorgt dat er continu verbinding is tussen: visie en uitvoering en het projectteam met mogelijk diverse werkgroepen;
  • knelpunten tijdig inzichtelijk hebt en bespreekbaar maakt;
  • de taken zelfstandig uitvoert en afstemt met de opdrachtgever en verantwoordelijk wethouder.
  • eventueel benodigde collegevoorstellen schrijft.

Wat bieden wij jou

Afhankelijk van je ervaring, kennis en opleiding bieden wij een salaris van maximaal € 5.756,00 bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% (bruto) over je salaris, die je naar eigen voorkeur kan besteden.

 

Wil je meer informatie?

Neem dan contact op met Wenda Wiebrands (teamleider SDV) via het algemene telefoonnummer van de gemeente Emmen: 14 0591.

Solliciteren

Heb jij zin om deze uitdaging met ons aan te gaan? Reageer dan vóór 16 december via https://vacatures.vooruitindrenthe.nl. Je kunt je brief richting aan Wenda Wiebrands o.v.v. KL 19.011.