Medewerker personeelsadministratie
Vind je het leuk om de personeelsadministratie tot in de puntjes te regelen? En ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou!
De gemeente Emmen is voor het team Human Resource Management (HRM) op zoek naar een
Medewerker personeelsadministratie (20 - 24 uur per week)
vacaturenummer: 23.021
Dit ga je doen
De personeelsadministratie heeft primair de focus op de administratieve processen. Je bent verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling die bestaat uit:
- Het in- door- en uitstroomproces van verschillende arbeidsrelaties (van medewerkers,), o.a. het opstellen van brieven, arbeidsovereenkomsten en verwerken van mutaties.
- Verwerken van diverse verlofaanvragen (o.a. zwangerschaps- en bevallingsverlof, betaald en onbetaald verlof, zorgverlof, partnerverlof en ouderschapsverlof) vanuit Youforce.
- Verzorgen van het proces rondom de ambtseed en belofte.
- Beantwoorden van vragen van o.a. medewerkers m.b.t., verlof en verder voorkomende personele vragen en het bijhouden van diverse mailboxen.
- Maken van brieven en berekeningen rondom ambtsjubilea.
- Periodiek een verzuimoverzicht van langdurig zieken genereren en het doorgeven van eventuele verzuimmutaties aan de salarisadministratie en het korten van verlof.
- Zorgdragen voor een goede afhandeling en doorstroom van brieven en andere documentatie richting het team INF t.b.v. archivering.
- Uitvoeren van ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van de salarisadministratie.
- Ondersteunende rol bij de inrichting van Youforce / Selfservice, o.a. processen in kaart brengen, een workflow optimaliseren en bouwen van brieven.
Je werk is verbonden met de werkzaamheden van de salarisadministrateurs en met hen werk je dan ook nauw samen. Daarnaast werk je ook veel samen met de HR adviseurs.
Kenmerkend aan jou
Je hebt een dienstverlenende instelling en werkt accuraat. Daarnaast beschik je over goede contactuele vaardigheden en adviesvaardigheden richting medewerkers en externe klanten. Bij piekmomenten en/of bij afwezigheid help jij jouw collega’s. Je bent flexibel en dat betekent in deze functie dat er vrijwel dagelijks werkdruk is waar je goed mee om moet kunnen gaan.
Wat vragen wij?
Voor deze functie heb je een afgeronde MBO opleiding (niveau 4). Je beschikt over enkele jaren relevante werkervaring in een soortgelijke functie. Daarnaast heb je ervaring met HRM-systemen (Youforce en Beaufort) en beschik je over ruime ICT kennis voor het vervaardigen van rapportages. Kennis van arbeidsrecht is een pré.
Wat bieden we jou?
Wij kunnen je een leuke baan bieden in een team dat volop in beweging is. Daarnaast is er ruimte om jouw frisse blik in te brengen. Kortom, een omgeving waarin we willen leren met en van elkaar. Daar is een salaris aan verbonden van maximaal € 3.301,00 (schaal 7) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je een individueel keuze budget (IKB) van 17,05% over je salaris, dat je naar eigen voorkeur kan besteden.
Het team
Team HRM is het eerste aanspreekpunt voor het management en de medewerkers. Door ons team worden diverse processen en specialismen uitgevoerd, ontwikkeld en vormgegeven. De verschillende onderdelen versterken elkaar en vullen elkaar aan. We houden ons bezig met de volgende aandachtsgebieden: beleids- en organisatieadvies, integriteit, mobiliteit en ontwikkeling, personeelsinformatie, personeelsadvies en personeels- en salarisadministratie.
Werken bij de gemeente Emmen
Werk je bij de gemeente Emmen, dan werk je in een organisatie waar de dienstverlening aan onze inwoners en bedrijven voorop staat. We zijn de grootste gemeente in Drenthe en één van de 40 grote gemeenten in Nederland. Met zo’n 900 collega’s werken we voor en met ruim 100.000 inwoners. Dit doen we samen met collega’s uit verschillende teams binnen onze organisatie, met partners, andere overheden, bedrijven en natuurlijk met inwoners.
Ontwikkeling vinden we belangrijk. Door te ontwikkelen groeien we samen naar een organisatie die nog wendbaarder en flexibeler is. Dit doen we om de ontwikkelingen in de steeds sneller veranderende samenleving op te vangen en nu en in de toekomst er te zijn voor onze inwoners en bedrijven. We juichen het toe als iedere collega daaraan een eigen perspectief en waarde toevoegt.
Wil je meer informatie over de functie?
Neem dan contact op met Frank Visser (teamleider HRM) via het algemene telefoonnummer 140591.
Solliciteren
Ben je enthousiast over deze functie reageer dan via Medewerker personeelsadministratie (vooruitindrenthe.nl) ? Stuur dan je brief en curriculum vitae t.a.v. Frank Visser.
De deadline voor sollicitaties van de interne kandidaten staat op 25 februari 2023.
De selectiegesprekken voor de interne kandidaten staan gepland op woensdagmiddag 1 maart en donderdagmiddag 2 maart.
De deadline voor sollicitaties van de externe kandidaten staat op 5 maart 2023.
De selectiegesprekken voor de externe kandidaten staan gepland op donderdagmiddag 9 maart en vrijdagmiddag 10 maart.