Consulent Inkomen/ Consulent leefgeldregeling Oekraïne
Om het team Inkomen te versterken, zoeken wij een:
Consulent Inkomen / Consulent Leefgeldregeling Oekraïne
Voor 32 uur per week.
Algemeen
Ben jij thuis in de sociale wet- en regelgeving en vind je het leuk om inwoners op weg te helpen met uitkeringen en andere voorzieningen waar zij mogelijk recht op hebben? Kun jij daarnaast goed situaties inschatten en heb jij geen moeite je hoofd koel te houden wanneer er zich een spoedprocedure voor doet? Lees snel verder over de functie van Consulent inkomen!
Functieomschrijving
Als Consulent Inkomen ben je verantwoordelijk voor het tijdig en juist verstrekken van uitkeringen in het kader van de Participatiewet / IOAW en aanverwante regelingen. Je voert intakegesprekken met nieuwe klanten. Het verwerken van aanvragen voor levensonderhoud is een integraal onderdeel van de functie van Consulent Inkomen. Je doet de beëindigingsonderzoeken. Je handelt de aanvragen voor bijzondere bijstand af en indien noodzakelijk ga je op huisbezoek. Je stelt rapportages en beschikkingen op, toetst de rechtmatigheid en registreert rapportages en berekeningen.
Je kunt ook ingezet worden voor het verstrekken van leefgeld aan vluchtelingen uit Oekraïne. Naast de behandeling van de aanvragen ben jij ook het aanspreekpunt voor de inwoners met de vragen over de leefgeldregeling. Bij een aanvraag inventariseer je of je beschikt over voldoende bewijsstukken voor een administratieve afhandeling en waar nodig ga je in gesprek met de inwoner. Je beoordeelt het recht op de leefgeldregeling aan de hand van het beleid. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de verdere afhandeling van het administratieve traject wat je op een zorgvuldige wijze uitvoert.
Wat breng je mee:
- je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau (bij voorkeur Sociaal Juridisch Dienstverlening, SJD)
- je hebt kennis van de Participatiewet/ IOAW
- je hebt meerjarige werkervaring als 'Consulent Inkomen' bij een gemeentelijke sociale dienst
- je weet de wet- en regelgeving goed te verwoorden richting de klant, zowel mondeling als op schrift
- je kunt de klant correct te woord te staan en weet goede resultaten te behalen met jouw team
- je weet een grote caseload te beheren en houd je hoofd koel wanneer er een spoedprocedure binnen komt
- je bent empathisch, sociaal ingesteld en communiceert makkelijk
- je hebt kennis van Suite/ PKO
Wat kunnen wij jou bieden
- een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid
- een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
- het salaris is maximaal €3.732,- bruto op basis van 36 uur per week (schaal 8 CAO Gemeenten, peildatum 01-04-2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring
- naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
- afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband
- goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen
Wij vinden het belangrijk om mensen een kans te geven om het werk te doen waar hun hart ligt. Ben jij een pas afgestudeerde HBO-/ WO-er, die graag naar deze functie wil doorgroeien, maar hier nog stappen voor moet maken, nodigen we je ook van harte uit om te reageren. We kijken dan samen naar de mogelijkheden.
Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature "Consulent Inkomen" vóór maandag 20 maart 2023 via onderstaande sollicitatiebutton.
Meer informatie
- heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Jaap Dijkema (Teammanager Team Inkomen), te bereiken via telefoonnummer 06-31043451
- voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860
- de vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang
- het verkrijgen van de Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming
- de sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 23 maart 2023