Consulent Inkomen

Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Wil jij werken bij een organisatie:

  • Waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?
  • Waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?
  • Die ook online dichtbij is voor inwoners, ondernemers en betrokken partijen?

Solliciteer dan bij de gemeente Eemsdelta!

  

Om het team Inkomen te versterken, zijn wij op zoek naar 3 nieuwe collega's:

Consulent Inkomen
3 x 32 uur per week

 

Algemeen
Ben jij thuis in de sociale wet- en regelgeving en vind je het leuk om klanten op weg te helpen met uitkeringen en andere voorzieningen waar zij mogelijk recht op hebben? Kun jij daarnaast goed situaties inschatten en heb jij geen moeite je hoofd koel te houden wanneer er zich een spoedprocedure voor doet? Lees snel verder over de functie van Consulent inkomen!

 
Functieomschrijving
Als Consulent inkomen ben je verantwoordelijk voor het tijdig en juist verstrekken van uitkeringen in het kader van de Participatiewet en aanverwante regelingen. Je voert intake gesprekken met nieuwe klanten. Het verwerken van aanvragen voor levensonderhoud is een integraal onderdeel van de functie van Consulent inkomen. Je doet de beëindigingsonderzoeken. Je handelt de aanvragen voor bijzondere bijstand af. Indien noodzakelijk leg je huisbezoeken af. Je stelt rapportages en beschikkingen op, toetst rechtmatigheid, registreert rapportages en berekeningen. Je voert werkzaamheden uit binnen het team Inkomen. Het team bestaat uit Consulent inkomen en, Handhaving en Terugvordering & Verhaal.

 
Wat breng je mee

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau (bij voorkeur Sociaal Juridisch Dienstverlening, SJD);
  • Je hebt kennis van de Participatiewet;
  • Je hebt meerjarige werkervaring als 'Consulent inkomen' bij een gemeentelijke sociale dienst;
  • Je weet de wet- en regelgeving goed te verwoorden richting de klant, zowel mondeling als op schrift;
  • Je kunt de klant correct te woord te staan en weet goede resultaten te behalen met jouw team;
  • Je weet een grote caseload te beheren en houd je hoofd koel wanneer er een spoedprocedure binnen komt;
  • Je bent empathisch, sociaal ingesteld en communiceert makkelijk;
  • Je hebt kennis van GWS4all/ PKO.


Wat kunnen wij jou bieden

  • Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • De functie kan ook gedeeltelijk vanuit huis worden uitgevoerd;
  • Een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet;
  • Het salaris is maximaal €3.645,- bruto op basis van 36 uur per week (schaal 8 CAO Gemeenten), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen.

 
Wij vinden het belangrijk om mensen een kans te geven om het werk te doen waar hun hart ligt. Ben jij een pas afgestudeerde HBO-/ WO-er, die graag naar deze functie wil doorgroeien, maar hier nog stappen voor moet maken, nodigen we je ook van harte uit om te reageren. We kijken dan samen naar de mogelijkheden.

 
Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature "Consulent inkomen" vóór maandag 30 mei aanstaande via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • Het verkrijgen van de VOG is onderdeel van de procedure en benoeming.
  • Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Jaap Dijkema (Teammanager Inkomen), te bereiken via telefoonnummer 06-31043451.
  • Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860.
  • De gesprekken staan gepland voor donderdag 2 juni aanstaande tussen 12:00 - 17:00 uur.