Adviseur vitaliteit, gezondheid en ARBO

Werken bij Eemsdelta

Op 1 januari 2021 is de gemeente Eemsdelta ontstaan uit de voormalige gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum. Een nieuwe naam en een nieuwe situatie. Maar met onze vertrouwde kwaliteiten! We zijn een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met Middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken.

 Wil jij werken bij een gemeente Eemsdelta:

- die goed toegankelijk is voor iedereen die ons nodig heeft?

- waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?

- waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?

Kom dan bij ons werken. Om team P&O te versterken zoek we naar een proactieve en verbindende:

Adviseur Vitaliteit, gezondheid en ARBO

32    uur per week

Met jouw expertise adviseer, organiseer en coördineer je binnen onze organisatie op operationeel niveau op het gebied van duurzame inzetbaarheid, vitaliteit, gezondheid en ARBO. Je bent een belangrijke schakel tussen onze arbodienstverlener en de organisatie. Daarnaast fungeer je als sparringpartner voor P&O collega's, leidinggevenden en medewerkers als het gaat om het verhogen van inzetbaarheid en het beheersen van verzuim.

Je signaleert risico's, verbeter- en/ of knelpunten en bewaakt de uitvoering, actualiteit en voortgang van de Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E). Daarnaast heb je een coördinerende en sturende rol binnen het Arboteam en de BHV- organisatie en bent preventiemedewerker voor werklocatie Loppersum.

Deze functie is nieuw binnen onze gemeente en daarmee is er ruimte voor eigen inbreng.

Wat breng je mee:

  • kennis van het inrichten van een providerboog en het assortiment aan interventies om verzuim te reduceren;
  • kennis van trends en ontwikkelingen en het organiseren van acties en interventies;
  • kennis van het opstellen van beleid en het ten uitvoering brengen daarvan in de praktijk;
  • kennis van actuele wet- en regelgeving, onder andere op het gebied van ARBO en de Wet verbetering poortwachter of je kunt deze kennis snel eigen maken.

Wat vragen we van jou:

  • Hbo werk- en denkniveau met minimaal 2-4 jaar recente en relevante werkervaring;
  • je hebt aantoonbare affiniteit met thema's gezondheid, veiligheid en vitaliteit;
  • je bent communicatief vaardig, ondernemend, proactief en verbindend.

Wij bieden:

Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Daar hoort een passend salaris bij dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet en is maximaal € 4048,- (schaal 9, salarispeil 1-10-2020) op basis van 36 uur per week. Afhankelijk van je huidige aanstelling/dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband.

Vragen?

Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Marjan Meijer, beoogd Teammanager P&O via telefoon 06-11433877 Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Marleen Meijer, medewerker P&O via telefoon 0596-639946.

Reageren:

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met cv onder vermelding van “ Adviseur Vitaliteit, Gezondheid en ARBO " vóór 7 december via de sollicitatiebutton. 

De sollicitatiegesprekken staan gepland voor week 50.