Vergunningverlener en coördinator APV, bijzondere wetten, alcoholwet

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

 

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

 

Wij zoeken een:

Vergunningverlener en coördinator APV, bijzondere wetten, alcoholwet

(Voor de periode van 1 jaar, met de intentie tot een vast dienstverband )

In het team Economie en Leefbaarheid werken zo’n 25 collega’s aan een breed takenpakket van beleidsmatig, adviserend en uitvoerend werk. Dit omvat onder meer de APV, subsidieverlening, openbare orde en veiligheid, economie, ondernemersdienstverlening, recreatie en toerisme, gebiedsgericht werken, wonen en onderwijs.

Wat ga je doen?

Het cluster veiligheid bestaat in totaal uit 3 vergunningverleners en 2 adviseurs openbare orde en veiligheid, aangevuld met administratieve ondersteuning. Binnen deze groep coördineer jij het werk en werk je nauw samen met je collega’s.  

 Als vergunningverlener behandel je aanvragen voor vergunningen en geef je advies vanuit de APV, de Alcoholwet en bijzondere wetten. De vergunningverlening voor evenementen, alcoholwetvergunningen, en op termijn exploitatievergunningen is hiervan een belangrijk onderdeel. Ook ben je een direct aanspreekpunt voor de burgemeester (als verantwoordelijk bestuurder) en adviseer je hem rechtstreeks als het gaat om complexere APV-vergunningen.

 Je houdt contact met de organisatoren van (soms jaarlijks terugkerende) evenementen en beoordeelt en toetst de aanvragen aan de geldende wet- en regelgeving en het Coevorder beleid hierin.

 Waar nodig win je advies in bij externe partners zoals collega’s, brandweer, politie en GHOR.

 Je zorgt ervoor dat procedures tijdig doorlopen worden en hebt hierover contact met de aanvragers. Je stelt brieven en besluiten op en je communiceert zowel mondeling als schriftelijk helder, duidelijk en correct.

Wie zoeken we?

  • Een Mbo+/ Hbo werk- en denkniveau
  • Je denkt, voelt en handelt vanuit een klantgerichte houding
  • Je bent goed in het contact met inwoners en bedrijven;
  • Je werk is van hoge kwaliteit en je bent stressbestendig;
  • Je hebt inzicht in administratieve processen en gemakkelijk kunnen werken met digitale (workflow) programma’s
  • Je kunt zelfstandig werken maar functioneert ook goed in een klein cluster binnen een groter team;
  • Je hebt actuele kennis van de APV, Alcoholwet en bijzondere wetten;  
  • Je kunt goed hoofd- en bijzaken scheiden en hebt coördinerende kwaliteiten.

Wat bieden we?

Je werkt binnen een heel dynamische en aantrekkelijke organisatie die volop in beweging is! Als organisatie bieden we collega’s veel ruimte, de kans om opleidingen te volgen en je uren flexibel in te delen. Het betreft een functie van 32-36 uren per week. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform aanloopschaal 8 of functieschaal 9 (tot maximaal € 4048 bruto bij een volledig dienstverband). Je krijgt uitstekende aanvullende arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, een reiskostenregeling en een *Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris, dat naar eigen wens kan worden ingezet. Er zijn ruime thuiswerkmogelijkheden.

Pak jij deze kans?

Voor meer informatie over de vacature kun je bellen met Errol van Veen, teamleider, tel. nr. 0524-598377 of Janneke Berends, P&O-adviseur, tel. nr. 06-31743819. Wij ontvangen je motivatiebrief en CV graag via Vooruit in Drenthe. Klik hier om te solliciteren. Je kunt tot en met dinsdag 7 december 2021 reageren. De gesprekken vinden plaats op 16 en op 22 december 2021.

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.