Functioneel Beheerder

‘De gemeente Coevorden is een organisatie die betrokken is bij de omgeving en waar met elkaar gelachen én hard gewerkt wordt. Waar mensen werken in een mooie mix van jong en oud en diverse achtergronden. Waar je kunt leren, groeien en ontwikkelen. En waar je veel verantwoordelijkheid krijgt vanaf dag één.’

 

Pak jij je kans in Coevorden? Je bent van harte welkom!

 

Wij zoeken om ons voor te bereiden op de toekomst uitbreiding in de functie van:

Functioneel beheerder

(24 tot 28 uur per week voor de periode van 1 jaar, met de intentie tot een vast dienstverband )

 Het team

Het cluster informatievoorziening en -beheer is onderdeel van het team Advies & Services. Het cluster is verantwoordelijk voor een goed werkende, moderne en veilige informatiehuishouding. Dit wordt gerealiseerd door het faciliteren en beheren van informatiestromen en -systemen.

Dit is nodig want de digitale ontwikkelingen gaan razendsnel. Inwoners en ondernemers verwachten van hun gemeente dat ze producten en diensten snel, makkelijk en veilig online kunnen aanvragen. Bestuurders en medewerkers werken waar en wanneer zij willen. Hiervoor hebben zij een mobiele werkplek nodig en toegang tot de informatie die zij nodig hebben om hun werk te kunnen doen. Ook werkt de gemeente digitaal samen met heel veel verschillende partners.

 Om dit in goede banen te leiden, werken we met een informatiebeleidsplan. Dit plan bestaat uit zes sporen: Dienstverlening, Informatieveiligheid, Data en informatie, Duurzame toegankelijkheid en bewaring, Werkplek van de toekomst en Doorontwikkeling I-organisatie. Als ontwikkelgericht cluster werken we, samen met de organisatie, aan de uitvoering van dit plan. We hebben de ambitie om consequent succesvol te zijn. We houden de basis op orde, waardoor we kwaliteit kunnen leveren en makkelijk kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen.   

 Wat ga je doen?

In Coevorden ligt er een mooi en gevarieerd takenpakket voor je klaar. Als functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor een aantal vitale systemen die ervoor zorgen dat Burgerzaken optimaal kan werken. Zo beheer je onder andere iBurgerzaken, Key2Betalen en aanvraagsystemen van reisdocumenten en rijbewijzen (RAAS). Daarnaast onderhoud en monitor je de verbindingen met GBA-V en BRP.

Binnen functioneel beheer werken we met een achtervang / buddy systeem. Je zult dus ook fungeren als 2e beheerder voor een paar nader te bepalen applicaties.

 Als er een probleem is, ben jij iemand die juist aan de slag wil om te zorgen voor het leggen van de puzzel en het oplossen ervan. Jij bent de spin in het web die ervoor zorgt dat gebruikers de juiste autorisaties krijgen en het beste uit de systemen halen en je schakelt makkelijk met leveranciers om de juiste dienstverlening te krijgen. Ook hou je ervan om verantwoordelijkheid te nemen en te krijgen.

Jij staat bekend als die oplossingsgerichte collega die meedenkt over procesverbeteringen, die ontwikkelkansen ziet en implementeert.  

Dit doe je niet alleen binnen het domein Burgerzaken waarvoor je werkt, maar ook om het functioneel beheer van Coevorden verder te ontwikkelen.

 Onder het functioneel beheer valt o.a.:

  • beheren en inrichten van applicaties;
  • beoordelen en signaleren van behoeften en kunnen meedenken in de oplossing en het uitwerken en uitvoeren van advies;
  • thuis zijn in de werkprocessen van de gebruikers;
  • signaleren en oplossen van storingen en meldingen;
  • nauw contact met o.a. de klant, key-users, functioneel beheerders, i-adviseurs en leveranciers (waaronder IT Emmen);
  • meedenken in veranderingen en opstaan voor (innovatie) ontwikkelingen;
  • ondersteuning bieden bij het vervaardigen van managementinformatie;
  • voorbereiden, testen en implementeren van nieuwe versies en applicatiewijzigingen;
  • vervaardigen van beheer documentatie;
  • samenwerking opzoeken met bijv. andere gemeenten.

 Wie zoeken we?

Jij bent een echte teamplayer die het beste uit systemen, mensen en processen weet te halen!  Je hebt een positieve drive, houdt van een grapje en bent makkelijk in de omgang. Collega’s komen daardoor snel bij jou met hun (gebruikersproblemen) en sparren graag met je. Je schakelt makkelijk in je manier van communiceren tussen verschillende doelgroepen en weet mondelinge en schriftelijke communicatie effectief in te zetten. Je hebt geduld én doorzettingsvermogen.

 In Coevorden is er ruimte om te vernieuwen. Dáár voel jij je op je plek en wordt jij in je kracht gezet.

 Jij:

  • Hebt minimaal een MBO+ werk- en denkniveau
  • Hebt ervaring met functioneel beheer
  • Bent zelfstandig en werkt graag samen met anderen

 Hiermee heb je een streepje voor:

  • Je hebt een afgeronde MBO+ - ICT opleiding
  • Je hebt ervaring met het functioneel beheer van Burgerzaken applicaties

 Wat bieden we?

Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor (50/50) en je kan je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.

Het gaat om een functie waarbij je 24 tot 28 uur per week beschikbaar bent. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris conform schaal 9. Dat is maximaal € 4208,- bruto bij een fulltime dienstverband. We binden je graag aan onze organisatie. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband. Daarnaast zijn er 43,20 bovenwettelijke vakantie-uren.

 Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof, thuiswerkvergoeding én een Individueel Keuze Budget van 17,05% van het jaarsalaris. Dit budget kan je op verschillende manieren gebruiken, zoals voor het kopen van extra verlofdagen of verlofsparen. Ook kan je, naast de reiskostenvergoeding, gebruik maken van de uitruilregeling reiskostenvergoeding en fietsregeling. 

 Pak jij deze kans?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Methijn Pinxterhuis, Coördinator i-cluster, via telefoonnummer 06-27157819. Wij ontvangen je motivatiebrief en je CV graag via Vooruit in Drenthe. Je kunt tot en met dinsdag 31 januari 2023 reageren. De 1e ronde van de gesprekken vindt plaats op maandag 6 februari.

Wil je meer weten over werken bij de Gemeente Coevorden en hoe collega’s werken bij ons ervaren? Kijk dan op www.coevorden.nl/vacatures.