Medewerker P&O

Onze collega heeft een nieuwe uitdaging gevonden. Daarom hebben wij versterking nodig en zijn wij op zoek naar een nieuwe collega voor ons team P&O!

Ben jij op zoek naar een baan waarin je anderen ondersteunt met verschillende vraagstukken op het gebied van P&O? Ben je administratief sterk en vind je het belangrijk om te doen wat helpt in plaats van wat hoort? Kom dan bij ons werken als:

 
                                                       MEDEWERKER P&O
                                                          25 uur per week

 
Ons team P&O bestaat op dit moment uit 7 mensen en is onderdeel van de afdeling Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). Onder deze afdeling vallen ook de clusters Communicatie, Juridische Zaken, Openbare Orde en Veiligheid, het Bestuurssecretariaat, Informatievoorziening en Facilitaire Zaken. Naast de afdeling BCO zijn er nog 5 afdelingen: Ontwikkeling en KCC, Real/Borg, het Sociaal Domein, Financiën en Programma’s en Projecten. In totaal werken we met ongeveer 250 collega’s bij de gemeente Borger-Odoorn.

Borger-Odoorn heeft als belangrijkste doel uit te groeien naar een wendbare organisatie, een swingende tent! Hiervoor omarmen wij zelforganisatie, stellen wij werkgeluk centraal en werken wij vanuit de bedoeling. 

Wie zijn wij?
De gemeente Borger-Odoorn is een vooruitstrevende plattelandsgemeente met een hoog ambitieniveau. Onze medewerkers zetten zich in voor klantgerichte dienstverlening voor ruim 25.000 inwoners en ondernemers. Het grondgebied is uitgestrekt en centraal gelegen op de Drentse Hondsrug en het aangrenzende Drentse veenkoloniale gebied. De groene omgeving kenmerkt zich door talloze recreatieve en toeristische mogelijkheden. Kenmerkend voor de gemeente Borger-Odoorn als werkgever zijn de informele werksfeer en het feit dat verantwoordelijkheden laag in onze organisatie liggen. We werken regionaal samen met de gemeenten Emmen en Coevorden en zijn de eerste Drentse gemeente met het internationale Cittaslow-keurmerk.

Wat ga je doen?
In deze functie vind je veel afwisseling! Je hebt veel verschillende taken; elke werkdag kan weer anders zijn. De ene keer ondersteun je de P&O-adviseur in een werving & selectieprocedure of bij een functiewaarderingtraject. Vervolgens duik je in een vraag over ouderschapsverlof, bereken je een salaris of zorg je voor een werkgeversverklaring. Je zorgt voor de begeleiding van stagiaires én voert zelfstandig de introductiegesprekken met nieuwe collega’s. Ook wordt er een beroep gedaan op je creativiteit en initiatief; je denkt actief mee bij het organiseren van bijeenkomsten en het onboardingsprogramma. Ook plan je hiervoor de afspraken in. Je bent allround inzetbaar en ondersteunt het team P&O ook op administratief gebied. Denk daarbij aan het opstellen van brieven en overeenkomsten. Jij bent alert en scherp; je let erop dat de afspraken van de actielijst worden opgevolgd. Ook zorg je voor het doorgeven van terugbelverzoeken naar collega’s. Je spreekt ons erop aan als wij hier steken laten vallen. Ook ben je samen met 2 collega’s verantwoordelijk voor de digitale postverwerking.

Wat breng je ons?

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als medewerker P&O óf een afgeronde opleiding op het gebied van P&O aangevuld mét stage-ervaring;
  • Je beschikt over een MBO+ werk- en denkniveau;
  • Je bent leergierig en omdat je dingen snel oppikt, ben je in no-time zelfstandig aan de slag en lever je maatwerk waar dat nodig is;
  • Je hebt een praktische instelling en bent oplettend. Daardoor zie je wat er nodig is en stel je prioriteiten óf vraagt goed door zodat je met de juiste dingen bezig bent;
  • Je communiceert vriendelijk en duidelijk en schakelt makkelijk tussen de verschillende werkzaamheden;
  • Je hebt veel plezier in de administratieve taken en voert ze netjes en nauwkeurig uit. Ook vind je snel je weg in de verschillende systemen en ben je digitaal vaardig;
  • Heb je kennis van de CAO Gemeenten? Dan heb je een streepje voor. 

Wat geven wij jou?
Een informele, open en collegiale werkomgeving met korte lijnen. En waarin samenwerken, ook buiten het eigen team, de normaalste zaak van de wereld is. Je krijgt de ruimte, vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om zelfstandig aan de slag te gaan. Bij ons kun je je verder ontwikkelen. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij erg belangrijk; thuiswerken is een vanzelfsprekendheid, wel in afstemming met je collega’s.

Het gaat voor deze functie om een structurele plek, waarbij je in eerste instantie een tijdelijk contract krijgt voor de duur van één jaar, die bij goed functioneren wordt omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.  

Salaris
Hoeveel dat is, hangt af van je kennis en je ervaring. Het salaris begint bij € 2.193,00 en loopt door tot maximaal € 3.732,00 bruto per maand (bij 36 uur per week). Boven op je salaris heb je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% per maand. Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen en maak je de keuzes die bij jou passen. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor extra vakantiedagen of maandelijks extra geld.

Geïnteresseerd? 
Reageer dan met jouw motivatiebrief en curriculum vitae vóór 28 september via Vooruit in Drenthe op www.vooruitindrenthe.nl

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 6 oktober. Een Discover potentieel analyse is onderdeel van de procedure. Het gesprek hierover vindt plaats op 13 oktober, waarna een 2e verdiepingsgesprek zal plaatsvinden op 18 oktober (middag) in combinatie met een klikgesprek met ons team P&O.

Informatie 
Wil je meer weten voordat je gaat solliciteren? We nemen graag tijd voor jou en je vragen! Voor vragen over de vacature, kun je bellen met Anita Legendal (medewerker PSA), 06- 3111 6661. Bij vragen over de procedure, kunnen je bellen met Karen Halmingh (P&O adviseur), 06-2184 9283.

 Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.