2 Leden voor de rekenkamercommissie

De gemeente Borger-Odoorn (ruim 26.000 inwoners) heeft een rekenkamercommissie. Deze commissie bestaat uit vier (externe) leden en wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris. Twee leden vertrekken in het eerste kwartaal van 2023 en daarom zijn wij per 1 maart a.s. op zoek naar

2 leden voor de rekenkamercommissie

Taken van de rekenkamercommissie:

De rekenkamer voert onderzoek uit naar:

  • De (maatschappelijke) effecten van het gemeentelijk beleid.
  • De doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het gemeentelijk beleid, van het gemeentelijk beheer, van de gemeentelijke organisatie en van de gesubsidieerde instellingen. 

Functie-informatie:

De rekenkamercommissie:

  • Bepaalt zelfstandig, onafhankelijk van de raad, haar onderzoeksagenda en bepaalt zelf de onderzoeksopzet.
  • Doet zelf onderzoek of selecteert en stuurt de onderzoekers aan en is verantwoordelijk voor het opstellen en presenteren van de openbare eindrapportage.
  • Heeft een eigen onderzoeksbudget.

 Functie-eisen:

  • Een hbo/academisch werk- en denkniveau.
  • Ervaring met onderzoek of het begeleiden van onderzoek.
  • In staat om op een heldere manier conclusies en aanbevelingen te formuleren en te presenteren.
  • Eén lid heeft aantoonbare kennis en ervaring met het doen van (beleid)onderzoek en kennis van diverse onderzoeksmethoden.
  • Eén lid heeft bestuurlijke ervaring en kennis van gemeentefinanciën
  • Gevoel voor en ervaring met politiek-bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
  • Communicatief en sociaal vaardig.

Nadere informatie:

De leden van de commissie worden benoemd voor een periode van 4 jaar. Een lid ontvangt een vergoeding van € 175,-- voor het bijwonen van de vergadering van de rekenkamercommissie en een vergoeding van € 50,-- per uur voor werkzaamheden anders dan de reguliere vergaderingen. Daarnaast worden de reiskosten vergoed. De commissie vergadert ca. éénmaal per maand, op een avond. De werkzaamheden nemen gemiddeld 2 uur per week in beslag.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Piet Wanrooij, voorzitter van de rekenkamercommissie, tel. 06 5199 7717. Op Rekenkamercommissie | Gemeente Borger-Odoorn kunt u meer informatie vinden over de rekenkamercommissie.

Solliciteren:

Een schriftelijke sollicitatie, samen met uw curriculum vitae, kunt u richten aan de secretaris van de rekenkamercommissie mevrouw Margot Willems-Sertons, Postbus 3, 7875 ZG Exloo of mailen naar rekenkamercommissie@borger-odoorn.nl. Uw sollicitatie dient uiterlijk 1 december a.s. bij ons binnen te zijn. De gesprekken vinden plaats in de week van 5 december a.s. vanaf 19.00 uur in het gemeentehuis in Exloo.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.