Adviseur Openbare Ruimte

Over de functie

Assen streeft naar het behouden en vergroten van de leefbaarheid voor al haar inwoners, nu en in de toekomst. Dit vraagt om
een zorgvuldige inrichting van de openbare ruimte. Onder andere de energietransitie, klimaatadaptatie, nieuwe
woningbouwvragen, economische ontwikkelingen en verschillende vormen van mobiliteit doen nu en in de toekomst een beroep
op de schaarse ruimte in de stad.


Assen heeft een ambitieuze omgevingsvisie, waar een visie op klimaat adaptatie en een groenvisie uit volgen. Beide worden dit
voorjaar naar verwachting vastgesteld. Jij werkt mee aan het verder uitwerken en de uitvoering van deze visies. Je draagt ook
zorg voor evaluatie en door ontwikkeling voor de verschillende visies binnen het BOR domein. Je bent dus van begin tot eind
betrokken bij het traject! Daarnaast adviseer je het college of en hoe we ontwikkelingen het best kunnen vertalen naar onze
gemeente.


Je bent zowel lokaal als regionaal actief in verschillende netwerken zoals bijvoorbeeld in de samenwerking van de waterketen, bij
de Regionale Adaptatie Strategie, en het Deltaprogramma Ruimtelijke Adaptatie.


Verder houd je je bezig met het up- to -date houden van het gemeentelijk Water en Rioleringsplan (GWRP), de Agenda Openbare
Ruimte (BOR) en werk je nauw samen met de collega’s in de BOR.

Waar ga je werken?

Je komt te werken in het team Ontwikkeling en Advies. Hier werken ongeveer 50 beleidsadviseurs die zich dagelijks inzetten om
Assen gezonder, duurzamer, zelfredzamer, veiliger en mooier te maken. Binnen het team zijn alle beleidsterreinen aanwezig. Dat
zorgt voor afstemming en goede samenwerking en biedt kansen aan medewerkers om zich breed te ontwikkelen. De adviseurs
zijn trots dat ze bijdragen aan de ontwikkelingen van Assen op de verschillende terreinen. Vanuit het team bestaan veel
samenwerkingsrelaties, zowel intern als extern. Daarnaast vinden de collega’s ook onderlinge verbondenheid belangrijk. Zo is er
elke week een gezamenlijke weekstart, maandelijks een ‘fika’ waarbij er niet over werk gepraat mag worden en worden er
regelmatig teamactiviteiten georganiseerd.

Jij

Jouw competenties

  • Resultaatgericht: je bent gericht op het realiseren van resultaten en toont je hierin gemotiveerd en vasthoudend, dooreen juiste combinatie van denken, durven en doen;
  • Verbinden: Je bent gericht op het verbinden van zowel mensen als onderwerpen die binnen de organisatie spelen en je bewaakt de samenhang over de grenzen van het eigen team
  • Veranderbereidheid: Onze omgeving is niet statisch, maar verandert voortdurend. Jij ziet kansen en mogelijkheden in deze veranderingen en neemt medewerkers hierin mee
  • Empathisch vermogen: Je gaat de dialoog aan over problemen en dilemma’s, luistert, pikt ook non-verbale signalen op, vraagt door en nodigt de ander uit zijn verhaal te doen. Je ziet en erkent de individuele bijdrage van de verschillende teamleden.


Wij vragen

  • Je hebt een relevante HBO of academische opleiding;
  • Je hebt een aantal jaar ervaring als beleidsadviseur in het fysiek domein bij een overheidsinstantie
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je werkt actief samen met organisaties in de stad, regio en met collega’s. Je durft de dialoog aan te gaan en doet actief informatie-uitwisseling en kennisoverdracht
  • Je zet je vakkennis en deskundigheid in en deelt deze met anderen, houdt rekening met andere vakgebieden en verschillende belangen. Je werkt samen en komt afspraken na. Je neemt vlot nieuwe ontwikkelingen op en weet dit te gebruiken.

Wij bieden

Een leuke en prettige werkplek bij een middelgrote en ambitieuze gemeente. Binnen onze organisatie is er veel ruimte voor
ontwikkeling, opleiding en specialisatie. Je kunt je werkdagen flexibel indelen – zowel thuiswerken als op kantoor werken is
mogelijk. Daarnaast bieden we een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden aan:

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring maximaal € 4.671,- bruto per maand (functieschaal 10) op basis van een fulltimedienstverband (36 uur). Hier is de CAO-verhoging nog niet in meegenomen;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een thuiswerkregeling, een ruim opleidingsbudget en doorgroeimogelijkheden
  • Individueel keuzebudget met in totaal 17,05% aan extra salariscomponent voor o.a.: Fiets en fietsaccessoires, tablet/laptop en sportvoorzieningen
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden, die bij wederzijdse tevredenheid wordt omgezet naar een vast dienstverband.

Sollicitatieprocedure

Heb je interesse? Reageer dan voor 6 april  2023 via Vooruit in Drenthe: deze link https://www.vooruitindrenthe.nl/organisaties/42fc974b-72f2-4b81-b106-cd8f26ff1bfd                                                 

De gesprekken zullen plaatsvinden op 13 april a.s. Wij vragen je daarmee rekening te houden.

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Else Deddens, teammanager Ontwikkeling en Advies via 06-22604211 of e.deddens@assen.nl

Deze vacature wordt gelijktijdig intern, binnen de samenwerkingsverbanden en extern opengesteld. Bij de selectie van kandidaten handelen wij volgens onze werving en selectieprocedure waarbij gelijke geschiktheid eerst interne, en vervolgens medewerkers met een arbeidsovereenkomst bij een van onze samenwerkingsverbanden voorrang hebben.


Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Competenties

  • Inlevingsvermogen
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Resultaatgerichtheid

Contact Informatie

Contactpersoon sollicitatie
Naam Esther van Dongen
Functie HR Adviseur
Telefoon 06 55741155
E-mail e.dongen@assen.nl


Contactpersoon vacature
Naam Else Deddens
Functie Teammanager
Telefoon +31592366817
E-mail e.deddens@assen.nl